Gå til innhold

Deres tips for å ikke bli fyllesjuk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal endelig få en etterlengtet kveld for meg selv (uten barn). Jeg skal på byen med noen venninner, og jeg har ikke drukket alkohol på over to år. Noen tips til hvordan jeg unngår å bli helt sengeliggende og kvalm dagen etterpå? Jeg har ansvaret for krevende 1-åring fra morgenen av og er avhengig av å fungere nogenlunde greit for å komme meg gjennom dagen. 

Anonymous poster hash: 1944c...1d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke drekk deg russetid full. Hold deg til bare en type drikke, f.eks kun øl eller kun cider. Ikke drikk alkohol non stop og ikke til morgenkvisten. Kos deg.

Anonymous poster hash: 00a4a...aa3

Skrevet

1. Ikke drikk for mye ;)

2. Hold deg til én type drikke hele kvelden, jo flere typer du blander, jo verre blir det dagen derpå.

3. Drikk ett glass vann for hver enhet alkohol du drikker.

4. Når du kommer hjem, spis et godt måltid, noe som også har en del fett i seg (f.eks. speilegg på brød med smeltet ost på og majones ;) )

5. Ikke legg deg på stigende rus, da er det bedre å sitte oppe til du kjenner det flater ut eller helst går nedover igjen - dvs. det kan være lurt å slutte å drikke en stund før du skal hjem.

Kos deg masse :)

Anonymous poster hash: cc2c7...640
Skrevet

Da får du la være grøftefyll, så går det nok bra. 

Anonymous poster hash: 594a4...984
Skrevet

Det at man blir mer fyllesjuk av å drikke mye forskjellig er bare en myte. Det er MENGDEN alkohol det går på, ikke hva du drikker.

Anonymous poster hash: 79b1d...8e3

Skrevet

Ta en zyrtec før du legger deg 😉

Anonymous poster hash: 91c96...a37

Skrevet

Som en annen sier, det er smart å drikke og spise før du legger deg.

Det er lenge siden sist jeg var på byen, men jeg brukte å avslutte kvelden med et stort glass vann på utestedet, før jeg dro hjem.

Så var det enten rett på deilig nattmat fra et gatekjøkken, eller å lage seg tilsvarende hjemme. Brukte å hoppe i dusjen mens feks en grandiosa var i ovnen, så sette meg i sofaen, nydusjet og med junk food, mens jeg så litt tv. La meg aldri på stigende rus, ventet med å finne senga til jeg var mett, og det ikke gikk rundt lenger.

Nesten aldri vært fyllesjuk.

Anonymous poster hash: a9ccf...b4c

Skrevet

Jeg kan bli veldig fyllesjuk (typ spyr halve dagen) hvis jeg glemmer å drikke vann.

Så jeg tenker faktisk TO glass vann for hvert glass.

Skrevet

Ser jo nå at jeg har gjort ca. alle feilene i boka tidligere. Og jeg som var like skuffa hver gang jeg våknet opp :legrine:

Takk for tips, skal prøve dette! 

Anonymous poster hash: 1944c...1d0
Skrevet

Spis før du begynner å drikke så du ikke er sulten. Bestem deg for å ikke drikke etter feks klokka 0100. 

Skrevet

Det at man blir mer fyllesjuk av å drikke mye forskjellig er bare en myte. Det er MENGDEN alkohol det går på, ikke hva du drikker.

Anonymous poster hash: 79b1d...8e3

Det er nok veldig individuelt! Jeg kan drikke lite, men bli veldig dårlig om jeg har smakt på flere typer alkohol. Jeg kan drikke langt mer helt uten å bli dårlig så lenge jeg holder meg til én, maks to ulike typer alkohol.

Så hos meg går det ikke bare på mengden.

Jeg drikker heller aldri så mye at jeg ikke har kontroll på inntaket, så er helt sikker på at jeg ikke drikker mer om jeg smaker på mer. Da bruker jeg heller å drikke mindre totalt sett for å prøve å redusere effekten av flere typer alkohol.

Vet så mange som har det på samme måte at jeg vet at dette stemmer for mange.

Anonymous poster hash: cc2c7...640

Skrevet

Drikker en enhet vann per enhet alkohol.

Skrevet

Jeg blander ikke forskjellig type drikke. Velger meg en type og holder meg til den hele kvelden. I går drakk jeg sikkert 15 rom og cola. Dritafull! Gikk hjem å stakk fingeren i halsen 😂

Bedre å spy på fylla enn dagen derpå tenker jeg.

Delte så en grandis med mannen, drakk masse vann og sovna som en stein.

Fin form i dag 👍🏼

Men de gangene jeg drikker drinker, shotter og vin i en salig blanding er jeg nesten død dagen etter 😖

Anonymous poster hash: f2f89...e3d

Skrevet

Ikke legg deg når promillen stiger, da ber man om å bli fyllesyk. Da er det bedre å holde seg våken helt til rusen begynner å gi seg.

Anonymous poster hash: 3eec6...990

Skrevet

Beste tips: hold deg edru

Anonymous poster hash: 5d6aa...d73

Skrevet

POSTAFEN!!!!!

1 før du begynner drikke, 1 før du legger deg - sammen med 1/2 liter vann...null fyllesyke!

Funker på 3 dagers festival, og funker en kveld på byen.

Love it!

Ser noen nevner Zyrtec (allergimedisin), for meg pleier det å bli helt kræsj med alkohol - trøtt og kvalm.

Anonymous poster hash: 1df09...8c1

Skrevet

For meg funker det fint med en allergitablett som jeg tar før jeg begynner å drikke. Tar en til når jeg legger meg om jeg har drukket mye. Veldig effektivt!

Anonymous poster hash: de76c...b3e

Skrevet

Beste tips: hold deg edru

Anonymous poster hash: 5d6aa...d73

Underskriver på denne.

Jeg har også en krevende ettåring, og de gangene jeg har gått på tilsetning der andre har drukket alkohol har jeg tatt en brus

Anonymous poster hash: 6f6a1...3da

Skrevet

Zyrtec hjelper ikke på meg :(

Å drikke lite har heller ikke noe å si på meg!

Jeg kan drikke 3 cidere å likevel være kjempe fyllasyk dagen etterpå.

Å holder meg til å drikke det samme hele kvelden,jeg blander ikke.

Drikker også masse vann både på byn og når jeg kommer hjem uten at det hjelper.

Så jeg har egentlig heller bare sluttet å drikke for orker ikke at hele neste dag skal være ødelagt pga jeg er så ekstremt fyllasy,

Anonymous poster hash: d94e3...bf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...