Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Jeg er stemor til ei jente på 11 år.Jeg har vært i livet hennes siden hun var 4.Problemet er at jeg klarer ikke nærme meg henne følelsesmessig om dere skjønner.Det har alltid vært problemer med henne og mammaen er ikke samarbeidsvillig😕Hun sier det motsatte av det vi sier og har nesten ikke barnet selv.Jenta sliter på skolen og tåler ikke kritikk fra noen.Hun "klikker" hvis hun får et nei og er helt hysterisk.Lyver mye også.Vi har to mindre barn i tillegg og hun plager ene søstera si mest(minste på 4), kliper og slår.Dette ødelegger mye!Jeg føler jeg ikke kan være sint på stebarnet slik jeg er med mine egne og det skal jo ikke være slik.Noen i liknende situasjon her?? Anonymous poster hash: 664c1...77c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Er ikke i den situasjonen, men jeg hadde ikke akseptert at hun oppførte seg sånt mot de andre barna. Hva sier faren? Anonymous poster hash: 621cc...bb7
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Faren tør ikke si mye.Moren til barnet truer med barnevern for den minste ting(eks:hvis hun har gjort noe galt og får husarrest....?!)...men jeg er så lei!Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg ikke vært her. Anonymous poster hash: 6f80d...845
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 En 11-åring som kliper en 4-åring hadde ike jeg akseptert iallefall.. Tror nesten jeg bare hadde latt mora kontakte barnevernet her jeg. Hun og faren svikter tross alt denne 11-åringen med slett oppdragelse Anonymous poster hash: ad81d...785
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Enig!Men hva kan JEG gjøre når fireåringen kommer hylende og sier at søstra kliper?!?Og det er skikkelig kliping!Merker i dagevis😕 Anonymous poster hash: 6f80d...845
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 Hva betyr kliper Anonymous poster hash: e17ef...aa5
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 Hva betyr kliperAnonymous poster hash: e17ef...aa5 ikke for å være dum, men mener dere klyper eller klipper Anonymous poster hash: e17ef...aa5
amandine Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Så får du ta en prat med 11-åringen og si at klyping og slikt ikke er greit , og at dere forventer at det lar hun være. Om hun har behov for hjelp og beskyttelse må hun komme til dere. Hva angår husarrest, - jeg hadde nok ikke meldt dere til barnevernet , det er nok litt overkill synes jeg, samtidig må jeg være ærlig å si at jeg ikke synes det er noen god løsning. Jeg må også si at så lenge dere ser husarrest som en god løsning på straff for en 11-åring, ja så hadde ikke jeg likt at min 11-åring skulle vært mye hos dere. I mine øyne viser det at dere synes den type maktbruk er en god løsning på konflikter, og det er jeg dypt uenig i.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 Hva er passende konsekvens da??vi har sagt det til henne hver gang at kliping(eller klyping!)ikke er ok.vold er ikke greit! Anonymous poster hash: 6f80d...845
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #10 Skrevet 19. april 2016 Jeg er stemor og har selv også en stemor til to av mine barn. Som stemor er jeg en omsorgsperson på lik linje med far og mor. Jeg kjefter og "straffer" mitt stebarn på lik linje med mine barn, og det gjør min mann også for mine særkullsbarn. Men for at dette skal være ok, så er vi like opptatt av at barna skal få like stor og mye kjærlighet av oss begge. Her er det ikke mine og dine barn. De er våre barn, de er søsken selvom de ikke deler blod. Barna elsker hverandre, men de krangler og sloss på lik linje som andre søsken og dersom jeg ser min stedatter (som jeg forresten ikke omtaler henne som, for hun er barnet mitt op lik linje som de andre her i huset), så kjefter jeg på henne, og hun får konsekvenser for oppførselen sin. Men jeg kunne ikke gjort dette dersom hun ikke var sikker på at jeg elsker henne like høyt som de andre barna i huset. Og by the way... Ikke hør på moren til din stedatter. La henne melde til barnevernet og se hvor langt hun kommer... En melding med slik tull vil barnevernet bare le av! Anonymous poster hash: 4b3eb...a83
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #11 Skrevet 19. april 2016 Hva betyr kliper Anonymous poster hash: e17ef...aa5 Klype Anonymous poster hash: dd3d7...e5a
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #12 Skrevet 19. april 2016 Denne 11 åringen har det tydeligvis ikke bra.Her må både far og mor til piken på banen, å få til et samarbeid. Så lenge ikke piken får fokus på sine problemer vil hun få utløp for sinne på sine søsken. Forstår deg godt som stemor, dette er en vanskelig situasjon, men mor og far må prate sammen. Anonymous poster hash: e6bb3...444
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #13 Skrevet 19. april 2016 Hun har jo langt flere problemer enn dette. Dere må ta tak i årsaken til at hun oppfører seg på den måten. Forøvrig har jeg et barn fra tidligere og jeg forventer at mannen min behandler henne på samme måte som de vi har felles, på godt og vondt! Anonymous poster hash: 983fb...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå