GĂ„ til innhold

Mobil og ungdom....đŸ˜ŁđŸ˜±

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente pĂ„ 14 Ă„r som har mobil "limt fast" i hĂ„nda hele tiden.Vi har krevd den inn ved leggetid slik vi gjĂžr med bĂ„de 10 Ă„ringen og 15 Ă„ringen i huset.Hun synes dette er urimelig og "ingen" andre foreldre gjĂžr det mener hun...hva er deres synspunkt?Hun kan ligge til langt ut pĂ„ natt med mobil om hun fĂ„r.Er kriiiise om vi er pĂ„ besĂžk noen steder og hun er nesten fri for strĂžm.De andre to er ikke i nĂŠrheten av hennes avhengighet!đŸ˜±

Anonymous poster hash: 6474c...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobilen inndras fĂžr leggetid her.

Hun viser at hun ikke er voksen nok til Ä styre det selv, da fÄr hun ikke ha den.

Anonymous poster hash: 71d6e...00c

Skrevet

Mobil, Ipad og bĂŠrbar pc inndras kl. 21 hver kveld her.....

Anonymous poster hash: 31bc9...5ed
Skrevet

Synes det er bra at dere tar ansvar og lÊrer henne Ä legge den fra seg. Det er sunt Ä legge den vekk i god tid fÞr man legger seg of de bÞr ogsÄ kunne legge den bort ved mÄltider og i en del sosiale sammenhenger bÞr den i det minste kunne ligge i lomma og ikke tas fram hvert 5.min.

Skrevet

Mine to eldste er 12 og 15 Är, ingen har ipad eller telefon pÄ rommet etter sengetid.

Ingen i huset bruker nett etter klokken 22 pÄ hverdager.

Men jeg vet alle ikke er like strenge. 15-Äringen har f.eks en gruppe pÄ messenger som nesten alle i klassen er med i, sÄ nÄr han legger telefonen i bokhylla i stua om kvelden mÄ han skru av lyden ellers plinger det inn meldinger til langt pÄ natt...

All forskning sier at sÞvn er spesielt viktig for tenÄringer, pubertet, utvikling av kropp og hjerne, skolegangen osv pÄvirkes av sÞvn og det er i tenÄrene man trenger mest sÞvn. NÄr man da samtidig vet av mobil og nettbrett pÄ sengen pÄvirker sÞvnen negativt skjÞnner alle (selv tenÄringene selv) at dette ikke er bra. Mine gutter har aldri protestert nevneverdig pÄ reglene vi har her i huset, det er ikke behagelig Ä vÊre trÞtt og uopplagt sÄ de aksepterer at sÄnn er det. Er det noen kompiser som bemerker at de logger av veldig tidlig om kvelden skylder de pÄ meg og det synes bÄde de og jeg er helt greit ;)

http://www.tek.no/artikler/mobilen-odelegger-nattesovnen/158804

Anonymous poster hash: e7707...e88
Skrevet

Vi var ikke de eneste nei, ante meg😉😉😂takk for respons

Anonymous poster hash: 6474c...0cb

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...