Gå til innhold

gravid i Kreta, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

reiser straks til Kreta, og er ganske langt på vei, men hva kan man spise? syns det nevnes alt man ikke kan spise og hva sitter man igjen med da? medbrakt mat fra Norge :P 

Anonymous poster hash: d7236...d47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser mat når jeg er på Kreta. Du lat bare være å spise de matvarene du heller ikke kan spise i Norge, spekepølse og diverse oster.

Veldig enkelt egentlig.

Anonymous poster hash: 0cbd7...d83

Skrevet

leste i den brosjyren jeg fikk fra jordmor at man skulle være forsiktig med: melk, melkeprodukter, kjøtt, egg, så var ikke ute etter idiotiske svar. men tips til middager osv.

Skrevet

ingen?

Skrevet

Kjøttet bør være godt stekt og melk/melkeprodukter pasturisert.

Anonymous poster hash: a54ca...87a

Skrevet

Jeg spiste det meste, men sørget for å få godt stekt kjøtt iallefall. God tur! 😊

Skrevet

Jeg er godt kjent på kreta og har kretenske venner. 

da jeg har hatt toxoplasmose så jeg ville ikke tenkt noe særlig over grønnsaker. 

Men kjøttet må du være sikker på at er ordentlig stekt. 

Når det gjelder melkeprodukter har mine greske venner sagt at jeg selv på store ordentlige restauranter ikke alltid kan være sikker på at det er pausterisert (f.eks yoghurt og feta) - da de ofte får disse produktene levert fra egne små leverandører da f.eks familien til eieren driver gård hvor de lager dette. 

Så kort oppsummert: pass på at grønnsaker er ordentlig vasket, spis kun gjennomstekt kjøtt (unngå de samme kjøttproduktene som her hjemme) og vær litt forsiktig med feta/yoghurt på restaurant. 

Anonymous poster hash: 0970d...831
Skrevet

Kok gønnsakene, unngå kylling, spis kjøtt som er godt stekt, unngå salater. Frukt hadde jeg spist etter å ha skrellt bort skallet ( på det som går da såklart).

Vær ekstra nøye med vann, at du kjøper vann.

Anonymous poster hash: 6377b...c38

Skrevet

Herlighet, hva er det igjen å spise? 😱

Anonymous poster hash: 8cb38...15a

Skrevet

Da jeg var gravid i Hellas, spiste jeg pizza, moussaka og andre ovnsstekte retter + frityrstekte retter, type kalamaris og pommes frites. Tok ikke sjansen på noe annet. Ble ensformig, men jeg ble i hvert fall ikke smittet med noe. God ferie!

Anonymous poster hash: c93fd...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...