Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #1 Skrevet 19. april 2016 Er det så skremmende som det høres ut som av andre, å få barnet utredet på BUP? Noen forteller at du, mannen og barnet må på hver sitt rom og så bli grillet med spørsmål om barnet? Og at de nesten ikke tar hensyn til hva foreldrene sier og mener? Vi skal med gutten på 6 år pga bhg mener han er autist... men hverken vi eller legen mener det. Kommer til å gjennomføre BUP pga barnehagen sine meninger, men kjenner jeg stresser!! Anonymous poster hash: 61951...5e3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #2 Skrevet 19. april 2016 Nå har det ikke vært mistanke om autisme på vår 5 åring. Men den prosessen vi har vært igjennom har ikke vært skummel. Vi foreldre har hatt samtaler og veiledning hos sosionom. Det har vært samspillobsevasjon av mor barn og far barn i 2 omganger. Barnet har tatt evnetest og helsesjekk hos lege. Det har også vært observasjon av barnet i barnehagen. Synes hele prosessen har gått veldig greit og vi har vært godt informert underveis om hva som skjer. Anonymous poster hash: 005b5...d4c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #3 Skrevet 19. april 2016 Min sønn var på første møte med bup i dag. Et hyggelig møte med en flink og empatisk psykolog. Vi var sammen alle tre (og psykologen, selvfølgelig). Fikk masse papirer vi skulle fylle ut. Neste møte blir med bare oss foreldre og psykolog for å fylle ut anamnesen. Ingenting skummelt her i alle fall Anonymous poster hash: c53a2...76b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #4 Skrevet 19. april 2016 Det høres bedre ut slik du forteller, takk for at du svarer! Om barnet ditt måtte ta blodprøve på den legesjekken? Liker bare å vite hva jeg går til, ikke kjekkt når jeg blir fortalt alt det andre. .... Anonymous poster hash: 61951...5e3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #5 Skrevet 19. april 2016 Det høres bedre ut slik du forteller, takk for at du svarer! Om barnet ditt måtte ta blodprøve på den legesjekken? Liker bare å vite hva jeg går til, ikke kjekkt når jeg blir fortalt alt det andre. .... Anonymous poster hash: 61951...5e3 Her var det ingen legesjekk, kun psykolog. Anonymous poster hash: c53a2...76b
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #6 Skrevet 19. april 2016 Det høres bedre ut slik du forteller, takk for at du svarer! Om barnet ditt måtte ta blodprøve på den legesjekken? Liker bare å vite hva jeg går til, ikke kjekkt når jeg blir fortalt alt det andre. .... Anonymous poster hash: 61951...5e3 Legeundersøkelsen er nok litt ulik alt etter hva de ser etter. Men her slapp han blodprøve. Var blodtrykk, lytte på hjerte og lunger, nevrologisk undersøkelse (følelse og reflekser), barnet skulle klippe, tegne og stå på 1 ben osv. Skulle vist vært underlivsundersøkelse men det droppa legen fordi han min reagerte og syntes ho gikk litt over hans grense når han måtte kle av seg og stå i trusa. Han begynte å spørre om hvorfor når han fikk beskjed om å ta av buksa. Anonymous poster hash: 005b5...d4c
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #7 Skrevet 19. april 2016 Legeundersøkelsen er nok litt ulik alt etter hva de ser etter. Men her slapp han blodprøve. Var blodtrykk, lytte på hjerte og lunger, nevrologisk undersøkelse (følelse og reflekser), barnet skulle klippe, tegne og stå på 1 ben osv. Skulle vist vært underlivsundersøkelse men det droppa legen fordi han min reagerte og syntes ho gikk litt over hans grense når han måtte kle av seg og stå i trusa. Han begynte å spørre om hvorfor når han fikk beskjed om å ta av buksa. Anonymous poster hash: 005b5...d4c Merkelig at de skulle ta en underlivsundersøkelse ? Vil vel ikke finne ut av diagnoser av en slik undersøkelse? Hos min mener bhg autist, mens legen krysset av på add. Synes ikke det er ok med forskjellige ting f eks underlivsundersøkelse eller blodprøve hos barn viss det strengt tatt ikke er nødvendig.... Anonymous poster hash: 61951...5e3
Anonym bruker Skrevet 19. april 2016 #8 Skrevet 19. april 2016 Er det så skremmende som det høres ut som av andre, å få barnet utredet på BUP? Noen forteller at du, mannen og barnet må på hver sitt rom og så bli grillet med spørsmål om barnet? Og at de nesten ikke tar hensyn til hva foreldrene sier og mener? Vi skal med gutten på 6 år pga bhg mener han er autist... men hverken vi eller legen mener det. Kommer til å gjennomføre BUP pga barnehagen sine meninger, men kjenner jeg stresser!! Anonymous poster hash: 61951...5e3 Du har tydeligvis snakket med noen som blander sammen bup og barnevern... BUP er ikke farlig! Jeg har en autistisk sønn, og har kun gode erfaringer med utredningen hos bup. Lykke til! Anonymous poster hash: 1d66d...423
.Lillemy. Skrevet 19. april 2016 #9 Skrevet 19. april 2016 Vi har nettopp på utredning på bup med yngstemann på 3, 5år. Pga dårlig språk og språkforståelse. Vi har ingen dårlig erfaring derfra. De er kjempe dyktige. Først hadde vi en samtale med en psykolog og fylte ut en del skjema og fikk mye info. Deretter var barnet på en lekeobservasjon med meg og psykolog. Så var de og observerte han i barnehagen og snakket med pedagogene i barnehagen. Deretter var jeg på en samtale der psykologen spurte om utviklingen hans fra han var baby og fram til nå. Alr for å danne seg et bilde av ungen. Vi var også på en legeundersøkelse der legen sjekket høyde, vekt, hodeomkrets, balanse, motorikk, lyttet på hjerte og sjekket ører. Vi tok i tillegg hørseltest og eeg undersøkelse på sykehuset. Alt var fint, og de har konkludert med forsinket utvikling språklig. Ligger på nivå med et barn på 2 år. Så han får 5 timer spes.ped i uken i barnehagen. Og vi håper han tar igjen det språklige etterhvert. Hjernen er heldigvis et fantastisk otgan som er hele tiden i utvikling :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå