Gå til innhold

Er jeg den vrange her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben er sur på meg. Grunnen er rett og slett at foreldrene hans har invitert til middag på lørdag. Min manns søsken kommer også. Jeg har en avtale med en tatovør denne dagen og aner ikke hvor lang tid det tar. Sist gang tok det 5-6 timer. Denne tatovøren er her hvor vi bor ut mnd. og er fullbooket. Han kommer fra Australia og hit en gang i året.

Nå et mannen potte sur pga. dette. Jeg sa at jeg sier ikke fra meg denne avtalen pga en middag hos foreldrene dine. Ikke vet jeg noe om formen min etterpå heller (har flere kroniske diagnoser), så jeg aner ikke om jeg orker å dra i det hele tatt.

Han fikk fire alternativer:

1. Jeg kjører han og barnet til foreldrene kl. 11. Men da kan det bli lenge før hunden får ettermiddagsturen sin siden jeg kan hende sitter der til kl 18

2. Han kjører meg til avtalen, men da må jeg ta taxi hjem for kollektiven er trøblete her.

3. Han får foreldre eller noen av søskene til å hente seg og barnet så kommer jeg etter når jeg er ferdig, eller henter dem senere på kvelden om jeg ikke orker å sitte der.

4. Jeg dropper avtalen, noe som er respektløst når det er så tett på og tatovøren mest sannsynlig ikke får noen til å overta, men da skal jeg ha avtalen mannen min har med samme tatovør uka etterpå.

Ingen av alternativene var gode nok.

Kommer ikke på tale at jeg ikke skal få gjort ferdig prosjektet tatovøren har holdt på med et par år nå fordi svigers inviterer på middag og gubben er vrang. Har hatt denne avtalen i flere mnd nå og invitasjon til middag kom i går.

Ser dere noen andre løsninger enn det jeg gjør?

Som sagt å droppe tatoveringen kommer ikke på tale. Det er ikke ønskelig med negative kommentarer ang. tatoveringerda dette handler om å se løsninger så vi begge får det vi ønsker.

Anonymous poster hash: ad24d...3bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var mer enn nok løsninger. Mannen din er vrang. er det virkelig så viktig at DU tilbringer tid med hans familie?

Anonymous poster hash: 9804c...247
Skrevet

Å jøye meg! Hvordan ordner dere opp i de viktige tingene?

Mann og barn drar på middag, du kommer etter om du får tid/er i form. Kan det virkelig være noe å krangle om?

Skrevet

Så han synes det er greit at du dropper din avtale hos tatovøren, men det er uaktuelt at han ikke får sin?

Anonymous poster hash: a8dc3...4fb
Skrevet

Du har lagt planer for den dagen. End of story!

Så får mannen ta med barna på besøk.

Sånn fungerer det hos oss.

Anonymous poster hash: 9402f...9ca

Skrevet

For en idiotisk mann du har. Klarer han ikke ta med eget barn og spise middag med sine foreldre og søsken. Tafatt

Anonymous poster hash: 0956c...233

Skrevet

Eneste løsningen jeg ser er å sette foten ned. Han er absolutt den vrange her. Håper dere har det greit ellers, dette hørtes veldig rart ut for meg.

Anonymous poster hash: 071cb...043

Skrevet

Takk for svar. Da er jeg ikke helt på vidda.

De viktige tingene er det jeg som tar tak i. Han er litt handlingslammet, som jeg kaller det.

Mulig han er litt sjalu på tatovøren for alt jeg vet. Jeg har kjendt han i 4 år og han har vel blitt for kompis og regne. Har litt kontakt ellers i året via messenger. Kun venner ikke noe mer. Eldste sønnen min som er i 20 årene tar også tatoveringene sine hos samme tatovør som meg.

Mannen har flere tatoveringer men tok sin første hos denne tatovøren i fjor. Mistenker at han var nyskjerrig. MEN mannen min har veninner som han treffer uten at jeg bryr meg.

Skrevet

Himmel og hav. :-( Mannen din overreagerer noe voldsomt. Er han slik ellers også?

Det er en familiemiddag du dropper, ikke bryllupet til broren. Middager kommer og går de altså.

Skrevet

Ville ikke droppet avtalen. Jeg ville spurt om ikke om dere kunne fått komme på middag på søndag i stedet for lørdag. Går ikke det tror du? Hvis ikke ville jeg kjørt mann og barn dit og evt kommet etter.

Skrevet

Hei igjen.

Søndag kan jeg heller ikke. Denne helgen har jeg unormalt mange avtaler. Dessuten så skal barnet i bursdag nesten samtidig som jeg har en avtale. Da må pappa følge barnet.

Skrevet

Mannen er vrang. Siden han ikke vil komme med noen gode nok forslag selv, så bestemmer du deg, og så bare forteller du hvordan det blir.

Jeg ville gått for alternativ nr. 3 hvis noen fra hans familie kan hente ham og barnet. Da vil også hundens behov bli dekket med tur rett før mann/barn blir hentet.

Gi gjerne beskjed til svigerfamilien selv, fortell at dette er en avtale du har gjort for lenge siden og det er siste sjanse, at du gjerne skulle kommet tidligere, men hvis du er i form etter tatoveringen så kommer du innom etterpå. Uansett kommer du og henter mann/barn. Da er du ryddig, gir korrekt informasjon, og om mannen da surmuler hos familien så har de allerede fått din versjon på en saklig og naturlig måte.

Anonymous poster hash: a0c0c...105
Skrevet

Merkelig oppførsel fra mannen din sin side. Ber deg droppe en avtalt time fordi mamman inviterer på middag. Meget spesielt. Hadde min mann kommet med noe slikt så hadde jeg fptt meg en god latter. For aldri i verden at dette hadde vært noe han mente seriøst.

Anonymous poster hash: 20f24...54a

Skrevet

Det var da voldsomt til styr, da! Hvem inngikk avtale først? Dessuten; familiemiddager kommer det flere av, og hvis du ikke kan være med akkurat denne gangen, så kan da ikke det være noen stor krise? Lite løsningsorientert mann.

Anonymous poster hash: 21dab...c58

Skrevet

Det var da voldsomt til styr, da! Hvem inngikk avtale først? Dessuten; familiemiddager kommer det flere av, og hvis du ikke kan være med akkurat denne gangen, så kan da ikke det være noen stor krise? Lite løsningsorientert mann.

Anonymous poster hash: 21dab...c58

Enig, såå viktig er ikke en vanlig familiemiddag, såfremt det ikke er en feiring av noe slag.

Skrevet

Haha dummeste jeg har hørt. Bare si at du skal så får han vurdere selv hvordan han vil gjøre det med kjøring osv

Anonymous poster hash: 1fcb2...632

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...