Gå til innhold

Gi mme i tillegg til mm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på litt over 3 måneder som legger fint på seg, men han spiser så utrolig ofte! I det siste har det vært omtrent oftere enn hver 2.time, og det begynner å kjennes på brystene.. Virker som han blir mett, men fort sulten igjen. Vil f.eks aldri ha mat når han er trøtt, og dermed blir det så korte dupper, for han spiser når han våkner og da ser det ut til at han våkner fra duppene av at han er sulten. Vurderer å gi litt mme i tillegg til ammingen, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det - er det noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: efd8f...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å gi mme i tillegg da det fort kan ende opp med at du ikke produserer nok melk/ mister melka på sikt.

På den annen side virker det veldig ofte å spise hver annen time i hans alder? Har du ringt og forhørt deg med helsestasjonen?

Lykke til uansett hva du velger å prøve!

Anonymous poster hash: 5e121...eda

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å gi mme i tillegg da det fort kan ende opp med at du ikke produserer nok melk/ mister melka på sikt.

På den annen side virker det veldig ofte å spise hver annen time i hans alder? Har du ringt og forhørt deg med helsestasjonen?

Lykke til uansett hva du velger å prøve!

Anonymous poster hash: 5e121...eda

Ja, er det med melkeproduksjonen som stopper meg også, vil jo helst amme en god stund til. Har tenkt på om det kan være økedager, for det har vært lengre mellom måltidene tidligere. Får se an et par dager tenker jeg, så kontakter jeg helsestasjonen om det fortsetter i samme tempo.

Takk for svar og lykkeønskning! 😊

Anonymous poster hash: efd8f...2d3

Skrevet

Det er jo vanlig at de dier ofte om kvelden. Min gjorde det også, men det går over etterhvert :-) de spiser seg opp ;-) Første barnet mitt diet annenhver time i flere mnd, nr to var et sovebarn, mens nr tre var slik som nr en.

Anonymous poster hash: 4aab9...2b8

Skrevet

Min er 4,5 mnd og spiser fortsatt rundt 10-12 gg i døgnet... Noen kvelder henger han på puppen fra 20-23... Han er blid og fornøyd og legger fint på seg, helt normalt iflg helsestasjon og det jeg leser på ammehjelpen. Så at de spiser sjeldnere etter den første tida er en sannhet med modifikasjoner...

Husk at ammestundene ikke bare handler om sult. Kan like gjerne være at han trenger nærheten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...