Gå til innhold

Bli sammen med mann fra Syria.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en flott mann fra Syria. I starten var jeg veldig skeptisk, men jo bedre kjent jeg ble med han, jo mindre skeptisk er jeg. Han prater flytende norsk, jobber, går på skole og eier sin egen leilighet. Han er ikke muslim, og heller ikke religiøs på annen måte. Han har bodd i flere land, da han jobbet i et internasjonalt selskap, så han kan flere språk. Broren hans er gift med norsk dame, de har vært gift i 10 år, og broren lager mat og hjelper til med hjem og barn. Han har mest norske venner.

Men jeg er jo fortsatt litt skeptisk. Men tenker og at jeg kan prøve, og i verste tilfelle går det ikke. Er han ute etter en kvinne å bestemme over, så vil han tidlig oppdage at jeg ikke er henne. Jeg har bodd alene med barna i flere år, og er veldig selvstendig, har noen gode venner, som er veldig viktige for meg, og jeg tilbringer tid med de, har en hobby, og reiser en del, alene, med barna eller venner. Og jeg vil fortsette med alt dette.

Noen som selv har vært sammen med en fra Syria, eller kjenner noen som er/har det?

Anonymous poster hash: 95e55...927
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville som deg også vært skeptisk, men ut fra det du skriver så ville jeg gitt det en sjanse. Men for all del ta det rolig og ikke involver barna før det er gått lang tid og du er trygg på han. Dette vil jeg vel sagt uansett hvor han kom fra ;)

Har ingen erfaring med menn fra Syria, men fra flere andre land i Midtøsten, og de er alle forskjellig, men det viser seg ofte etter hvert en grunnleggende holdning til kvinner bla som for meg er vanskelig å forholde meg til.

Anonymous poster hash: e6528...270
Skrevet

Så han er god nok på alle måter, men hans landsopprinnelse gjør deg skeptisk?

Ikke heng deg opp i landegrenser 😁

Du skal bare holde fast i den du er, og ikke tillat det du frykter 😊

Anonymous poster hash: 7e51f...331

Skrevet

Det er nok flere nordmenn enn syrere prosentvis som har moderne, progressive, gode holdninger til kjønsroller. Noe annet ville vært rart, vi har hatt et stort og viktig fokus på likestilling og likeverd her til lands i mange år nå.

Et forhold skjer på individnivå, så hva prosentene sier spiller liten rolle, det er jo hvilke holdninger denne mannen har som spiller noen rolle, ikke hvilke. Nasjonalitet som står i passer hans. Det at han ikke er religiøs er jo altid et godt tegn, iallefall!

Anonymous poster hash: 51bae...28b

Skrevet

Så han er god nok på alle måter, men hans landsopprinnelse gjør deg skeptisk?

Ikke heng deg opp i landegrenser

Du skal bare holde fast i den du er, og ikke tillat det du frykter

Anonymous poster hash: 7e51f...331

Det har ingenting med landegrenser eller landsopprinnelse, men med oppdragelse. Hvis han er oppdratt i streng muslimsk tro, har han en viss holdning til kvinner.

Anonymous poster hash: 2f4ee...108

Skrevet

Det har ingenting med landegrenser eller landsopprinnelse, men med oppdragelse. Hvis han er oppdratt i streng muslimsk tro, har han en viss holdning til kvinner.

Anonymous poster hash: 2f4ee...108

Øh. Nei. Han har det kvinnesynet HAN har. Ikke det kvinnesynet DU TROR han har basert på den oppdragelsen DU TROR han har hatt og hva DU TROR den har innebært og i hvilken grad DU TROR den har skapt hans holdninger som voksen.

Anonymous poster hash: 51bae...28b

Skrevet

Kjenner en syrisk mann som er kristen. Han er veldig snill. Gift med en norsk dame, og hun er definitivt ikke kuet, de lever et likestilt liv. Han er godt integrert.

Anonymous poster hash: 22688...ebf

Skrevet

HI her, takk for svar.

Jeg har møtt denne mannen noen flere ganger nå, og liker han bare mer og mer. Men ser og at det er noen kulturforskjeller der. Han er jo mer lidenskapelig, en oss trauste nordmenn. Helt i starten er det litt mye, men regner med noe jeg bare blir veldig glad for etter hvert. Og han er sjalu, men er fullstendig klar over det. Og vi har pratet en del om det. Jeg har gitt klar beskjed om at jeg går kledd som jeg vil, og må få være sammen med venner, gå ut på byen og kunne prate med menn, uten at det er galt. Og han er enig i det. Jeg tester han vel litt og, med korte kjoler, utringet kjole osv. Og denne helgen reiser jeg på storbyferie med en venninne. Og han har bare ønsket meg god tur, og at jeg må kose meg masse.

Men synes nesten litt synd på han, jeg har på bremsene som bare det, men han respekterer meg, og sier at dette tar vi i mitt tempo.

Anonymous poster hash: 95e55...927
Skrevet

Er du den samme som postet om dette for en tid tilbake?

Anonymous poster hash: dca07...f80
Skrevet

Kjenner to som har vært/ er sammen med syriske menn. Ingen utfordringer der (ut over det som er påregnelig også i forhold der begge er norske).

Anonymous poster hash: 98769...b88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...