Gå til innhold

Hva regnes som feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at feberfri dag ikke alltid er nødvendig, det kommer an på. Har barnet vært sykt og hatt høy feber som ved influensa, halsbetennelse ol så holder jeg de hjemme en dag og ser at de virkelig er helt bra før jeg sender i bhg/skole igjen. Har de såvidt litt feber en liten stund en dag pga forkjølelse eller uten åpenbar grunn så er de ofte i fin form igjen neste dag og da er det ingen grunn til å holde de hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at feberfri dag ikke alltid er nødvendig, det kommer an på. Har barnet vært sykt og hatt høy feber som ved influensa, halsbetennelse ol så holder jeg de hjemme en dag og ser at de virkelig er helt bra før jeg sender i bhg/skole igjen. Har de såvidt litt feber en liten stund en dag pga forkjølelse eller uten åpenbar grunn så er de ofte i fin form igjen neste dag og da er det ingen grunn til å holde de hjemme.

jaja, hvis du er så kynisk at du vil ta sjansen på å smitte mange andre mennesker

Anonymous poster hash: 04c17...82e

Skrevet

Fra 37,5 er feber. Anonymous poster hash: a571d...210

nei

Anonymous poster hash: 04c17...82e

Skrevet

Tråden er ryddet for multiposting.

Modesty Blaise, moderator.

Skrevet

Om du har målt 38,3 i baken, så er det feber. Om du har målt i øret, munnen el. ville jeg kontrollmålt i baken. Min erfaring er at tempen er høyere når en måler i baken, og da er det i alle fall feber.

Anonymous poster hash: e303d...bf4
Skrevet

Oi, jeg var ikke klar over at 37,5 regnes som feber hos barn. Da har jo datteren min hatt feber mye oftere enn jeg har trodd og har vært sendt i barnehagen. Da skal hun holdes hjemme når temperaturen ligger der på morgenen fremover. Stakkars jenta mi Anonymous poster hash: 08911...ac8

Feber er over 38 grader hos barn.

Anonymous poster hash: 0519b...a03

Skrevet

jaja, hvis du er så kynisk at du vil ta sjansen på å smitte mange andre mennesker Anonymous poster hash: 04c17...82e

Les anbefalinger om feber hos Folkehelseinstituttet.

Og det er gjerne ikke feberen som er smittsom, feberen er et symptom på annen sykdom. Som kan smitte. Men når hele bhg snørrer og har samme virus, så er det ikke noe stort problem at barnet som hadde feber kvelden før kommer i barnehagen hvis almentilstanden er god.

Anonymous poster hash: 0519b...a03

Skrevet

I barnehagene sier de jo en feberfri dag før barnehage igjen, så... Feber eller ikke bør barnet være hjemme- også for å forebygge at hun sliter seg mer ut når hun ikke er helt i form og blir skikkelig syk

Anonymous poster hash: 2a886...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...