Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Og er drit kvalm og svimmel, er det da innafor og sykemelde seg til det er bedre? Jeg har aldri gjort det før og kvier meg så veldig til jobb i morgen, har en fysisk jobb så man kan jo bare tenke seg.. Vil ikke at arbeidsgiver skal vite at jeg er gravid enda Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Nei,det er ikke på noen måte ok. Arbeidsgiver må få mulighet til å tilrettelegge om du trenger det og om du må ha sykefravær får arbeidsgiver det refundert dersom det skyldes graviditet. Å holde grammene til fraværende hemmelig er omtrent som å stjele fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 3e111...b40
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Tull! Selfølgelig kan du sykmelde deg. Kanskje er det bare forbigående å hvis det vedvarer så er det jo bare å forteller hvorfor. Får ikke gjort nå uansett om man er så svimmel og kvalm at man ligger rett ut. Man vet jo selv hvordan jobb man har og om det er mulig og tilrettelegge, uansett så et det litt vanskelig med noen som er sengeliggende. Anonymous poster hash: 47019...ff7
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Ja selvfølgelig kan de tilrettelegge, men er du kvalm og har liggi hele helgen er det vel begrenset hvordan de tilrettelegger det? Mener ikke å være borte frem til termin men frem til jeg er bedre. Når man er 6 uker er det såpass tidlig at man ikke vil si noe til arbeidsgiver, det er vel dere også enig?? Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Ja selvfølgelig kan de tilrettelegge, men er du kvalm og har liggi hele helgen er det vel begrenset hvordan de tilrettelegger det? Mener ikke å være borte frem til termin men frem til jeg er bedre. Når man er 6 uker er det såpass tidlig at man ikke vil si noe til arbeidsgiver, det er vel dere også enig?? Anonymous poster hash: 1238b...123 Men hvis du gidder si fra dekker nav sykepengene dine. Det er det dårlig gjort å ikke si fra om. Ofte er det mer som kan tilrettelegges enn du tror også. Anonymous poster hash: 3e111...b40
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Jeg er helt enig med deg at det skal si fras om, men 6 uker er fryktelig tidlig, hva som helst kan skje. Dessuten vet jeg at dette ikke blir en "glad" melding for arbeidsgiveren min, Jegvik gjerne jobbe men ikke mens jeg henger rundt do skåla:( Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Jeg er helt enig med deg at det skal si fras om, men 6 uker er fryktelig tidlig, hva som helst kan skje. Dessuten vet jeg at dette ikke blir en "glad" melding for arbeidsgiveren min, Jegvik gjerne jobbe men ikke mens jeg henger rundt do skåla:( Anonymous poster hash: 1238b...123 Da er det bare en ting å gjøre: Suck it up! Anonymous poster hash: 465e8...a0c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Du har vel noen dager med egenmelding å ta av først, prøv de og se om de hjelper på, om ikke, så snakker du med lege/arb.giver om saken. Anonymous poster hash: 81db9...11e
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 Kan du ikke ta noen egenmeldingsdager og se om det blir bedre først? Anonymous poster hash: fb277...89a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Kan du ikke ta noen egenmeldingsdager og se om det blir bedre først? Anonymous poster hash: fb277...89a Du snyter jo ikke arbeidsgiver noe mindre om du bruker egenmelding enn om du får sykmelding fra legen. Anonymous poster hash: 3e111...b40
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Når går det jo an for arbeidsgiver å få tilbake pengene fra NAV i ettertid da, når det gjelder svangerskap, enten man har brukt egenmelding eller sykemelding. Jeg måtte ta en egenmeldingsdag i uke 12 pga reise til annen landsdel for duotest. Dette var for øvrig avklart med sjefen min, men ingen andre på arbeidsplassen visste om svangerskapet på dette tidspunktet. Jeg måtte også ta tre egenmeldingsdager pga kraftig oppkast. Sjefen min har senere fått notert ned disse dagene til NAV og forklart at dette er svangerskapsrelatert fravær. NAV har ringt til meg for å bekrefte dette (og jeg har signert papirer), og da får arbeidsgiver disse dagene dekket. Dette er nå nylig (er 27 uker nå). Om du er så dårlig så holder du deg hjemme i morgen. Du bruker i utgangspunktet egenmelding, men om du kjenner deg like dårlig på tirsdag eller onsdag, så går du til lege, og får en sykemelding som du får tilbakedatert. Anonymous poster hash: 8f997...999
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 Egenmelding? Aldri brukt. Da er det vel litt mer trolig når man faktisk har vært hos legen og får sykemelding noen dager? Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #13 Skrevet 17. april 2016 Egenmelding? Aldri brukt. Da er det vel litt mer trolig når man faktisk har vært hos legen og får sykemelding noen dager? Anonymous poster hash: 1238b...123 Hva er mer trolig? at du er syk? Anonymous poster hash: fb277...89a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #14 Skrevet 17. april 2016 Er du syk blir du sykemeldt. DU kan ikke sykemelde deg, det er det bare legen som kan. Du vet vel selv om du er syk og må til legen? Skremmende at man vil ha barn men ikke klarer å avgjøre om man er syk eller ikke. Hvordan skal du klare å ta vare på et barn? Er det forresten deg som løfter tungt og kjører truck på jobb? Anonymous poster hash: 69485...68b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #15 Skrevet 17. april 2016 Dersom sykemelding gjelder svangerskap, så vil nav få beskjed fra legen din. Usikker på om nav gjør noe med det, mulig de kan etterspørre inntektsopplysninger, der skal man også "hake" av dersom det gjelder svangerskapsrelatert fravær. Du bør si fra, om du har en vanskelig arbeidsgiver fra før, vil det ikke bli bedre dersom det kommer fram senere, og arbeidsgiver kunne fått refundert din lønn. Det hadde vertfall jeg gjort. Når det er sagt, synes jeg du skal få deg en sykmelding, høres ikke noe særlig ut å ha det sånn på jobb. Håper du føler deg bedre raskt. Anonymous poster hash: ec479...83a
