Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 Gruer meg så mye. Det virker uoverkommelig og jeg tenker på og gruer meg til dette hver dag.... Anonymous poster hash: 259cf...b0c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Helt greit å føde og var mye mindre vondt enn jeg trodde. Var ikke så vondt og jeg var kjapt på beina igjen etterpå. Lykke til:) Anonymous poster hash: 7d797...43e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Finnes vel like mange opplevelser av hvordan det er å føde som det finnes fødsler. Umulig å beskrive hvordan en fødsel er. Man kan beskrive sin egen da. Anonymous poster hash: 8a284...26d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Min fødsel syns iallefall jeg var fin, eller så fin som det går med en litt kaotisk styrtfødsel. Men det gikk veldig fint, ikke så jævlig som jeg hadde tenkt på forhånd. Jeg valgte å føde uten smertelindring. Anonymous poster hash: e18b1...096
MilleMarmelade Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Jeg tenkte som så at siden "alle andre" hadde klart det, så måtte vel jeg òg klare det!😝 Det er naturlig å frykte det ukjente, men det går nok bra. Jeg grudde meg en god del, men når terminen nærmet seg, var jeg så stor og lei at jeg bare ville hoppe i det og bli ferdig! Lykke til!
Gjest Stjerneklart Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 Nå er det jo forskjellig for alle, men jeg kan jo fortelle om min. Jeg hadde en fin fødsel. Gikk fort når det først startet, selv om jeg hadde to søvnløse døgn med kynnere før det. Selve fødselen var jo for så vidt vond, men på en god måte. For hver rie var jeg nærmere å være ferdig, og det var motivasjonen min. Du kommer til å klare det fint, lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 Jeg har fire helt ulike fødsler bak meg, så det har vært ulikt hver gang både i smerte, hva som gjorde vondt, utfordringer underveis osv. Felles er det likevel at det er annerledes enn noe annet du har vært med på, så det er umulig å forklare det helt. Det som er viktig å tenke på er at du skal gjennom noe du som kvinne er skapt for. I tillegg har vi gode leger og jordmødre nå, noe som gjør at det nesten alltid går bra med alle sammen som føder, og det vil det nok gjøre med deg også. Noe av det viktigste du kan gjøre er å kombinere det å lese deg litt opp om fødsel på forhånd og tenke litt over hva du ønsker og ikke, og å væreåpen for at ting kan bli helt annerledes enn du hadde tenkt. Du må være forberedt på at det er vondt, selvsagt, men du kan også velge å få smertelindring. Dessuten er det som regel pause mellom riene hvor du får hentet deg litt inn igjen, og du får en fantastisk gave ut av det hele. Forsøk å ha babyen i fokus, det kan være at det hjelper Anonymous poster hash: 38927...10b
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 Kjempevondt. Men kan likevel ikke sammenlignes med noen smerte, fordi det er en positiv smerte med et formål... Og verdens beste premie! Uoverkommelig er det garantert ikke. Husk at du mest sannsynlig får pauser mellom hver gang det er vondt, og vondtene varer ikke såå lenge hver gang. For hver vondt er du nærmere målet Anonymous poster hash: 8ad13...65f
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #9 Skrevet 18. april 2016 Jeg hadde en fin, men rask fødsel. I underkant av fire timer fra første rie til han var ute. Smertene oppleves forskjellig fra person til person, men for min del var de overkommelige. Visste at det kom til å gå over Vil anbefale deg å øve på pusteteknikken, den var alfa omega for min del. Hadde lett mistet kontrollen om jeg ikke hadde fokusert på pusten! Anonymous poster hash: eac5a...518
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 To fine fødsler. Første tok 20 timer, siste tok 8 timer og var tvillinger. Anonymous poster hash: 43c94...be0
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 To fæle men ukompliserte fødsler Anonymous poster hash: 0c175...b43
