Gå til innhold

Den berømte visdomstanna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kjenner jeg at min må til pers. Gruer meg litt fordi de vokser skeivt og har ingen sjans å komme over tannkjøttet. Men tannpina jeg har hatt siste dagene gjør at den bare må ut..

Det jeg lurer på er, tok det lang tid dere som har trukket den? Evt de som har operert den ut? Var det vondt? I etterkant hvor vondt er det i forhold til en tannpine? Og hvor lenge hadde dere vondt? Ønsker ingen skrekkhistorier værsåsnill, vet det kan oppstå ting men jeg vil gjerne gå ut i fra at ting går greit :)

Anonymous poster hash: 4c288...93e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt alle mine. De to oppe ble tatt enkelt, uten noen problemer i etterkant. De to nede var litt vanskeligere å få ut, men det gikk greit. Fikk betennelse i etterkant, men den forsvant fort med antibiotika. Synes tannpinen i forkant var verst, selv om det absolutt ikke var behagelig mens betennelsen herjet.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: c728a...b82
Skrevet

Jeg opererte ut min nå før påske og fikk nok av bedøvlese og selve inngrepet gikk smertefritt. Fikk dessverre noe som heter Dry Socket ( google it) og først nå er jeg mye bedre. Litt penicillin måtte også til m.m :) Lykke til!

Skrevet

Tok begge mine nede samtidig i fjor og det var ikke vondt, men han måtte bruke veldig mye kraft på den ene. Jeg lå under en steril duk og storkoste meg :D Bare munnen som det var åpning til. Det var jo vondt da bedøvelsen gikk ut, men vanlig paracet tar den verste smerten :) En liten uke så trengte jeg ikke det noe mer.

Anonymous poster hash: 6ea57...5fc

Skrevet

Jeg har trukket to som ikke kom gjennom tannkjøttet. Den ene var det et helvete å trekke og tiden etterpå, mens den andre var ute på under 5 min og jeg merket minimalt til det etterpå. Årsaken til at den ene var vanskelig, var at den hadde krokete røtter. Begge tennene var oppe. Uansett var det verdt det å få dem ut.

Anonymous poster hash: c5465...9b9

Skrevet

Ikke vondt, det var tusen ganger vondere å ha betennelse i den først! Jeg fikk Paralgin forte til å ta etter trekkingen, men jeg trengte ikke en Paracet en gang. Var nok heldig da, det vanlige er 1-2 dager med smertestillende.

Skrevet

Å trekke tann oppe var gjort på noen minutter. Tok 20-30 min å operere ut tann som lå på tvers nede. Måtte også fjerne ben rundt tannen. Ibux hver 5 time i 1 uke. Hadde vondt i 8-9 dager etterpå. Husk munnskyllevann morgen og kveld. Og tips: ha musikk på øret! Borre og hakkelyder var ikke så digg å høre på, men å høre tannen oppe bli trukket ut var værst! Lykke til!

Anonymous poster hash: 36f57...141

Skrevet

Mine lå greit til så det var bare bedøvelse og så dra.

Jeg tok den første akutt pga. betennelse og hull helt ned. Det var (heldigvis) bare få dager før vi dro på ferie. Det var en lettelse og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Fikk faktisk en tannlege til å fylle den ene visdomstanna mi når den hadde hull hehe 😃

Det verste er å gape så lenge, de sitter jo nokså langt bak.

Jeg tok beroligende gangen etter og da tok jeg 2 i slengen. Hadde paralgin forte i et par dager. Ellers greit. Glad de er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...