Liljekonvallene Skrevet 19. april 2016 #1 Del Skrevet 19. april 2016 Vår gutt på 8,5 mnd spiser nesten ingen ting utenom amming. En vanlig dag ser slik ut: Frokost: 2-10 babyskjeer grøt. Oftere 2 enn 10... Lunsj: ca. 7 skjeer frukt Middag: brekker seg av middag, så 0 skjeer. Kvelds: Grøt, samme som frokost Jeg ammer i tillegg når ca 7 ganger i døgnet(inkl nattamming). Problemet virker til å være at han brekker seg av "alt". Han klarer å spise litt grøt (må lure i han hver teskje..) og litt mer fruktpure (Ella o.l) . Alt av middag, brødskiver, frukt/grønnsaker i "spisenett" og for tykk grøt brekker han seg av. Det ender som regel med at han ser om som han blir kvalt og så kaster han opp. Så i praksis vil jeg si at jeg fremdeles fullammer han. Har forsøkt å amme før mat i tilfelle han er for sulten til å spise. Og amme etter mat i tilfelle ammingen gjør han mett. Det er også "ubehagelig" å se han brekker seg og vil jo ikke "tvangsfore"han. Vekten av flatet helt og og percentilen går nå nedover.. Dere andre med barn som sliter med spisingen: Har dere noen tips og triks? Var det noe galt eller gikk det over av seg selv? Hilsen fortvilet mor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144271723-gutt-85-mnd-spiser-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMarmelade Skrevet 20. april 2016 #2 Del Skrevet 20. april 2016 Vesla brakk seg ikke så mye, men nektet å spise mos. Ville bare ha mat hun kunne plukke sjøl. Kan det være noe å prøve? Siden hun ikke fikk i seg så mye pr måltid, var det myye amming her og. Men hun lå overraskende nok perfekt på kurven sin på ettårskontrollen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144271723-gutt-85-mnd-spiser-ikke/#findComment-147854634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå