Gå til innhold

Er deres barn gode/trygge i matte? (7. klasse)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hr en sønn på 12 år, u.skolen til høsten. Han lærer seg gange og dele, men glemmer dt igjen like fort. Det setter seg bare ikke!

Flere med barn som sliter med matte?

Er redd han kommer til å få store problemer når han begynner på u.skolen...

Anonymous poster hash: d6b19...efb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hr en sønn på 12 år, u.skolen til høsten. Han lærer seg gange og dele, men glemmer dt igjen like fort. Det setter seg bare ikke!

Flere med barn som sliter med matte?

Er redd han kommer til å få store problemer når han begynner på u.skolen...

Anonymous poster hash: d6b19...efb

Har en i sjette som også sliter. Jeg vurderer privattimer når han begynner i 7.

Anonymous poster hash: b6375...c4b

Skrevet

Gange og dele burde man vel kunne på den tiden? Opp i 8. starter man jo med ligninger.. Hverfall gjorde man det når jeg gikk på skolen. 

Hvorfor setter det seg ikke? Forstår han logikken bak matten? Har du prøvd å forklare ham dette på forskjellige måter? Ikke så lett å alltid forstå når man bare ser på tall på et papir, men med f.eks en historie rundt eller visuelle ting å se på så kan det lettere sette seg. 

Du kan kanskje kjøpe boken Mattemagi Mange gode tips og råd der til andre måter å tenke matte på. 

Anonymous poster hash: 4a61a...9e6
Skrevet

Hvis det er noen trøst sliter tvillingene mine på samme alder også med matte. Ei er litt flinkere, men ganske lat. Hun andre har hatt spesialundervisning i perioder gjennom hele barneskolen. Det verste og flaueste er at hun siste sliter med klokka. Har gjort seg avhengig av sin søster for å vite når hun må gå til skolen fex.

Vi er normalt oppegående, selv var jeg flink i matte og hadde avansert matematikk på gymnaset. Har også et eldre barn som ikke har slitt med dette.

Anonymous poster hash: bcd37...f5a

Skrevet

Hvis det er noen trøst sliter tvillingene mine på samme alder også med matte. Ei er litt flinkere, men ganske lat. Hun andre har hatt spesialundervisning i perioder gjennom hele barneskolen. Det verste og flaueste er at hun siste sliter med klokka. Har gjort seg avhengig av sin søster for å vite når hun må gå til skolen fex.

Vi er normalt oppegående, selv var jeg flink i matte og hadde avansert matematikk på gymnaset. Har også et eldre barn som ikke har slitt med dette.

Har du sjekket at hun ikke har dyskalkuli? Det er omtrent det samme som dysleksi, bare med tall. Problemer med klokka og dårlig stedsnavn følger også ofte med.

Anonymous poster hash: 2e52d...100

Skrevet

Har du sjekket at hun ikke har dyskalkuli? Det er omtrent det samme som dysleksi, bare med tall. Problemer med klokka og dårlig stedsnavn følger også ofte med.

Skrevet

Har du sjekket at hun ikke har dyskalkuli? Det er omtrent det samme som dysleksi, bare med tall. Problemer med klokka og dårlig stedsnavn følger også ofte med.Anonymous poster hash: 2e52d...100

Ikke umulig. Men synes det er litt rart ikke skolen har brakt det på bane i så fall...

Skrevet

Skolen tenker sjelden på dette. Du kan ikke regne med at de vurderer andre årsaker til dårlige skoleresultater enn dårlig oppfølging fra foreldrene. Krev utredning fra ppt.

Skrevet

"Dårlig stedsnavn...."  :ler: 

Anonymous poster hash: d8b0e...d54

Skrevet

Ikke umulig. Men synes det er litt rart ikke skolen har brakt det på bane i så fall...

Skolen har enten ikke god nok kunnskap om det eller overser det og skylder på andre ting. Det er ikke like kjent og anerkjent som dysleksi. Men dyskalkuli er faktisk høyst reelt og om hun har det vil han ha mye større utnytte av tilrettelagt undervisning. Samtidig må det være godt for henne å få en diagnose i stede for å gå rundt og føle seg som en idiot på grunn av noe hun ikke mestrer. 

Anonymous poster hash: 4a61a...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...