Gå til innhold

Vist man skal ha planlagt ks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når blir keisersnitt da? På ternindatoen eller noen dager før?

Sist gang skulle jeg egentlig føde så blei det akutt keisersnitt 12 dager før siden vannet å fødselen begynte.

Anonymous poster hash: bfc9e...b8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt ulike rutiner på sykehusene tror jeg, men har inntrykk av at 7-10 dager før er mest vanlig. Første mitt var på Bærum sykehus 9 dager før termin. Andre på Tønsberg nå var 7 dager før.

Skrevet

7-10 dager før UL-termin. Jeg hadde 10 dager før.

Anonymous poster hash: 4a786...fcf

Skrevet

Her setter de datoen så nærme termin som mulig, aldri mer enn 10 dager før.

Jeg hadde født 13 og 17 dager før termin med de to første da jeg måtte ha planlagt snitt med sistemann, ba om å få det litt tidligere siden jeg hadde født såpass før termin før, men det var ikke snakk om. Endte med at fødselen startet 15 dager før termin også ble det hastesnitt isteden, helt problemfritt altså, ikke noe drama, men de kaller det hastesnitt når det må tas "på sparket".

Anonymous poster hash: bbbd2...0d3
Skrevet

Jeg hadde planlagt KS dagen før termin, med en garanti på at hvis fødselen startet før, skulle jeg komme på sykehuset og de skulle ta KS med en gang.

(Det var forresten på høy tid med KS da, vannet begynte å gå mens jeg ventet på operasjonen...)

Anonymous poster hash: f247b...1df
Skrevet

Takk for svar alle 💖 sist gang var jeg i narkose under KS.

Jeg lurer på hvordan det er å ta et planlagt KS :P

Kjente dere når dem tok babyen ut? Var du nervøs når du lå der?

Skrevet

Var veldig nervøs på forhånd, men det gikk over all forventning! 😊 Man kjenner jo at legen styrer, river og sliter i kroppen din. Spinalbedøvelsen fungerer slik at du kjenner berøring, men ikke smerte, så selve operasjonen er ikke vond i det hele tatt. Noen sier det er ubehagelig når de drar ut babyen fordi at de trykker og presser så mye mot magen din, men jeg syntes ikke det gjorde noe. Det jeg syntes var mest vondt/verst med det planlagte KS'et mitt var å sette kateter og å sette spinalbedøvelsen, men det er helt overkommelig. Det er også naturligvis vondt i såret i dagene etterpå, men du får så mye smertestillende på sykehuset så det går helt fint! Og den følelsen når du plutselig hører babyen din skrike når de tar den ut av magen er bare magisk! ❤️ Det er bare å glede seg!

Skrevet

Var veldig nervøs på forhånd, men det gikk over all forventning! 😊 Man kjenner jo at legen styrer, river og sliter i kroppen din. Spinalbedøvelsen fungerer slik at du kjenner berøring, men ikke smerte, så selve operasjonen er ikke vond i det hele tatt. Noen sier det er ubehagelig når de drar ut babyen fordi at de trykker og presser så mye mot magen din, men jeg syntes ikke det gjorde noe. Det jeg syntes var mest vondt/verst med det planlagte KS'et mitt var å sette kateter og å sette spinalbedøvelsen, men det er helt overkommelig. Det er også naturligvis vondt i såret i dagene etterpå, men du får så mye smertestillende på sykehuset så det går helt fint! Og den følelsen når du plutselig hører babyen din skrike når de tar den ut av magen er bare magisk! ❤️ Det er bare å glede seg!

Akkurat sånn er min erfaring med planlagt keisersnitt også💖 Fikk babyen opp til meg med en gang og☺

Anonymous poster hash: e8939...53c

Skrevet

Akkurat sånn er min erfaring med planlagt keisersnitt også💖 Fikk babyen opp til meg med en gang og☺

Anonymous poster hash: e8939...53c

Ja, det glemte jeg å si! Fikk babyen til meg med en gang før baby, jordmor og pappan tok han med seg ut et lite øyeblikk for veiing, måling osv, før de kom tilbake til meg. Jeg lå bare og gråt av glede mens jeg ble sydd sammen og ventet på babyenog pappan igjen. Etterpå var både baby og pappan med meg på postoperativ, så vi var sammen hele tiden.

Skrevet

Veldig fin opplevelse! Teamet som utførte ks,var veldig avslappet,og hadde sitt vante gang,de var veldig godt innarbeidet. Alle visste hva de skulle gjøre. Det ga meg trygghet. Du kjenner at de holder på med noe men føler ikke noe vondt.

Anonymous poster hash: 05c31...663

Skrevet

Ah det hørtes helt magisk ut!! 💕 takk for at du delte 💕

Skrevet

Ja, det glemte jeg å si! Fikk babyen til meg med en gang før baby, jordmor og pappan tok han med seg ut et lite øyeblikk for veiing, måling osv, før de kom tilbake til meg. Jeg lå bare og gråt av glede mens jeg ble sydd sammen og ventet på babyenog pappan igjen. Etterpå var både baby og pappan med meg på postoperativ, så vi var sammen hele tiden.

Så rørende 💕💕

Skrevet

Veldig fin opplevelse! Teamet som utførte ks,var veldig avslappet,og hadde sitt vante gang,de var veldig godt innarbeidet. Alle visste hva de skulle gjøre. Det ga meg trygghet. Du kjenner at de holder på med noe men føler ikke noe vondt.

Anonymous poster hash: 05c31...663

Ja de var veldig flinke sist! Men spinal bedøvelsen virket ikke å da ble det veldig stressende. Pappaen måtte gå ut å de la meg o narkose.

Håper at denne gangen går det litt roligere for seg :D

Skrevet

er livredd for at spinalen ikke skal fungere(pga dårlig erfaring fra tidligere lokalbedøvelse) Jeg skal ha planlagt ks om en liten stund.14 dager før..pga 3 fødsler før termin

Anonymous poster hash: e49c5...5bc
Skrevet

Jeg har hatt to ks i spinal, ett akutt og ett planlagt, og spinalen har fungert som et skudd begge gangene. Spinalen var det jeg gruet meg mest til andre gang (med det akutte snittet gikk det så fort at jeg rakk ikke tenke så mye), men det gikk helt supert.

Anonymous poster hash: d9430...09f

Skrevet

er livredd for at spinalen ikke skal fungere(pga dårlig erfaring fra tidligere lokalbedøvelse) Jeg skal ha planlagt ks om en liten stund.14 dager før..pga 3 fødsler før termin

Anonymous poster hash: e49c5...5bc

Ja men ingenting fungerte på meg. Fikk masse smertestillende på fødestua også når jeg lå med rier men ingenting funka.

Fikk 3 epdiduraler, morfin, paracet, stessolid/sobril.

Ingenting av det funket. Så ble jeg kjørt opp til operasjonsstuen å det fungerte ikke der heller :(

Håper det funker denne gangen.

Lykke til, til deg! 💖💖💖💖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...