Gå til innhold

Gravid uke 29 - Vann i kroppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp 11kg hittil i svangerskapet, er normalvektig fra før. Begynte ikke å gå opp i vekt før uke 19. Vektøkningen har ikke vært spesielt synlig før nå... Legen lurte på hvor alle kiloene var når jeg var der sist uke. Har ikke hatt spesielt mage, før den bestemte seg for å komme i full fart den siste uka.

Var på kontroll for en uke siden og sa til legen at jeg mistenkte vann i kroppen. Hadde ikke spesielt i ankler og legger da, men har merket det i 2-3 uker i knær og lår. Begynte tilbake da å bli tung i kroppen, alt begynte å bli tyngre. Virket ikke som legen hørte på hva jeg sa, og når han skulle skrive på ødemer på helsekortet kikket han fort ned på anklene mine og sa, nei ingenting. Skrev 0.

Nå, en uke senere, har jeg begynt å merke det mye mer i leggene og anklene. Har en fysisk krevende jobb og er gjerne helt ferdig i beina etter en lang dag på jobben. De verker. Får merker på lår og føtter etter bukse og sko. For første gang hadde jeg også plutselig fått røde merker etter BH'en. Hadde røde streker hele veien rundt og over skuldrene osv.

Bør jeg kontakte lege igjen eller overreagerer jeg? Hadde forøvrig 1+ på protein i urin og blodtrykk på 130/70. Så ingenting tyder på sv.forgifting, eller gjorde ikke for en uke siden. Hvilepulsen er relativt høy om dagen, alt mellom 90 og 110. For 2-3 uker siden var den mellom 70 og 80. Før jeg ble gravid var den 47.

Anonymous poster hash: 2c572...05f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...