Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Barnet har 38 i temp, har hodepine og er kvalm og svimmel. Usikker på om han kan ha fått en mild hjernerystelse etter at et vegghengt teppe med metall på øverst datt rett i hodet på han da han ble sint å dro i det. Hadde dere holdt hjemme, eller sett det an i morgen tidlig? Anonymous poster hash: 317ef...a29
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Ja, her hadde jeg ikke vært i tvil. Har selv en som har hatt 38 i temp i dag, og selv om han ellers er fin i formen så blir han hjemme i morgen. Men mistenker du hjernerystelse burde du vel kontakte legevakten for å forhøre deg syns jeg. Har selv ingen erfaring med det, men skal man ikke f.eks vekke barnet om natten og ellers holde det i ro? Ville tatt en telefon for å være sikker. Og hold barnet hjemme i morgen uansett! Anonymous poster hash: 8608e...1df
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Får ikke feber av hjernerystelse . Men feber burde holdes hjemme Anonymous poster hash: fd498...385
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Men kan fortsatt være hjernerystelse ... Mente bare at feber neppe kommer av det Anonymous poster hash: fd498...385
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Hvis ungen er frisk nok til at du kan spørre på dib om du må holde den hjemme, så er den frisk nok til å gå i barnehahaen. Anonymous poster hash: d3e01...6de
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Min filosofi er at hvis jeg lurer på å holde hjemme en dag så bør jeg gjøre det. Men hjernerystelse, har du ikke vært på legevakten? Du bør vel vekke barnet et par ganger i natt om du mistenker det. Anonymous poster hash: bb878...c20
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Ja, her hadde jeg ikke vært i tvil. Har selv en som har hatt 38 i temp i dag, og selv om han ellers er fin i formen så blir han hjemme i morgen. Men mistenker du hjernerystelse burde du vel kontakte legevakten for å forhøre deg syns jeg. Har selv ingen erfaring med det, men skal man ikke f.eks vekke barnet om natten og ellers holde det i ro? Ville tatt en telefon for å være sikker. Og hold barnet hjemme i morgen uansett! Anonymous poster hash: 8608e...1df Han har hatt hjernerystelse tidligere før jul, å da måtte jeg vekke han på natten så jeg kommer til å gjøre det nå også. Holder han hjemme jeg da tenker jeg, og mulig ta et legebesøk med det samme. Anonymous poster hash: 317ef...a29
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Min filosofi er at hvis jeg lurer på å holde hjemme en dag så bør jeg gjøre det. Men hjernerystelse, har du ikke vært på legevakten? Du bør vel vekke barnet et par ganger i natt om du mistenker det. Anonymous poster hash: bb878...c20 Nei har ikke vært hos legevakt, da symptomene er mildere denne gangen enn det han hadde sist gang. Såjeg føler jeg har god nok informasjon og kontroll på det Anonymous poster hash: 317ef...a29
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 Hvis ungen er frisk nok til at du kan spørre på dib om du må holde den hjemme, så er den frisk nok til å gå i barnehahaen. Anonymous poster hash: d3e01...6de Lol, hva mener du? Anonymous poster hash: 317ef...a29
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Lol, hva mener du? Anonymous poster hash: 317ef...a29 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: d3e01...6de
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Får ikke feber av hjernerystelse . Men feber burde holdes hjemme Anonymous poster hash: fd498...385 Hjernerystelse kan gi lavgradig feber hos barn! Barn med commotio bør imidlertid ikke anstrenge seg fysisk eller konsentrere seg med lesing/ skjermtitting første 24 timer. Barnet bør derfor bli hjemme første døgn. Anonymous poster hash: 7ea41...200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå