Gå til innhold

Holde hjemme i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har 38 i temp, har hodepine og er kvalm og svimmel. Usikker på om han kan ha fått en mild hjernerystelse etter at et vegghengt teppe med metall på øverst datt rett i hodet på han da han ble sint å dro i det. Hadde dere holdt hjemme, eller sett det an i morgen tidlig?

Anonymous poster hash: 317ef...a29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her hadde jeg ikke vært i tvil. Har selv en som har hatt 38 i temp i dag, og selv om han ellers er fin i formen så blir han hjemme i morgen. 

Men mistenker du hjernerystelse burde du vel kontakte legevakten for å forhøre deg syns jeg. Har selv ingen erfaring med det, men skal man ikke f.eks vekke barnet om natten og ellers holde det i ro? Ville tatt en telefon for å være sikker.

Og hold barnet hjemme i morgen uansett!  

Anonymous poster hash: 8608e...1df
Skrevet

Får ikke feber av hjernerystelse . Men feber burde holdes hjemme

Anonymous poster hash: fd498...385

Skrevet

Men kan fortsatt være hjernerystelse ... Mente bare at feber neppe kommer av det

Skrevet

Hvis ungen er frisk nok til at du kan spørre på dib om du må holde den hjemme, så er den frisk nok til å gå i barnehahaen. 

Anonymous poster hash: d3e01...6de
Skrevet

Min filosofi er at hvis jeg lurer på å holde hjemme en dag så bør jeg gjøre det.

Men hjernerystelse, har du ikke vært på legevakten?

Du bør vel vekke barnet et par ganger i natt om du mistenker det.

Anonymous poster hash: bb878...c20

Skrevet

Ja, her hadde jeg ikke vært i tvil. Har selv en som har hatt 38 i temp i dag, og selv om han ellers er fin i formen så blir han hjemme i morgen. 

Men mistenker du hjernerystelse burde du vel kontakte legevakten for å forhøre deg syns jeg. Har selv ingen erfaring med det, men skal man ikke f.eks vekke barnet om natten og ellers holde det i ro? Ville tatt en telefon for å være sikker.

Og hold barnet hjemme i morgen uansett!  

Anonymous poster hash: 8608e...1df

Han har hatt hjernerystelse tidligere før jul, å da måtte jeg vekke han på natten så jeg kommer til å gjøre det nå også. :) Holder han hjemme jeg da tenker jeg, og mulig ta et legebesøk med det samme.

Skrevet

Min filosofi er at hvis jeg lurer på å holde hjemme en dag så bør jeg gjøre det.

Men hjernerystelse, har du ikke vært på legevakten?

Du bør vel vekke barnet et par ganger i natt om du mistenker det.

Anonymous poster hash: bb878...c20

Nei har ikke vært hos legevakt, da symptomene er mildere denne gangen enn det han hadde sist gang. Såjeg føler jeg har god nok informasjon og kontroll på det :)

Skrevet

Hvis ungen er frisk nok til at du kan spørre på dib om du må holde den hjemme, så er den frisk nok til å gå i barnehahaen. 

Lol, hva mener du?

Skrevet

Lol, hva mener du?

😂😂😂😂

Skrevet

Får ikke feber av hjernerystelse . Men feber burde holdes hjemme

Hjernerystelse kan gi lavgradig feber hos barn! 

Barn med commotio bør imidlertid ikke anstrenge seg fysisk eller konsentrere seg med lesing/ skjermtitting første 24 timer. Barnet bør derfor bli hjemme første døgn.

Anonymous poster hash: 7ea41...200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...