Gå til innhold

Blir så sliten av å bo her! Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta noen eksempler fra de siste par ukene:

- det gis bort gaver til alle i klassen, det var ikke nok til en. ingen lærer oppdager dette og det blir en snakkis elevene imellom. ingenting skjer og når det blir gitt beskjed om hva som er skjedd blir budbringeren uglesett og beskyldt for å skape dårlig stemning. det var jo ikke slik ment (at ikke alle skulle få). Barna går på småtrinnet

- det lages mobbeforebyggende regler som er så rigide at det snart ikke er mulig å la barna være alene i 5 min i fare for at noe sies som ikke de voksene kan slå ned på...., de går på mellomtrinnet

- gir man en åpen info om at barnet ditt befinner seg på en gitt plass for lek, om andre barn ønsker selskap også, kan du ta deg fader på å få 3-4 barn på besøk hjem (hvor foreldre bor langt unna og ikke kan hente med det første) og et par foreldre på besøk som ønsker kaffe mens de venter på barna... Barn på mellomtrinn

- folk sier aldri hei når man kommer inn i et rom på et møte etc

- folk tar aldri opp ting i en hyggelig eller sakelig tone. Lærere feks blir regelrett høvlet over på foreldremøter fordi det feks ikke kan forventes av alle foreldre at de kan hjelpe sine barn med feks matte...

- barn mobbes med feks trussel om drap etc. Skolen ser helst at slikt blir på skolen, mellom barna, med hjelp av skolen. Ingen foreldre feks trenger vite

- og nå er det "vårånna" med dugnad i alle mulige sammenhenger og folk møter som vanlig ikke slik at de få som faktisk gjør det må jobbe seg halvt ihjel

- penger som legges ut betales ikke tilbake

- mange driter i klassekassa, leirskolesparing osv

Er det virkelig slik alle steder? Kjenner jeg blir smått fortvila over all uroen her. Ingen store skandaler kanskje, men mange sånne småting som skaper diskusjoner og småkomflikter hele tiden 😔 Hjelper det å flytte???

Anonymous poster hash: c947e...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som om det et en del ressurssvake der? Sånnsett kan det hjelpe å flytte til et område der folk er mer ressurssterke

Anonymous poster hash: f4113...bc9

Skrevet

Til en viss grad tror jeg det er litt slik alle steder og at du er litt opptatt av alt som er galt. Det virker som om menneskene der du bor er mer direkte og mindre til å pakke inn ting enn du sett pris på.

Du må også regne med at ikke alle kan møte på dugnad,hjelpe barna med lekser eller bidra til klassekamp. Det betyr ikke nødvendig vis at de ikke bryr seg, noen kan faktisk ikke og andre prioriterer heler andre ting.

Anonymous poster hash: e2419...235

Skrevet

Du som svarte som nr en har helt rett dessverre. Det er et av landets billigste boligpriser her og lav utdannelse, samt få jobber. Og nærme Sverige. Tiltrekker seg mye rart altså. Vi bor her pga familie, men har hele tiden lurt på å flytte.

Du nr to. En direkte talemåte har jeg ingen problemer med, men å kjefte opp lærere i plenum for ting som burde vært tatt i en utviklingssamtale feks er ikke for meg en direkte talemåte. Det er litt fjortis. Bare det å få den lokale fotballklubben til å gå her medfører utallige kranglemøter med folk som hyler og skriker. Man får jo ingen resultater av det!

Jeg prøver virkelig ikke å bare se negativt i ting altså, men det er som om all faen er samlet på samme sted og da blir det veldig slitsomt miljø. Utrolig mye klaging, baksnakkelse osv

Her er det dessverre ikke bare foreldrene til Ola og Kari som ikke kan eller vil, men så mange som 50% og da blir det tungt for de som sitter igjen med jobben...

Hi

Skrevet

Du som svarte som nr en har helt rett dessverre. Det er et av landets billigste boligpriser her og lav utdannelse, samt få jobber. Og nærme Sverige. Tiltrekker seg mye rart altså. Vi bor her pga familie, men har hele tiden lurt på å flytte.

Du nr to. En direkte talemåte har jeg ingen problemer med, men å kjefte opp lærere i plenum for ting som burde vært tatt i en utviklingssamtale feks er ikke for meg en direkte talemåte. Det er litt fjortis. Bare det å få den lokale fotballklubben til å gå her medfører utallige kranglemøter med folk som hyler og skriker. Man får jo ingen resultater av det!

Jeg prøver virkelig ikke å bare se negativt i ting altså, men det er som om all faen er samlet på samme sted og da blir det veldig slitsomt miljø. Utrolig mye klaging, baksnakkelse osv

Her er det dessverre ikke bare foreldrene til Ola og Kari som ikke kan eller vil, men så mange som 50% og da blir det tungt for de som sitter igjen med jobben...

Hi

Om 50% stiller opp er det da ikke så ille. Det er kanskje forskjell på skole og bhg, men i vår bhg er det altså ca 30 foreldrepar, og på forrige dugnad var vi 4 personer.

Anonymous poster hash: 4c9b6...847

Skrevet

Om 50% stiller opp er det da ikke så ille. Det er kanskje forskjell på skole og bhg, men i vår bhg er det altså ca 30 foreldrepar, og på forrige dugnad var vi 4 personer.

Anonymous poster hash: 4c9b6...847

I enkelte sammenhenger ikke så galt nei, men når klasseregnskapet skal gjøres er det ikke moro. Eller når de samme 5! alltid kjører/henter da de resterende 5 aldri stiller. Vi er ikke flere av samme kjønn i en klasse. Også går nå det greit, men når feks 17. mai skal avvikles og det er skolebarnas foresatte som står for hele gildet, men vi er i langt mindretall enn feks de over 60, gir det utfordringer når halvparten i tillegg ikke deltar. Men vel, jeg ser det kan bli værre altså 😳

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...