Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Hei. Det viser seg at både jeg og barne mitt har ADHD. Jeg har ennå ikke med hørt fra legene om hva slags behandling vi kommer til å få, men dere som tok medisin eller gir barna medisin. Hvordan hjelper medisinen dere i hverdagen eller hva slags endringer ser dere hos barnet deres? Vil være kjempe takknemlig for svar Anonymous poster hash: b7b17...c81
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Jeg har ikke selv, men 14-åringen har. Han får litt tirettelegging på skolen og så går han på Ritalin på skoledager og av og til i helger dersom han skal noe ekstra, f.eks. dømme kamper i flere timer i en cup el. Tilveningen til medisinen var tung, det var noen uker med store bivirkninger og lite effekt, men så gikk det seg fint til. Nå har han kun som bivirkning at han ikke er sulten de 7-8-timene tablettene virker, ellers ingen. Han har kjempegod effekt av dem på den måten at han klarer å konsentrere seg i timene, holde på oppmerksomheten, få med seg bekjeder osv. Før klarte han ikke dette. Han har også fått mye mer orden, er mer tålmodig og roligere når han går på mdisinen. Vi merker forskjell på de dagene han tar medisin og de dagene han ikke gjør det. Siden vår er 14 år, styrer han dette litt selv. Vi tvinger ham aldri til å ta medisin, men han ønsker det selv på skoledager fordi det hjelper ham så mye. Anonymous poster hash: f2ce3...57a
Nullstress;) Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Sønnen min på 12 har adhd, han fikk diagnosen i 3. Klasse. Etter at han Begynte på medisiner, klarer han å kontrollere både følelser og impulsene sine mer. Han hadde perioder hvor han mente at han ikke fortjente å leve før han begynte på medisiner, det har aldri skjedd etter. Han jobber mer konsentrert og Klarer å sitte mer stille. Han bryter ikke ut i latter eller "hopp og sprett", hele han er mer kontrollert. Han får kun depo-kapsler, dvs at han er kun medisinert 6-8 timer pr døgn. Når medisinene går ut, merker vi at han blir mer rastløs. Han er blid og fornøyd, men lager grimaser, klapper i hendene, ler mer (oppmerksomhets-søkende) Osv. Lekser gjør vi i helgene, det er så og si umulig når han ikke har medisiner i kroppen. Jeg ønsker ikke å medisinere han hele.døgnet, jeg vil han skal.kjenne på utfordringene og jobbe med de. Slik at han klarer å kontrollere seg bedre når han.blir eldre, kanskje til og med kutte ned på medisiner. Og foreløbig funker det helt supert. Men hun at alle reagerer forskjellig på medisiner. Dette er VÅR erfaring, det er slett ikke sikkert deres erfaring blir den samme. Lykke til til dere begge to 😊😊
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Takk for svar dere <3 HI Anonymous poster hash: b7b17...c81
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Hei! Datteren min går på Ritalin cirka 8 timer av døgnet i uka og uten medisiner i helga. Hun blir fryktelig sint i det medisinen går ut, og uten medisin er hun rastløs og utrolig. Selv har jeg prøvd ulike medisiner. Min største utfordring er organisering og impulskontroll, og det som har fungert best, er faktisk Cipralex, selv om det ikke er medisin mot ADHD. Anonymous poster hash: 6a741...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå