Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #1 Skrevet 20. april 2016 Hvordan få skikk på kroppen? Jeg eier ikke en fungerende muskel.. Klarer sånn akkurat å gå, men knapt deg føler jeg. Trillet en tur for over 1 uke siden, ene foten er fortsatt ødelagt. Jeg klarer ikke å holde ryggen oppe og magen er veldig slapp og stor så jeg ser gravid ut. Hvordan få strammet opp og få litt styrke i kroppen? Anonymous poster hash: a0600...835
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #2 Skrevet 20. april 2016 begynn med gåturer hvor du virkelig strammer kroppen og samler deg om det alene å gå. så kan du begynne å jogge noen turer. Gjør øvelser hjemme foran tven til å begynne med. utfall og ryggløft er bra for torsoo- Anonymous poster hash: ad48f...83e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #3 Skrevet 20. april 2016 Er du syk eller har du bare vært helt ekstremt lat de siste årene? Så dårlig som du beskriver formen din å være tror jeg du bør få hjelp av en lege før du begynner opptrening. Du må være forsiktig i starten for å unngå skader. Anonymous poster hash: 9eada...b7c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #4 Skrevet 20. april 2016 Barry's Bootcamp. Ingen over, ingen ved siden. Utrolig effektiv og morsom trening. Sterkt avhengighetsskapende. Men fins dessverre kun i Oslo og Bergen. Anonymous poster hash: e2a5a...d4f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #5 Skrevet 20. april 2016 Begynn med god holdning. Det er hardt når man ikke har core muskulatur, men det kommer etter hvert. Rett deg opp i ryggen. Gå turer i variert terreng, om du triller med vogn så gå turer hvor det er både oppover og nedover bakker. Begynn rolig et par ganger i uka så øker du i tempo etter hvert som kroppen venner seg til å være i bevegelse. Ikke overdriv til å begynne med, da saboterer du bare for deg selv. Anonymous poster hash: 0bfe8...cdf
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #6 Skrevet 20. april 2016 Og få i deg nok mat. Drikk et glass sjokolademelk rett etter trening(eller tur for din del) så restituerer du raskere. Anonymous poster hash: 8a91e...8c2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2016 #7 Skrevet 20. april 2016 Kjøp deg nye sko og ta heller en tur i skogen. Svømming er ideell start for den som er utrent. Da blir det ikke belastningsskader. Begynn med forsiktige styrkeøvelser (f.eks planken, armhevinger på knærne - husk strak kropp osv) Sjekk ut yngve i puls sine hjemmeøvelser for ideer. Pass på at du har rett holdnining. Ikke svaier eller krummer rygg for mye og ikke kneise med nakken. Anonymous poster hash: 9394a...2d4
TPK Skrevet 20. april 2016 #8 Skrevet 20. april 2016 Det første du må gjøre er å bygge opp kjernemuskulaturen. Det gjør du best i samarbeid med pt, fysioterapeut eller du kan google øvelser for kjerne eller "core". Så bør du gå eller svømme rolig noen uker/mnd parallelt med kjernetrening til du har fått hevet nivået litt, før du går i gang med annen trening. Jeg vil absolutt anbefale at en fagperson er med i bildet her, ellers er det lett å pådra seg skader hvis formen er så dårlig som du sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå