Gå til innhold

Hjerneskade??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg vil med dette, men min mor i midten av 50-årene hadde en ulykke for noen år siden der hun slo hodet sitt. Siden da føler jeg at hun har blitt dum (stygt å si, men det er sant). Virker som hun har ekstremt lav iq... Ingen har sjekket henne etter ulykken (hodet altså...).

Ulykken gjorde henne ufør,så hun går hjemme og blir dummere og dummere for hver dag som går.

Eksempel:

Hun kan fortelle meg noe 20 ganger, hun tror hver gang at det er noe hun ikke har fortalt meg før. Forteller det kun en gang per besøk,men likevel.

Hun prater "retardert"....

Andre rund henne merker også dette,men ingen sier noe såklart.

Hun har nå blitt tilbudt en jobb via NAV, men sier at hun nekter siden det bare jobber personer med diagnoser der (downs syndrom,autisme osv). Jeg tror faktisk NAV sender henne dit fordi hun har blitt hjerneskadet.

Hun har blitt grisete og uhygienisk, vet ikke om det er noen sammenheng. Når hun tørker barnebarnet i rompa etter avføring er det bæsj i trusa hans og på toalette,og hun ser det ikke! (Bryr seg ikke??).

Jeg elsker mamma, ikke misforstå. Er det noe jeg kan gjøre eller lar man det bare gå?

Anonymous poster hash: 6a5c6...d35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må jo få sjekket hodet! HVORFOR har ikke dette blitt gjort? Her må du kontakte lege på vegne av din mor om hun ikke vil gjøre det selv.

Anonymous poster hash: 8cc9d...c37
Skrevet

Men etter en ulykke, så sjekker de for hodeskader. Er vel en grunn til at hun har blitt uføre, man kan ikke bli det uten utredning, og dette inkluderer hodet. Rart dere ikke har fått noe informasjon om dette av helsepersonellet da. Er en person blitt hjerneskadet, fks fått en demens, så vil jo nærmeste pårørende få informasjon..

Anonymous poster hash: 5e347...bbf

Skrevet

Ta kontakt med legen hennes og forklar hvor ille det faktisk er.

Legen kan ikke diskutere hennes tilstand med deg, men han kan lytte til det du sier og ev. henvise henne videre.

Anonymous poster hash: 8abfa...d98
Skrevet

Hun nekter ikke,for hun vet ikke engang hvor ille det er.

Vi har ikke fått info, og jeg er 99% sikker på at de ikke har sjekket hodet.

Hun er ufør pga noe annet. Ulykken gikk ikke direkte på hodet, mem hodet fikk også en kraftig smell.

Skal kontakte legen hennes ja.

Anonymous poster hash: 6a5c6...d35

Skrevet

Tror du må ha ein prat med din mor og fortell kva du merker med henne. Gå til legen hennes begge to.

Anonymous poster hash: 7d543...422
Skrevet

Omtrent samme skjedde med en tante. En ulykke skjedde og hun endret personlighet.

Det viste seg at ulykken hadde trigget/utløst en form for demens;frontallappdemens. Denne formen for demens debuterer tidligere. Tanten min var ca 55 år.

Anonymous poster hash: e2eae...5d0

Skrevet

Skulle til å skrive det samme, det kan være demens også, inkl Alzheimer. Du må få henne til legen...

Anonymous poster hash: 4acc0...aec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...