februarprins2013 Skrevet 17. april 2016 #16 Skrevet 17. april 2016 synes det ikke er noe unnskylding, jeg var utrolig kvalm og svimmel, nesten hele svangerskapet,men for meg var det viktig og jobbe kastet opp en god del
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #17 Skrevet 17. april 2016 synes det ikke er noe unnskylding, jeg var utrolig kvalm og svimmel, nesten hele svangerskapet,men for meg var det viktig og jobbe kastet opp en god del Gud bedre om man skulle ta litt hensyn til seg selv. Hva slags jobb har du da som er så sinnsykt viktig at du må kreke deg på jobb. Kollegaene dine takket deg sikkert for det Anonymous poster hash: fb277...89a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #18 Skrevet 17. april 2016 What? Ta vare på et barn? Unnskyld meg, det er vel ikke det det handler om her,hvis man aldri har brukt sykemelding, så skjønner vel du også at dette sitter langt inne?!?? Fatter ikke at det går ann å svare så idiotisk! Det er vel bare å svare ordentlig hvis man kan og gi F hvis man ikke har noe fornuftig og si!! Javel, da hadde vel du en "kontor" jobb da? Syntes jeg ser at jeg flyr frem og tilbake med kunder hakk i hel og spyr. Til dere andre, takk for svar! Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #19 Skrevet 17. april 2016 What? Ta vare på et barn? Unnskyld meg, det er vel ikke det det handler om her,hvis man aldri har brukt sykemelding, så skjønner vel du også at dette sitter langt inne?!?? Fatter ikke at det går ann å svare så idiotisk! Det er vel bare å svare ordentlig hvis man kan og gi F hvis man ikke har noe fornuftig og si!! Javel, da hadde vel du en "kontor" jobb da? Syntes jeg ser at jeg flyr frem og tilbake med kunder hakk i hel og spyr. Til dere andre, takk for svar! Anonymous poster hash: 1238b...123 Du var jo veldig bestemt på at det IKKE var sykemelding du ville ha i den forrige tråden din. Da ville du ha "gode råd" på hvordan du kunne legge dette frem for sjefen. Nå vil du likevel ha sykemelding? Var det flere sa til deg i den forrige tråden, at du ville sykemeldes. 🙊 Anonymous poster hash: 69485...68b
februarprins2013 Skrevet 17. april 2016 #20 Skrevet 17. april 2016 Gud bedre om man skulle ta litt hensyn til seg selv. Hva slags jobb har du da som er så sinnsykt viktig at du må kreke deg på jobb. Kollegaene dine takket deg sikkert for det Anonymous poster hash: fb277...89a det er min mening, sånn er det
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #21 Skrevet 17. april 2016 What? Ta vare på et barn? Unnskyld meg, det er vel ikke det det handler om her,hvis man aldri har brukt sykemelding, så skjønner vel du også at dette sitter langt inne?!?? Fatter ikke at det går ann å svare så idiotisk! Det er vel bare å svare ordentlig hvis man kan og gi F hvis man ikke har noe fornuftig og si!! Javel, da hadde vel du en "kontor" jobb da? Syntes jeg ser at jeg flyr frem og tilbake med kunder hakk i hel og spyr. Til dere andre, takk for svar! Anonymous poster hash: 1238b...123 Men hvorfor må du gå til legen med en gang å få sykemelding. Ta noen dager egenmelding og se om det blir bedre. Du er ikke noe mindre syk selv om du bruker egenmelding Anonymous poster hash: fb277...89a
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #22 Skrevet 17. april 2016 Fremfor egenmelding så ser en sykemelding bedre ut, da drar man til legen! Men jeg er ikke ute etter å sykemelde meg, da jeg aldri har vært det! Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #23 Skrevet 17. april 2016 Fremfor egenmelding så ser en sykemelding bedre ut, da drar man til legen! Men jeg er ikke ute etter å sykemelde meg, da jeg aldri har vært det! Anonymous poster hash: 1238b...123 Bestem deg nå. Du spør jo om det er innafor å sykemelde seg. Hva lurer du egentlig på? Anonymous poster hash: 69485...68b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #24 Skrevet 17. april 2016 Min gamle arbeidsgiver sa til meg at egenmelding ikke så så bra ut bare:/ Anonymous poster hash: 1238b...123
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #25 Skrevet 17. april 2016 Fremfor egenmelding så ser en sykemelding bedre ut, da drar man til legen! Men jeg er ikke ute etter å sykemelde meg, da jeg aldri har vært det! Anonymous poster hash: 1238b...123 Det er tull å ta opp kapasitet på legekontorene fordi man ikke vil bruke egenmelding. Treffer du den rette legen så nekter han deg sykemelding før du har brukt egenmelding. Hva tror du egenmelding er til? Anonymous poster hash: fb277...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå