Gå til innhold

Gamle sjefen vil ikke stille opp som referanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et dårlig tegn for min del?Ville at jeg skulle finne en nyere.

Anonymous poster hash: 68081...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge siden er det du jobbet der?

Anonymous poster hash: b07f7...8c0

Skrevet

Hvor lenge siden er det du jobbet der?

Anonymous poster hash: b07f7...8c0

2 år siden.

Skrevet

Men fikk svar fra en annen skjef nå, så det er ok. Men var bare jeg som ikke forstod det helt at det var så mange år siden.

Skrevet

Er nok ikke et godt tegn. Jeg har stilt som referanse for folk jeg jobbet med opp til seks-sju år etter, det har vært noen jeg jobbet i små team med slik at jeg husket godt. Jeg har selv slitt med å finne to referanser når jeg hadde vikariater i forkant av og mellom to fødsler og permisjoner, det har likevel alltid ordnet seg til slutt.

Anonymous poster hash: 4401c...45a
Skrevet

Er nok ikke et godt tegn. Jeg har stilt som referanse for folk jeg jobbet med opp til seks-sju år etter, det har vært noen jeg jobbet i små team med slik at jeg husket godt. Jeg har selv slitt med å finne to referanser når jeg hadde vikariater i forkant av og mellom to fødsler og permisjoner, det har likevel alltid ordnet seg til slutt. Anonymous poster hash: 4401c...45a

Ok, forstår! Men sjefen har stilt opp før, men ville jeg skulle finne en annen nå, så vet ikke jeg. Har uansett ordet seg nå da.

Skrevet

Jeg sier ofte nei til å være referanse for de som enten jeg ikke har noe pent å si om eller de som er helt uten personlighet som kommer, gjør jobben sin uten å bidra til miljøet eller gir av seg selv.

Anonymous poster hash: d3a60...bae

Skrevet

Jeg sier ofte nei til å være referanse for de som enten jeg ikke har noe pent å si om eller de som er helt uten personlighet som kommer, gjør jobben sin uten å bidra til miljøet eller gir av seg selv. Anonymous poster hash: d3a60...bae

Har du tenkt at de "uten personlighet" kan ha vanskeligheter med det sosiale!!?MEN faktisk ønsker å være i jobb å tjene egen lønn, istedenfor å gå på trygd. Det er ikke så lett når man treffer på slike som deg!

Disse innehar som oftest andre egenskaper enn alle "pratmakerne" som gjør at man kanskje utfyller hverandre. Ikke alle kan være morsomme, drive med baksnakking og skape drama.....

Alle har forresten personlighet!

Anonymous poster hash: 9e070...b78

Skrevet

Har du tenkt at de "uten personlighet" kan ha vanskeligheter med det sosiale!!?MEN faktisk ønsker å være i jobb å tjene egen lønn, istedenfor å gå på trygd. Det er ikke så lett når man treffer på slike som deg!

Disse innehar som oftest andre egenskaper enn alle "pratmakerne" som gjør at man kanskje utfyller hverandre. Ikke alle kan være morsomme, drive med baksnakking og skape drama.....

Nei. Alle har faktisk ikke det..

Anonymous poster hash: 2f18d...9e1

Skrevet

Disse innehar som oftest andre egenskaper enn alle "pratmakerne" som gjør at man kanskje utfyller hverandre. Ikke alle kan være morsomme, drive med baksnakking og skape drama..... Noen må jo faktisk jobbe også, det er vel det man er ansatt for!

Alle har forresten personlighet! Anonymous poster hash: 9e070...b78

Skrevet

Enig i dette.

Mer innadvendte arbeidstakere er også svært verdifulle for arbeidsplassen, men hvis du har en leder som ikke klarer å se dette, så ville jeg ha brukt en annen referanse.

Skrevet

Ja, det er et dårlig tegn at han ikke vil være referanse for deg når det kun er 2 år siden du jobbet der HI. Det betyr at han nok har noe negativt å si om deg.

Skrevet

Enig i dette.

Mer innadvendte arbeidstakere er også svært verdifulle for arbeidsplassen, men hvis du har en leder som ikke klarer å se dette, så ville jeg ha brukt en annen referanse.

Å være innadvendt betyr ikke noe, men en del er tydelig bare på jobben for å tjene til livets opphold og yter ikke en tøddel mer enn de strengt tatt må, verken faglig eller sosialt. Hva som var grunnen til at de var sånn er egentlig ganske uvesentlig.

Anonymous poster hash: 54e0d...2ed

Skrevet

Vær bare glad sjefen sier nei. Det er jo mye bedre enn at en misfornøyd leder stiller som referanse.

-Hvordan var x å samarbeide med?

-Nja, hun gjorde jo for så vidt jobben sin...

-Var hun godt likt?

-Jeg vet ikke riktig, hun snakket lite med de andre her.

-Var hun innblandet i noen konflikter?

-Å nei, hun holdt seg stort sett for seg selv.

Skrevet (endret)

Å være innadvendt betyr ikke noe, men en del er tydelig bare på jobben for å tjene til livets opphold og yter ikke en tøddel mer enn de strengt tatt må, verken faglig eller sosialt. Hva som var grunnen til at de var sånn er egentlig ganske uvesentlig.

Hvis det er snakk om slacking, så er jeg enig i at det ikke er positivt.

Noe annet er det om en pliktoppfyllende og dyktig person ikke er så sosial av seg, det bør være helt greit så fremt det ikke er en stilling hvor utstrakt menneskekontakt hører med.

(Selv har jeg pleid å ta sosialt initativ og være med på mye i jobbsammenheng, men jeg har full forståelse for at folk er forskjellige og respekterer det)

Endret av Virginia!
Skrevet

Eller som inspektør på ungdomsskolen her sa da han ble oppringt som referanse 

- du har ikke noen andre på lista di da?

Skrevet

Eller som inspektør på ungdomsskolen her sa da han ble oppringt som referanse 

- du har ikke noen andre på lista di da?

Huff da... Han var også oppgitt som referanse av den som søkte?

Skrevet

Om du lover å ikke hisse deg opp mer kan jeg forklare for deg.

Det er ikke mye å si om folk med flat personlighet som ikke gir av seg selv. Og gjør det jobben sin, intet mer intet mindre er det lite å si.

Jo,Anne kom på jobb hver dag og gjorde det hun fikk lønn for.

Positive sider, vet ikke hun utmerket seg ikke. Negative sider, vet ikke hun åpnet nesten aldri munnen.

Å gjøre det du får betalt for er noe en arbeidsgiver forventer. Du får ikke ekstra klapp på skulderen for å levere det du skal.

Beklager om dette plager deg, men slik er arbeidslivet. Selvutslettende mennesker uten personlighet kommer sjelden langt.

Anonymous poster hash: e5092...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...