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Grusomt men tidsbegrenset. Det hadde vært uoverkommelig dersom man måtte ha sørget for fremdriften selv, men kroppen ordner jo opp selv. Litt som å kaste opp, kroppen bare tar styringen selv og så får man henge med som best man kan. Man må bare overgi seg til det rett og slett. Hvis du gruer deg ville jeg lagt en plan om å be om en tidlig epidural. Anonymous poster hash: 2ae00...44a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 3 fødsler- første var komplisert men fortsatt helt fantastisk. De 2 siste var helt overkommelig, og den fantastiske følelsen når jeg fikk barnet overskygger ALT. Kunne født 10 ganger til! Og dette dette var uten smerstillende, og da går det nok bra for deg også🎉 Anonymous poster hash: 339ba...114
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Å føde er fantastisk, utrolig, intenst og nydelig. Smertene har en funksjon og er så rytmiske at man kan surfe på bølgene. Når pressriene kommer tar kroppen over og akkurat når du tror at du ikke klarer mer er det hele over og verdens vakreste lille skapning er født. Du vil aldri oppleve noe lignende. Tenk så heldig du er som skal få oppleve en fødsel og ett barn! Anonymous poster hash: 8212d...f1a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 Helt jævlig og helt fantastisk. Du er heldig som får oppleve det. Det føles som et mirakel, seks år etter. jeg har hatt ett keisersnitt og en vaginal fødsel. Ikke i tvil om hva jeg foretrekker. JOrdmødre er fantastiske. Det går bra! Anonymous poster hash: cc6be...b6e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #16 Skrevet 18. april 2016 Kommer ikke på noe ord som beskriver helvetet en fødsel er. MEN: Det går over. Anonymous poster hash: b5eed...b83
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #17 Skrevet 18. april 2016 Tusen takk for svarene deres, hjelper litt på redselen min. Er redd for at noe skal gå galt underveis og at babyen skal ta skade. Dumme tanker, jeg vet... Men det ser så voldsomt ut... Anonymous poster hash: 259cf...b0c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #18 Skrevet 18. april 2016 Man vet aldri hvordan det blir på forhånd. Å grue seg hjelper Iallefall ingenting. Hilsen ei som hadde en forferdelig fødsel, men det ante jeg ingenting om på forhånd og grudde meg ikke, så jeg hadde et fint svangerskap, og to forferdelige døgn i forbindelse med fødselen, men alt gikk bra Anonymous poster hash: 3cf3f...08e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #19 Skrevet 18. april 2016 Det er fælt. Anonymous poster hash: afda4...1bd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #20 Skrevet 18. april 2016 Kjenner jeg blir oppgitt når alle beskriver det som fint og fantastisk. For meg var det bare helt forjævlig! Men nå ble jeg satt igang, og jeg håper det aldri skjer igjen. Nær døden opplevelse Jeg skulle ønske noen fortalte meg HVOR forferdelige det er er å føde. Husker min jordmor sa på kontroll "det er som å ha litt sterke mens smerter"… Hahaha.. Bullshit….. Anonymous poster hash: 053c0...a3a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #21 Skrevet 18. april 2016 Det er det vondeste jeg har opplevd, men det hjalp å huske på at smerten ikke er farlig, og at den kun varer en kort tid. Lystgass hjalp godt. Og bruke pausene til å hvile godt. Når pressriene startet følte jeg det som en befrielse. Var ikke vondt lenger, var bare å presse på sammen med kroppen. Og med en gang babyen kommer ut er det vonde over og det føles bare fantastisk! Har født tre ganger, og ville aldri vært det foruten, til tross for smerte og strev Anonymous poster hash: 3e5a9...20c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #22 Skrevet 18. april 2016 Gruer meg så mye. Det virker uoverkommelig og jeg tenker på og gruer meg til dette hver dag.... Anonymous poster hash: 259cf...b0c Vondt. Anonymous poster hash: a5ccf...761
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå