Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #1 Skrevet 17. april 2016 Ser det går en trå om alder her. Der er det en som skriver: «Det er også veldig usexy om mannen later som han er 35 når han egentlig er 50.» Må man som 50-åring oppføre seg annerledes enn når man er 35? Jeg synes ikke at de jeg kjenner på 35 oppfører seg annerledes enn de jeg kjenner på 50. For meg er alder bare et tall. Etter at jeg passerte midten av 20-årene sånn ca føler jeg at den jeg er har holdt seg ganske konstant og jeg føler ikke at jeg blir eldre selv om kroppen gjør det. Har fått barn og etablert meg og opplev tragedier og utfordringer, og selv om det har påvirket meg er fortsatt relativt lik det jeg var den gangen. Da jeg var yngre (ungdom/barn) trodde jeg at man stadig ble endre, men nå føler jeg at mentalt stopper det mot slutten av 20-årene. Jeg er ofte sammen med mennesker som både er mye eldre enn meg og mye yngre. Bortsett fra de aller yngste (20 +/-) føler jeg at vi alle er like gamle. Føler dere at man må oppføre seg annerledes når man en 50 enn 35 f.eks.? Er det bare de som har passert 30/40 som føler seg jevnbyrdig med de som er yngre, mens de som er yngre enn dette føler at de som har passert 30/40 er kjempegamle? Kan man som 50-åring være på fest med folk som er f.eks. er i slutten av 20-årene og være likemenn eller er man da patetisk? Anonymous poster hash: 06493...d60
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #2 Skrevet 17. april 2016 Er helt enig med deg. Man stopper plutselig opp til en viss grad. Jo, man utvikler seg, får flere erfaringer, gjør seg opp flere meninger og kan se livet fra flere perspektiv. Men som menneske føler jeg meg helt lik som da jeg var i slutten av tenårene. Jeg er like blid, utadvent, sosial, lattermild, glad i mennesker, osv. I forhold til de andre diskusjonene som omhandler valg av partner vil jeg påstå at det handler om hva som er sett på som mest naturlig - altså, om man er tenåring, så er det mest naturlig at man finner noen på sin egen alder. Det er ikke godtatt på samme måte at en 17åring blir sammen med en 29åring, som om en 28åring blir sammen med en 40åring. Når vi likevel blir eldre, så gjør ikke dette så mye, da alt har utjevnet seg. Om en jente/dame på 32, ønsker å bli sammen med en på 55, så gjør ikke det så mye. Eller gjør det det? Anonymous poster hash: 9b58d...f52
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #3 Skrevet 17. april 2016 Kan man som 50-åring være på fest med folk som er f.eks. er i slutten av 20-årene og være likemenn eller er man da patetisk? Anonymous poster hash: 06493...d60 Jeg synes aboslutt man kan omgåes på tvers av alder, det har da ingenting å si. Her hvor jeg bor samles vi naboer til fest og hyggelig samvær hos hverandre, uansett alder. Om de "nye" som har kjøpt et hus lengre borte er 20 eller 60 spiller ingen rolle, her møtes vi alle sammen. Og slik er det da på jobb også. Hvorfor skulle det være patetisk? Anonymous poster hash: 9b58d...f52
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #4 Skrevet 17. april 2016 Det handler ikke om hvor mange år det er i livet ditt, men hvor mye liv det er i årene dine Anonymous poster hash: 1c728...d06
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #5 Skrevet 17. april 2016 Enig med deg der også. Er det stor aldersforskjell mellom deg og din kjære Hi? Anonymous poster hash: 9b58d...f52
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #6 Skrevet 17. april 2016 Enig med deg der også. Er det stor aldersforskjell mellom deg og din kjære Hi? Anonymous poster hash: 9b58d...f52 Litt usikker på hva du mener med "enig med deg der også". Jeg har ikke skrevet om dette før, ble bare litt inspirert av det andre innlegget. Mellom meg og min kjære er det ca 5 år. Jeg tenkte egentlig ikke på partnere når jeg skrev dette, men å være sammen med/treffe andre i alle aldere - f.eks. i forbindelse med en hobby eller nabofester etc. Hørte en gang om en fest der deltagerne var fra 18 - 75 år, de fleste litt i underkant av 30. I ettertid var det noen utenforstående som mente at de over 35/40 ikke burde vært på samme fest og at det var patetisk å tro at man over 35/40 kunne feste med de yngre på lik måte. At det var å krampaktig prøve å holde på ungdommen. Kan ikke si jeg føler det slik, men så er jo jeg da i den "krampaktige alderen" i følge disse Mulig de yngre føler det annerledes.... Anonymous poster hash: 06493...d60
Gjest Skrevet 17. april 2016 #7 Skrevet 17. april 2016 Hører stadig om folk som fyller 50 år og tenker.... himmel så gamle de blir da... men vent....Det jammen ikke mange årene igjen selv til den milepælen og føler meg fremdeles som 25 år med mer visdom enn den gang. Og her kan vi fint være samlet i alder 20 - 70 i festlig lag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå