Gå til innhold

Holde hjemme i morgen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har 38 i temp, har hodepine og er kvalm og svimmel. Usikker på om han kan ha fått en mild hjernerystelse etter at et vegghengt teppe med metall på øverst datt rett i hodet på han da han ble sint å dro i det. Hadde dere holdt hjemme, eller sett det an i morgen tidlig?

 

Anonymous poster hash: 317ef...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her hadde jeg ikke vært i tvil. Har selv en som har hatt 38 i temp i dag, og selv om han ellers er fin i formen så blir han hjemme i morgen. 

 

Men mistenker du hjernerystelse burde du vel kontakte legevakten for å forhøre deg syns jeg. Har selv ingen erfaring med det, men skal man ikke f.eks vekke barnet om natten og ellers holde det i ro? Ville tatt en telefon for å være sikker.

 

Og hold barnet hjemme i morgen uansett!  



Anonymous poster hash: 8608e...1df
Skrevet

Får ikke feber av hjernerystelse . Men feber burde holdes hjemme

 

Anonymous poster hash: fd498...385

Skrevet

Men kan fortsatt være hjernerystelse ... Mente bare at feber neppe kommer av det

 

Anonymous poster hash: fd498...385

Skrevet

Hvis ungen er frisk nok til at du kan spørre på dib om du må holde den hjemme, så er den frisk nok til å gå i barnehahaen. 



Anonymous poster hash: d3e01...6de
Skrevet

Min filosofi er at hvis jeg lurer på å holde hjemme en dag så bør jeg gjøre det.

Men hjernerystelse, har du ikke vært på legevakten?

Du bør vel vekke barnet et par ganger i natt om du mistenker det.

 

Anonymous poster hash: bb878...c20

Skrevet

 

Ja, her hadde jeg ikke vært i tvil. Har selv en som har hatt 38 i temp i dag, og selv om han ellers er fin i formen så blir han hjemme i morgen. 

 

Men mistenker du hjernerystelse burde du vel kontakte legevakten for å forhøre deg syns jeg. Har selv ingen erfaring med det, men skal man ikke f.eks vekke barnet om natten og ellers holde det i ro? Ville tatt en telefon for å være sikker.

 

Og hold barnet hjemme i morgen uansett!  

 

Anonymous poster hash: 8608e...1df

 

Han har hatt hjernerystelse tidligere før jul, å da måtte jeg vekke han på natten så jeg kommer til å gjøre det nå også. :) Holder han hjemme jeg da tenker jeg, og mulig ta et legebesøk med det samme.

 

Anonymous poster hash: 317ef...a29

Skrevet

Min filosofi er at hvis jeg lurer på å holde hjemme en dag så bør jeg gjøre det.

Men hjernerystelse, har du ikke vært på legevakten?

Du bør vel vekke barnet et par ganger i natt om du mistenker det.

 

Anonymous poster hash: bb878...c20

Nei har ikke vært hos legevakt, da symptomene er mildere denne gangen enn det han hadde sist gang. Såjeg føler jeg har god nok informasjon og kontroll på det :)

 

Anonymous poster hash: 317ef...a29

Skrevet

 

Hvis ungen er frisk nok til at du kan spørre på dib om du må holde den hjemme, så er den frisk nok til å gå i barnehahaen. 

 

Anonymous poster hash: d3e01...6de

 

Lol, hva mener du?

 

Anonymous poster hash: 317ef...a29

Skrevet

 

Lol, hva mener du?

 

Anonymous poster hash: 317ef...a29

😂😂😂😂

 

Anonymous poster hash: d3e01...6de

Skrevet

Får ikke feber av hjernerystelse . Men feber burde holdes hjemme

 

Anonymous poster hash: fd498...385

 

Hjernerystelse kan gi lavgradig feber hos barn! 

Barn med commotio bør imidlertid ikke anstrenge seg fysisk eller konsentrere seg med lesing/ skjermtitting første 24 timer. Barnet bør derfor bli hjemme første døgn.

 

Anonymous poster hash: 7ea41...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...