Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #1 Skrevet 18. april 2016 De ringte mannen før helga for å gi ha et tilbud. Han sa at han måtte tenke på det, og de skulle ringe tilbake. Han spurte meg hva jeg synes, og jeg mente av ulike grunner at det ikke er noe for oss. Mannen var enig i argumentene mine. Da de ringte ham opp i dag, svarte han at kona hans ikke syntes vi trenger det - hvorpå selgeren svarer: "Men vil du ikke bestemme det selv, da?" Jeg mener ikke at menn ikke har like mye de skulle ha sagt om løsninger i husholdningen, men hva slags situasjon ser selgeren for seg, da? Full krig i en familie, mannen tviholder på kassa, kona handler mat, og de lager hver sin middag? Det er greit å vite når man har fått nei Anonymous poster hash: a3500...20e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #2 Skrevet 18. april 2016 Akkurat det bryr vel ikke selgeren seg som så lenge de får solgt. Ikke deres problem liksom. Anonymous poster hash: 13eb4...ca5
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #3 Skrevet 18. april 2016 Akkurat det bryr vel ikke selgeren seg som så lenge de får solgt. Ikke deres problem liksom. Anonymous poster hash: 13eb4...ca5 Nei, det forstår jeg. Det jeg undres på er om han faktisk ser for seg at et slikt argument skal føre frem. HI Anonymous poster hash: a3500...20e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #4 Skrevet 18. april 2016 Om man skal ha en matkasse i familien er ikke noe mannen eller kvinnen bestemmer hver for seg, men i fellesskap. Det var jo ikke en løsning du kom frem til av deg selv, men noe dere bestemte i fellesskap. Selgeren prøver vel å få mannen din til å føle seg som en tøffel, for å få han til å kjøpe produktet allikevel. Men sannheten er jo ikke at ha er tøffel, siden dere beste dette sammen. Selgere går langt for å selge produktene sine. Anonymous poster hash: 7cb3e...53c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #5 Skrevet 18. april 2016 Nei, det forstår jeg. Det jeg undres på er om han faktisk ser for seg at et slikt argument skal føre frem. HI Anonymous poster hash: a3500...20e Det kan nok fungere på noen, det er noen menn som er mer opptatt av hvordan de fremstår utad (selv om det er overfor fremmede) enn hva man har blitt enig om innad i familien. Men de mennene ville vel ikke i utgangspunktet ha svart som din mann gjorde. Anonymous poster hash: d16fe...4cc
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #6 Skrevet 18. april 2016 Han er sikkert bekymret for mannen din og tror han er tøffelhelt Anonymous poster hash: 706b4...240
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #7 Skrevet 18. april 2016 Han er sikkert bekymret for mannen din og tror han er tøffelhelt Anonymous poster hash: 706b4...240 Han ville vel i alle fall få ham til å føle seg sånn, og på den måten få til et salg. Det aner meg at selger var en ung mann uten familie HI Anonymous poster hash: a3500...20e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #8 Skrevet 18. april 2016 Det kan nok fungere på noen, det er noen menn som er mer opptatt av hvordan de fremstår utad (selv om det er overfor fremmede) enn hva man har blitt enig om innad i familien. Men de mennene ville vel ikke i utgangspunktet ha svart som din mann gjorde. Anonymous poster hash: d16fe...4cc Det er jo ikke det at det er noen stor sak. Jeg syntes bare det ble litt latterlig, og tydlig at selgeren ikke har så veldig stor innsikt i familieliv HI Anonymous poster hash: a3500...20e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #9 Skrevet 18. april 2016 Han var tilfeldigvis ikke svensk? Hadde lignende samtale med de, hvor jeg sa at jeg må snakke med min mann og fikk til svar "spør du han hver gang du skal på butikken å da?" Anonymous poster hash: e2e03...0ac
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #10 Skrevet 18. april 2016 Nei, det forstår jeg. Det jeg undres på er om han faktisk ser for seg at et slikt argument skal føre frem. HI Anonymous poster hash: a3500...20e Det gjør det nok faktisk ofte. Mange menn er redde for å bli sett på som tøfler. Anonymous poster hash: ab5c8...42d
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #11 Skrevet 18. april 2016 Det gjør det nok faktisk ofte. Mange menn er redde for å bli sett på som tøfler. Anonymous poster hash: ab5c8...42d Det er vel som en annen har svart: De mennene argumenterer neppe med at kona ikke syntes det var en god ide. HI Anonymous poster hash: a3500...20e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #12 Skrevet 18. april 2016 Han var tilfeldigvis ikke svensk? Hadde lignende samtale med de, hvor jeg sa at jeg må snakke med min mann og fikk til svar "spør du han hver gang du skal på butikken å da?" Anonymous poster hash: e2e03...0ac Det vet jeg ikke, men det var jo samme retorikken! HI Anonymous poster hash: a3500...20e
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #13 Skrevet 18. april 2016 Tnåå...mulig adams matkasse sliter, så 'alle lure' triks forsøkes... Anonymous poster hash: 10b7a...081
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #14 Skrevet 18. april 2016 Ble vel irritert for at han ikke fikk solgt. Anonymous poster hash: 820ce...5c2
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #15 Skrevet 18. april 2016 Det er jo ikke det at det er noen stor sak. Jeg syntes bare det ble litt latterlig, og tydlig at selgeren ikke har så veldig stor innsikt i familieliv HI Anonymous poster hash: a3500...20e Det er jo enda latterligere å antyde at selgeren ikke har så stor innsikt i familieliv utfra den lille kommentaren Han skal jo selge og bruker de knepene han kan, uansett hvordan han sin private livssituasjon ser ut Anonymous poster hash: 1c9f0...baf
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #16 Skrevet 18. april 2016 Det er jo enda latterligere å antyde at selgeren ikke har så stor innsikt i familieliv utfra den lille kommentaren Han skal jo selge og bruker de knepene han kan, uansett hvordan han sin private livssituasjon ser ut Anonymous poster hash: 1c9f0...baf Jeg er enig med HI, synes det er ufattelig teit å prøve å selge løsninger til barnefamilier ved å appellere til en forhistorisk macho-holdning. En person som vet hva familieliv handler om ville aldri ha prøvd seg på noe så teit! Er faktisk overrasket over hvor mange selgere som ser ut til å ha null fortåelse for hvordan de virker på personer de prøver å selge til. Hadde selv en på telefonen for noen dager siden som ville selge meg et abonnement, og han brukte navnet mitt i annenhver setning, i tillegg til skikkelig engasjert gladgutt-stemme. Ble så dumt at jeg bare sa takk for meg og la på. Ingen vil vel handle med noen som behandler en som idiot? Anonymous poster hash: 3378c...9c1
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #17 Skrevet 18. april 2016 Det er jo enda latterligere å antyde at selgeren ikke har så stor innsikt i familieliv utfra den lille kommentaren Han skal jo selge og bruker de knepene han kan, uansett hvordan han sin private livssituasjon ser ut Anonymous poster hash: 1c9f0...baf Dette var jo åpenbart en helt talentløs selger, som prøvde seg med billige triks som de aller, aller fleste gjennomskuer. En god selger er pedagogisk, og ville argumentert uten å prøve å provosere, spurt om han hadde fortalt kona om det og det spesielle tilbudet, og kanskje kommet med et enda bedre tilbud dersom det var åpning for det. Spurt om han ville diskutere det med kona, og om han kunne ringe opp. (Har selv vært selger en kort periode, og vi hadde ofte ekstratilbud som bare skulle brukes dersom kjøper var motvillig eller vaklet.) Å tro at man kan selge noe til en barnefamilie - for et firma som baserer seg på nettopp familier - ved å komme med "du lar vel ikke kona di bestemme over deg"-kommentarer er rett og slett ingen god selger! Anonymous poster hash: fa181...496
Anonym bruker Skrevet 18. april 2016 #18 Skrevet 18. april 2016 Dette var jo åpenbart en helt talentløs selger, som prøvde seg med billige triks som de aller, aller fleste gjennomskuer. En god selger er pedagogisk, og ville argumentert uten å prøve å provosere, spurt om han hadde fortalt kona om det og det spesielle tilbudet, og kanskje kommet med et enda bedre tilbud dersom det var åpning for det. Spurt om han ville diskutere det med kona, og om han kunne ringe opp. (Har selv vært selger en kort periode, og vi hadde ofte ekstratilbud som bare skulle brukes dersom kjøper var motvillig eller vaklet.) Å tro at man kan selge noe til en barnefamilie - for et firma som baserer seg på nettopp familier - ved å komme med "du lar vel ikke kona di bestemme over deg"-kommentarer er rett og slett ingen god selger! Anonymous poster hash: fa181...496 Jeg sa jo ikke at han var en god selger heller da Anonymous poster hash: 1c9f0...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå