Gå til innhold

Gutt 8,5 mnd spiser ikke


Liljekonvallene

Anbefalte innlegg

Vår gutt på 8,5 mnd spiser nesten ingen ting utenom amming. En vanlig dag ser slik ut:

 

Frokost: 2-10 babyskjeer grøt. Oftere 2 enn 10...

Lunsj: ca. 7 skjeer frukt

Middag: brekker seg av middag, så 0 skjeer. 

Kvelds: Grøt, samme som frokost

Jeg ammer i tillegg når ca 7 ganger i døgnet(inkl nattamming). 

 

Problemet virker til å være at han brekker seg av "alt". Han klarer å spise litt grøt (må lure i han hver teskje..) og litt mer fruktpure (Ella o.l) . Alt av middag, brødskiver, frukt/grønnsaker i "spisenett" og for tykk grøt brekker han seg av. Det ender som regel med at han ser om som han blir kvalt og så kaster han opp. 

 

Så i praksis vil jeg si at jeg fremdeles fullammer han. Har forsøkt å amme før mat i tilfelle han er for sulten til å spise. Og amme etter mat i tilfelle ammingen gjør han mett. Det er også "ubehagelig" å se han brekker seg og vil jo ikke "tvangsfore"han.

 

Vekten av flatet helt og og percentilen går nå nedover.. 

 

Dere andre med barn som sliter med spisingen: Har dere noen tips og triks? Var det noe galt eller gikk det over av seg selv?

 

Hilsen fortvilet mor

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla brakk seg ikke så mye, men nektet å spise mos. Ville bare ha mat hun kunne plukke sjøl. Kan det være noe å prøve? Siden hun ikke fikk i seg så mye pr måltid, var det myye amming her og. Men hun lå overraskende nok perfekt på kurven sin på ettårskontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...