Gå til innhold

Hare Krishna

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi sitter og ser på sjakk på tven (😴), og der heter motstanderen til Carlsen, Harikrishna. Plutselig begynner jeg å nynne på sangen, men jeg aner ikke hvor jeg har den fra?? Mener jeg kan ha lært/snappet den opp i barndommen en gang, men hinduisme er helt fjernt for meg..

Er det flere som kan denne sangen/melodien?😳

Anonymous poster hash: 3dc1f...27d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra musikalen Hair?

Anonymous poster hash: f3ea5...42e
Skrevet

de Lillos hadde en liten sang til "ære" for han som gikk ut av bandet for å bli Krishna-munk (eller hva det heter)? 

Ellers står de ofte på gatehjørner i storbyer da. Eller kanskje ikke "ofte" men det skjer. 

Anonymous poster hash: e6445...15a
Skrevet

Den "Hare hare Krishna Krishna Harerama Krishna Krishna"? Den er jo ikke spesielt vanskelig å lære. Men det er ikke en sang, det er et mantra som Krishna-tilbedere gjentar som en del av tilbedelsen.

Anonymous poster hash: 55e02...2ee
Skrevet

Den "Hare hare Krishna Krishna Harerama Krishna Krishna"? Den er jo ikke spesielt vanskelig å lære. Men det er ikke en sang, det er et mantra som Krishna-tilbedere gjentar som en del av tilbedelsen.

Hare, Krishna og Rama er forresten alle navn for hinduguden Vishnu, så det er ikke bare babbel.

Skrevet

Har ikke sagt at den var vanskelig å lære. Jeg husker en SANG, på youtube synger de hare krishna.

Anonymous poster hash: 3dc1f...27d

Skrevet

"My sweet lord", George Harrison.

Anonymous poster hash: 34cb6...1dc

Skrevet

Den er sånn: "Hare-hare-Krishna, døden skal du lide, den som kommer aller sist skal i den sorte gryyyyyyte" 😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...