Gå til innhold

Gutt 8,5 mnd spiser ikke

Anbefalte innlegg

Vår gutt på 8,5 mnd spiser nesten ingen ting utenom amming. En vanlig dag ser slik ut:

Frokost: 2-10 babyskjeer grøt. Oftere 2 enn 10...

Lunsj: ca. 7 skjeer frukt

Middag: brekker seg av middag, så 0 skjeer. 

Kvelds: Grøt, samme som frokost

Jeg ammer i tillegg når ca 7 ganger i døgnet(inkl nattamming). 

Problemet virker til å være at han brekker seg av "alt". Han klarer å spise litt grøt (må lure i han hver teskje..) og litt mer fruktpure (Ella o.l) . Alt av middag, brødskiver, frukt/grønnsaker i "spisenett" og for tykk grøt brekker han seg av. Det ender som regel med at han ser om som han blir kvalt og så kaster han opp. 

Så i praksis vil jeg si at jeg fremdeles fullammer han. Har forsøkt å amme før mat i tilfelle han er for sulten til å spise. Og amme etter mat i tilfelle ammingen gjør han mett. Det er også "ubehagelig" å se han brekker seg og vil jo ikke "tvangsfore"han.

Vekten av flatet helt og og percentilen går nå nedover.. 

Dere andre med barn som sliter med spisingen: Har dere noen tips og triks? Var det noe galt eller gikk det over av seg selv?

Hilsen fortvilet mor

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144271723-gutt-85-mnd-spiser-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla brakk seg ikke så mye, men nektet å spise mos. Ville bare ha mat hun kunne plukke sjøl. Kan det være noe å prøve? Siden hun ikke fikk i seg så mye pr måltid, var det myye amming her og. Men hun lå overraskende nok perfekt på kurven sin på ettårskontrollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...