Gå til innhold

overspising, enormt problem!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stod opp kl. 06.00. Har til nå (2,5 time) spist:

To grove brødskiver med kokt egg, tomat, agurk og paprika.

En pose micropopcorn.

1/2 boks bringebærkesam med nøtter og bær.

1/2 melkesjokolade (dvs 100 gram)

Kaffe mokka

Jeg spiser en ok frokost, for så å spise alt som er godt jeg kan komme over. Klarer ikke slutte :(

Anonymous poster hash: e8566...5de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stod opp kl. 06.00. Har til nå (2,5 time) spist:

To grove brødskiver med kokt egg, tomat, agurk og paprika.

En pose micropopcorn.

1/2 boks bringebærkesam med nøtter og bær.

1/2 melkesjokolade (dvs 100 gram)

Kaffe mokka

Jeg spiser en ok frokost, for så å spise alt som er godt jeg kan komme over. Klarer ikke slutte :(

Hvilke følelser er det du vil døyve?

Anonymous poster hash: 0a101...07b

Skrevet

Føler med deg, har hatt noe av det samme problemet. Anbefaler deg å sette opp en 'måltidsklokke' og at du holder deg til den. Hvis det er vanskelig så må du bare ha sunne ting i huset, pluss at du må komme deg ut, eller gjøre noe som holder deg sysselsatt slik at du ikke bare tenker på mat. Feks ta et bad, gå en tur, håndarbeid, hagearbeid etc.

Min måltidsklokke er slik som et eksempel:

Frokost ca 07.30

Mellommåltid ca 10.00

Lunsj ca 12.00

Mellommåltid ca 14.00

Middag ca 17.00

Kvelds ca 20.30

Det skal være maks 3-3.5 time mellom hvert måltid/mellommåltid.

Anonymous poster hash: 4f8cb...ea2

Skrevet

Sliter med det samme. Det utløses av stress og/eller søvnmangel her. Er du hjemme med barn? For meg er det vanskelig når jeg legger meg sent, toåringen står opp kl 6 og det blir mange timer hjemme der jeg er veldig trøtt, men ikke kan legge meg. I går hadde jeg laget en oversikt over måltidene jeg skulle spise, men endte opp med SÅ mye mer... Jeg er stresset/lei meg pga et dødsfall i tillegg, men skulle så ønske at jeg var av typen som ikke klarte å spise i slike tilfeller...

Anonymous poster hash: 650a3...630

Skrevet

Slutt å kjøp inn ting du ikke burde spise? Det var løsningen her. Ikke stol på at du skal ha selvkontroll, bare fjern fristelsen helt og holdent.

Skrevet

Hvilke følelser er det du vil døyve?

Ingen. Har vært sånn i årevis. Uansett om jeg er nyforelska eller har kjærlighetssorg er spisinga den samme. Har ikke opplevd noe vondt i barndommen, ikke mistet noen jeg er glad i osv osv osv.

Kjedespiser, elsker å spise noe godt (kan like gjerne være sunt).

Skrevet

Føler med deg, har hatt noe av det samme problemet. Anbefaler deg å sette opp en 'måltidsklokke' og at du holder deg til den. Hvis det er vanskelig så må du bare ha sunne ting i huset, pluss at du må komme deg ut, eller gjøre noe som holder deg sysselsatt slik at du ikke bare tenker på mat. Feks ta et bad, gå en tur, håndarbeid, hagearbeid etc.

Min måltidsklokke er slik som et eksempel:

Frokost ca 07.30

Mellommåltid ca 10.00

Lunsj ca 12.00

Mellommåltid ca 14.00

Middag ca 17.00

Kvelds ca 20.30

Det skal være maks 3-3.5 time mellom hvert måltid/mellommåltid.

Anonymous poster hash: 4f8cb...ea2

Prøver hver dag. Sier til meg selv at jeg skal spise hver 3. time,men jeg kan jo spise disse mengdene som ett sammenhengende måltid. Deretter vente 3 timer på neste fråtsing. Så begrensning er mitt største problem.

Kan spise en god lunsj kl. 14. Kl. 17 spiser jeg to porsjoner middag, så småspiser jeg noe 1 minutt etter middagen. Feks kesam,yoghurt, en brøskive med nugatti (!). Må ha noe godt/søtt etter mat.

Skrevet

Sliter med det samme. Det utløses av stress og/eller søvnmangel her. Er du hjemme med barn? For meg er det vanskelig når jeg legger meg sent, toåringen står opp kl 6 og det blir mange timer hjemme der jeg er veldig trøtt, men ikke kan legge meg. I går hadde jeg laget en oversikt over måltidene jeg skulle spise, men endte opp med SÅ mye mer... Jeg er stresset/lei meg pga et dødsfall i tillegg, men skulle så ønske at jeg var av typen som ikke klarte å spise i slike tilfeller...

Anonymous poster hash: 650a3...630

Er hjemme med baby, men jeg holder på sånn på jobb også. Legger meg kl. 21 så jeg får mer enn nok søvn. Begge barna sover gjennom natta.

Skrevet

Slutt å kjøp inn ting du ikke burde spise? Det var løsningen her. Ikke stol på at du skal ha selvkontroll, bare fjern fristelsen helt og holdent.

Men jeg spisr gjerne 5 knekkebrød med gulost og paprika. Kyllingsalat i pita. Osv. Mat må vi ha i hus :( sjokolade og nugatti kan jeg la være å kjøpe såklart :)

Skrevet

Da er det vel bare litt viljestyrke du mangler.

Men har du tatt noen blodprøver? Kan det være du mangler noe som gjør det?

Men jeg er til dels sånn selv. Skikkelig jojo slanker har jeg blitt! Æsj. Så har viljestyrke innimellom.

Nå er jeg hjemme med baby, har fortsatt 10 kilo igjen til startvekt. Å permisjonen er ferdig om 3 uker (!).... Spiser når jeg er trøtt og kjeder meg. Har vært mye med denne lille så jeg har et veldig underskudd på søvn.

Anonymous poster hash: b30ab...d11

Skrevet

Drikke du nok? Jeg fikk et helt nytt forhold til mat etter at jeg klarte å fokusere på hydrering!

Jeg drikker 1-2 kopper med vann (halvt om halvt med kaldt og varmt vann) før frokost og middag. Da spiser jeg senere og stopper å spise når jeg er mett. Søtsuget etter middag er ikke borte, men jeg spiser stort sett mørk sjokolade, og det klarer jeg ikke å spise så mye av.

Kanskje det samme kan virke for deg? Det er verdt et forsøk i hvertfall. Og det høres ut som du kjeder deg litt..

Anonymous poster hash: 02a62...52e

Skrevet

Ingen. Har vært sånn i årevis. Uansett om jeg er nyforelska eller har kjærlighetssorg er spisinga den samme. Har ikke opplevd noe vondt i barndommen, ikke mistet noen jeg er glad i osv osv osv.

Kjedespiser, elsker å spise noe godt (kan like gjerne være sunt).

Da tror jeg det ligger dypere? Du spiser kanskje fordi du er misfornøyd med egen kropp, føler deg lite verdt eller noe?

Skrevet

Jeg tror det er vanen du har lagt deg. Før spiste jeg frukt hele dagen på jobb. Frukt er jo sunt, tenkte jeg. Jeg kunne lett spise 2-3 frukter i løpet av en arbeidsdag. Det resulterte i at jeg gikk opp 10-12 kg. Jeg har nå kuttet all fruktspisingen, og har gått ned 10 kg igjen. Men det var bare en uvane, for til å begynne med var det knallhardt å motstå fruktkurven, men nå tenker jeg ikke lenger tanken å forsyne meg av den. 

Anonymous poster hash: 46881...c1a
Skrevet

Jeg byttet til noen veldig sunne og mettende rundstykker, og det har gjort at jeg spiser MYE mindre!!

4 egg

1 stor boks cottage cheese

1 ts bakepulver

Salt, pepper, basilikum

Blandes godt med stavmikser til det blir litt kremete/grøtete

300g havregryn

50g linfrø

50g solsikkekjerner

Blandes godt inn, trill rundstykker :)

200 grader midt i ovnen ca 20 min :)

Anonymous poster hash: 93c95...94c
Skrevet

Jeg har det som deg, men her er det stress spising. Og nå har jeg vært gjennom en ekstra tøff periode. Og la på meg 7 kg på 1,5 mnd. Og nå prøver jeg da og slutte. I starten så var løsningen, og gå på innvandrer butikker, og hamstre grønnsaker. Jeg satt da og spiste en hel agurk, gulrøtter, paprika og tomater, bare maula. Men man får jo fylt opp magen, uten at det blir usunt. Og nå holder jeg på meg å begrense spisingen. Jeg har det verst på kvelden. Spiser helt vanlig til frokost, lunsj og middag, men har og som du behovet for noe søtt etter middag. Men da kan man ta en frukt. Jeg pusser og tenna mine rett etter kveldsmat, for da er det litt hinder mot å gå og små spise etterpå.

Anonymous poster hash: 5cdbb...0ba
Skrevet

Jeg kjedespiser. Har vært syk i over et år. Spiser normalt på dagen og når kvelden kommer så spiser jeg til jeg er kvalm. Helst søtt, vanskelig å overspise på blomkål liksom. Så sluttet jeg å spise sukker, også all mat med tilsatt sukker, melk og korn. Kun ren mat, 4 måltider om dagen. Nok med fett. Det hjalp. Det var hardt i begynnelsen, men hadde klare regler å forholde meg til. Vekta sluttet i hvert fall å gå oppover og jeg har fått et nytt forhold til mat. Poenget for meg er ikke å spise sånn i evig tid, men å reintrodusere en og en ting igjen når jeg føler meg klar.

Anonymous poster hash: 6e0b0...da9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...