Gå til innhold

Reise og dødsfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha reist på kurs i går men vi har hatt dødsfall i familien som førte til at jeg ikke kunne reise. Sjefen vil ha bekreftelse fra legen på dette. Men det er ikke min nærmeste men min manns mor. Men begravelsen er mens jeg skulle vært på kurs i annen by. Får jeg legeerklæring for slikt? Eller noe andre papirer?

Anonymous poster hash: db272...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres rart ut at sjefen din ber om legeattest når svigermoren din (?) skal begraves, veldig lite sympatisk.

Kan være han må ha det for å få pengene igjen for utgifter til kurset. I såfall tror jeg ikke det vil være noe problem hvis du forklarer situasjonen for legen din. Kondolerer 💐

Anonymous poster hash: 976e6...60e

Skrevet

I alle dager! Tror han at du lyver om at svigermor er død?

Du får vise han dødsannonsen og si at det får holde. Legen har da ingenting med dette så sant du ikke er knust av sorg og trenger sykemelding.

For en usympatisk tufs!

Skrevet

Da mannen min var i svilitjeneste trengte han noe sånt, og da var det presten som foretok begravelsen som skrev en bekreftelse på at mannen hadde møtt opp... men det virker jo rimelig tungrodd å ha det sånn på en vanlig jobb. Vis sjefen dødsannonsen, si at legen ikke kan bekrefte noe siden du ikke har sykemelding, og spør hvorfor han trenger en bekreftelse. Holder det i såfall med at presten skriver noe?

Anonymous poster hash: 30c7f...b1e
Skrevet

Har dere rett til fri ved begravelser på jobben? Husk at du ikke har noe generell rett til å delta i begravelser, særlig når det ikke er din biologiske familie, etter arbeidsmiljøloven. Slik rett må stå i en tariffavtale eller en annen ordning som jobben din er bundet av.

Jeg lurer bare på, hvordan kan en lege bekrefte at du har vært i en begravelse?? Høres veldig rart ut...

Anonymous poster hash: d7d42...cdf
Skrevet

Han må kanskje ha det for å få refundert utgiftene ved reise og kurs du skulle på.

Og du mp søke om velferdspermisjon. Der jeg jobber er det kun for aller nærmeste familie

Anonymous poster hash: a220f...b9a

Skrevet

Sjefen må nok ha bekreftelsen pga refusjon for kurset, reise og evt opphold. Han gjør nok ikke dette for å være kip.

Alle skjønner jo at man må gå i svigermors begravelse.

Anonymous poster hash: 6d5a9...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...