Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Han er 3 år og i dag lagde jeg squash-lasagne. Med en gang det kom på bordet begynte han å tulle med alt mulig. Da jeg ba han slutte og tulle og spise maten sin,fikk jeg til svar at han ikke liker sånn mat. Dette er første gang jeg har laget det.... ba han smake, men han nektet. Forklarte at det var dette vi skulle ha til middag og at han ikke kom til å få noe annet. Han ble sint og begynte å dytte tallerkenen og veie med gaffelen. Jeg ble irritert, sa at det ikke var greit å oppføre seg slik. Etter mye frem og tilbake endte det med at jeg ba han gå fra bordet. Føler jeg ikke fikk til å håndtere denne situasjonen riktig, han har alltid smakt på maten men denne gangen fikk jeg han ikke til å smake..... men, men, nå ble det slik denne gangen... så til det jeg lurer på; ville dere servert middagsmaten som kveldsmat? Eller bare ansett det som tapt kamp? Anonymous poster hash: 7e44f...e77
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Hvis kveldsmaten kommer innen 3 timer ville jeg servert det samme. Om det går lengre tid ville jeg gitt vanlige skiver eller liknende og rester neste dag. Anonymous poster hash: e9e01...9c0
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 La det gå. Det blir nok kamper å kjempe. Anonymous poster hash: 17020...5f8
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Hadde gitt skiver eller annet han liker til kveldsmat. Mine har hatt en tendens til å være kresne på den alderen, men jeg har erfart at det retter seg opp når de blir større uansett. Jeg lager aldri noe styr rundt måltider og mat. Husker selv hvor mye jeg ble "presset" til å spise så så mye og det og det da jeg var barn. Og jeg hatet det! Merker fortsatt den dag i dag at jeg virkelig HATER når jeg blir fortalt at jeg må forsyne meg mer av maten osv. Ingen andre enn meg selv kan kjenne om jeg er mer sulten eller ikke. Mine to eldste er nå altetende (7 og 10). Minsten på 4 holder fortsatt på med litt sånn ensidig kost. Anonymous poster hash: 1b129...be7
MammantilNurket Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Jeg hadde heller ikke hatt voldsomt lyst på squashlasagna. Beklager, men det høres ikke godt ut ...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Ville servert samme kveldsmat til barnet som til meg selv.. Det finnes ting man ikke ønsker å smake på. Jeg kommer aldri til å smake lungemos, biff og blodmat og det bør være greit. Likeledes for barn. Men skal du ha det til kvelds, server det til barnet også Anonymous poster hash: 74386...3a5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Serverte du bare lasagnen, eller hadde du noe tilbehør du vet han liker? Jeg hadde ikke servert det igjen til kveldsmat bare for å "vinne" kampen Anonymous poster hash: 42e4f...d64
Mamma_til_2 Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Sorry og måtte si det men han vant den runden, du ble irritert og han fikk gå fra bordet. Du skulle heller tatt bort tallerkenen og gaffelen når han begynte og tulle men latt han ditt ved bordet, de fleste barn vill da smake om du tilbyr de maten etter noen minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå