Gå til innhold

Erfaring og bivirkning av Vimovo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

De av dere som har brukt eller bruker Vimovo, hvilke erfaringer og bivirkninger har dere av det?

 

Anonymous poster hash: 3bdaf...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte Vimovo i flere år. For meg virket de kjempegodt på smerter, og gav meg ingen merkbare bivirkninger. Men jeg følgte legens råd med å ta blodprøver jevnlig hver 6 mnd. Plutselig fikk jeg beskjed om at jernverdiene var for lave. En avføringsprøve viste blod i avføringen. Jeg ble henvist til gastroskopi og endoskopi. Tok gastroskopien som var fin, men feiget ut og avbestilte edoskopi undersøkelsen. I samråd med lege hadde jeg i ventetiden sluttet på vimovo. Legen tok så nye prøver, som da viste at jernverdien var kommet tilbake til normalen, og avføringsprøven var også fin. Legen konkluderte med at jeg hadde hatt blødninger i tarmen, som er en kjent bivirkning av Vimovo. Jeg måtte slutte på Vimovo, og tar i dag kun paracet. Dette er min erfaring, men det kan jo godt være at du tåler de godt, min anbefaling er å ta jevnlige blodprøver, og følg spesielt godt med på jernverdiene.



Anonymous poster hash: a128b...9e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Vimovo sporadisk ifbm med knesmerter (betennelse). På meg funker de meget godt. Har ikke merket noen bivirkninger.

 

Anonymous poster hash: 5dc24...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bruker Vimovo fast og tar en tablett morgen og en tablett kveld. Har gått på tablettene siden begynnelsen av mai i fjor, altså snart ett år. Merker ingen bivirkninger. Er under utredning, men vi finner ikke ut av hva som feiler meg. Var på bortreist på en tur for litt siden(langhelg) og hadde glemt tabelettene hjemme. Tok da ikke tabletter på over 3 døgn, og da var helvete i gang. På vei til jobb mandag fikk jeg så vondt i brystet, spesielt rundt brystbenet, og ble skikkelig uvel.(har hatt det en gang før på samme vis). Måtte stoppe bilen 2 ganger fordi jeg ble kvalm av smertene å måtte spy. Fikk beskjed på jobb om å kontakte lege. Det ble EKG, ultralyd av hjertet og sykkeltest. Frisk som en fisk. Tirsdag fikk jeg noen ekstreme smerter i høyre kne. Jeg haltet 3 dager til endes med smerter av en annen verden. Det forsvant like fort som det kom. Så jeg tror at uten tabeletten ville jeg ikke ha overlevd. Men jeg har fremdeles ingen diagnose.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, In disguise skrev:

Bruker Vimovo fast og tar en tablett morgen og en tablett kveld. Har gått på tablettene siden begynnelsen av mai i fjor, altså snart ett år. Merker ingen bivirkninger. Er under utredning, men vi finner ikke ut av hva som feiler meg. Var på bortreist på en tur for litt siden(langhelg) og hadde glemt tabelettene hjemme. Tok da ikke tabletter på over 3 døgn, og da var helvete i gang. På vei til jobb mandag fikk jeg så vondt i brystet, spesielt rundt brystbenet, og ble skikkelig uvel.(har hatt det en gang før på samme vis). Måtte stoppe bilen 2 ganger fordi jeg ble kvalm av smertene å måtte spy. Fikk beskjed på jobb om å kontakte lege. Det ble EKG, ultralyd av hjertet og sykkeltest. Frisk som en fisk. Tirsdag fikk jeg noen ekstreme smerter i høyre kne. Jeg haltet 3 dager til endes med smerter av en annen verden. Det forsvant like fort som det kom. Så jeg tror at uten tabeletten ville jeg ikke ha overlevd. Men jeg har fremdeles ingen diagnose.

 

Dette innlegget ble skrevet i 2016...

Anonymkode: f1910...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...