Gå til innhold

Naboen har 3 gigantiske bjørketre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er at 90% av bladene havner på vår tomt. Er fritt lei av å rake opp alt.

Er det frekt å spørre om han vil felle trene på bakgrunn det??

Anonymous poster hash: 129de...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han kan jo bare si nei.

Anonymous poster hash: a277b...e21
Skrevet

Vi har to i Hagen vår. Har vurdert å fjerne de, men det koster endel. Så har lagt fra meg tanken..

Har tenkt endel på at det faller løv i Hagen til minst 2 naboer, men huset har stått her siden 70-tallet, så har nok ikke plaget dem så veldig. Vi flyttet inn for 3 år siden. Det ene treet er sikkert 10-15 meter høyt og ser egentlig helt fantastisk ut! Så vil helst ikke ta det bort heller..

Vet ikke hva jeg hadde tenkt om naboen kom å sa vi måtte fjerne det... Som sagt en dyr affære å bli kvitt!

Anonymous poster hash: 5c798...fb4

Skrevet

Hvor mye koster det egentlig å felle et dgert tre, da?

Har vurdert å felle et tre i min egen hage, på grensen til nabotomten.

Skrevet

Vi har bare sjekket hos et firma og de tok 10000 kr for det ene treet vårt! 😫

Skrevet

Vi har to i Hagen vår. Har vurdert å fjerne de, men det koster endel. Så har lagt fra meg tanken..

Har tenkt endel på at det faller løv i Hagen til minst 2 naboer, men huset har stått her siden 70-tallet, så har nok ikke plaget dem så veldig. Vi flyttet inn for 3 år siden. Det ene treet er sikkert 10-15 meter høyt og ser egentlig helt fantastisk ut! Så vil helst ikke ta det bort heller..

Vet ikke hva jeg hadde tenkt om naboen kom å sa vi måtte fjerne det... Som sagt en dyr affære å bli kvitt!

Hva med å tilby naboene dine at du kan rake løvet i deres hage? Skulle bare mangle mår det er ditt tre.

Anonymous poster hash: cb3b0...dd7

Skrevet

Vi har bare sjekket hos et firma og de tok 10000 kr for det ene treet vårt!

Oj., det  var mye!

Skrevet

Oj., det var mye!

Jeg betaler gledelig det beløpet. Så vil bli 30000 da siden det er tre trær. Er det frekt å spørre?

Vi har ikke bodd her så lenge. Men jeg hater virkelig all den jobben de trærne gir oss. Her snakker vi et badebasseng med løv på vår tomt.

Skrevet

Vi har også enorme mengder løv fra naboens trær. Men her er saken den at de bjørketrærne nok bidrar til å drikke mye sv vannet son kommer sigende nedover bakkene. Hvis naboens trær hadde blitt felt her, er jeg redd vi hadde fått en myr i det ene hjørnet av hagen. Så vi fortsetter å rake.

Anonymous poster hash: 48762...1a6

Skrevet

Vi har bare sjekket hos et firma og de tok 10000 kr for det ene treet vårt!

Er folk blitt helt talentløse på praktiske ting? Vi feller trærne våre selv vi...

Anonymous poster hash: 73074...07f

Skrevet

Jeg betaler gledelig det beløpet. Så vil bli 30000 da siden det er tre trær. Er det frekt å spørre?

Vi har ikke bodd her så lenge. Men jeg hater virkelig all den jobben de trærne gir oss. Her snakker vi et badebasseng med løv på vår tomt.

Hva med å prate hyggelig med naboen, fortelle om problemet og si at dere kan enten spleise på kostnaden med å felle trærne, eller så må de rake bort løvet i Hagen deres!

Anonymous poster hash: cb3b0...dd7

Skrevet

Glem rakinga. Sett gressklipperen på bioklipp, og klipp løvet i småbiter om høsten. Gratis næring til plenen din og lite arbeid på deg. Mye av det vil forsvinne i løpet av vinteren, og det som er igjen på våren kan du klippe med gressklipperen en gang til eller rake det opp. 

Skrevet

Glem rakinga. Sett gressklipperen på bioklipp, og klipp løvet i småbiter om høsten. Gratis næring til plenen din og lite arbeid på deg. Mye av det vil forsvinne i løpet av vinteren, og det som er igjen på våren kan du klippe med gressklipperen en gang til eller rake det opp.

Da må vi ut å kjøpe ny gressklipper. Kanskje det blir billigere 😊

Skal prøve på det.

Skrevet

Er naboens trær til stor sjenanse ved at de enten stjeler vesentlig deler sol eller slipper mengder med blader på omkringliggende tomter kan naboen (i dette tilfellet du) kreve de(t) felt uten å løfte en finger eller betale en krone for å gå det gjort.

Men så er det noe med å bevare naboforholdet også....

Så hadde tatt en prat med naboen, forklart problemet og så finner dere nok en løsning.

Anonymous poster hash: c7ae4...054

Skrevet

Da må vi ut å kjøpe ny gressklipper. Kanskje det blir billigere

Skal prøve på det.

Det funker nok med vanlig gressklipper også, men da må du kanskje kjøre over et par ganger :)

Skrevet

her kan det hende du har lovverket på din side, spesielt om trærne er veldig høye. lovverket sier ta ett tre (gjelder ikke hekk) ikke skal vøre mer enn tre ganger høyere enn hva det er til tomtegrensen. altså, er det en meter til tomtegrensen kan ikke treet være høyere enn 3meter.

ligger flere lover under naboloven, og vet flere har stevnet naboen for slike ting du nevner. så ville absolutt undersøkt litt. og tatt kontakt emd naboen, bare si du er lei av å raka han løv. og at han får enten rake det selv, eller ta de trærne.

hva med sol? gir di mye skygge? her er mange ting du kan klage på. men undersøk litt lovverket.

Anonymous poster hash: b2947...e36
Skrevet

her kan det hende du har lovverket på din side, spesielt om trærne er veldig høye. lovverket sier ta ett tre (gjelder ikke hekk) ikke skal vøre mer enn tre ganger høyere enn hva det er til tomtegrensen. altså, er det en meter til tomtegrensen kan ikke treet være høyere enn 3meter.

ligger flere lover under naboloven, og vet flere har stevnet naboen for slike ting du nevner. så ville absolutt undersøkt litt. og tatt kontakt emd naboen, bare si du er lei av å raka han løv. og at han får enten rake det selv, eller ta de trærne.

hva med sol? gir di mye skygge? her er mange ting du kan klage på. men undersøk litt lovverket.

Anonymous poster hash: b2947...e36

Trærne er så høye at de er høyere en huset til naboen. Dobbelt så høyt som huset hans. De er til og med litt høyere en vårt hus. Og vi har et stort hus. Trærne står helt ved tomtegrensen. Så greinene går over til vår tomt.

De skygger ikke for sol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...