Gå til innhold

Prøve igjen, men redd for formen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil prøve på nummer to, men var så ekstremt dårlig i forrige svangerskap. Jeg er så livredd for at jeg ikke klarer å ta vare på førstemann. Hva gjorde dere andre som var ekstremt dårlig i graviditeten?

Anonymous poster hash: a5cf4...2c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte sykemeldes pga ekstrem svangerskapskvalme med nr 1. Utrolig nok glemte jeg hvor grusomt det var og vi gikk for nr 2. Kvalmen ble enda verre og selv om jeg klarte å ta vare på nr 1 til uke 11, da måtte mannen ta over alt og jeg måtte legges inn i 5 dager på sykehus. Var sikker på at jeg ikke kom til å overleve. Heldigvis gikk eldste i barnehagen, men jeg hadde forbud mot å levere/hente og husarbeid i 2 uker etter at jeg kom hjem fra sykehuset.

Så ble jeg uplanlagt gravid med nr 3 da nr 2 var 18 mnd og ikke hadde barnehageplass. Jeg var livredd for hvordan jeg skulle bli i formen, heldigvis var jeg bare uggen 24/7 og klarte å spise og leve normalt de ukene det sto på :)

Skrevet

Mannen måtte gjøre det meste her, siden jeg hadde kraftig bekkenløsning omtrent fra dag 1. I tillegg til kvalme og null energi.

Anonymous poster hash: 5477c...24c

Skrevet

Ekstrem hyperemesis med førstemann og tidlig bekkenløsning med gangvansker. Vært sykemeldt denne gangen fra uke 7. Mannen har gjort det meste. Hyperemesis denne gangen og, med veldig lavt blodtrykk og mye svimmel. Bekkenløsningen begynner å bli verre også nå. Han så jo hvor ekstremt dårlig jeg var første gang så han var jo inneforstått med å måtte ta en god del ansvar (har en ettåring fra før). Er i uke 25 nå.

Skrevet

Siste svangerskap var så ille at jeg steriliserte meg under KS.

Heldigvis var nr en 11 år og ganske selvgående.

Svigermor var hos meg mens mannen var på jobb, hun handlet og gjorde husabeid.

Anonymous poster hash: 30f46...bfb

Skrevet

Det høres unektelig ut som de fleste er avhengig av hjelp her og sjansen er stor for like dårlig form neste gang. Jeg kastet opp mange ganger daglig, besvimte nesten daglig, gikk ned 10 kg, blødde og hadde rier veldig tidlig. Førstemann er kun 13 mnd så burde kanskje vente?

Skrevet

Om du vil vente eller ikke avhenger jo mye av om mannen tar i et ekstra tak eller ikke med eldste, husarbeid osv. Min var 16 mnd da jeg ble gravid, vi ønsket relativt tette i alder og mannen var innstilt på ekstra oppgaver. Kjenner på innimellom at det hadde vært fint om førstemann var litt eldre i forhold til å forstå mer. Han har tilpasset seg godt da. Men samtidig hadde det sikkert vært mer aktiviteter, besøk av barn, bursdager osv hvis han hadde vært eldre. Har gått greit for oss så langt og tror det blir verdt det når vi får rett over 2 år mellom 1 og 2 😊

Skrevet

Det er klart mannen må ta sin del, men blir det som sist blir han i praksis aleneforelder. Jeg var sykemeldt selvfølgelig, men kunne ikke gjøre noe hjemme og hadde bevegelsesforbud store deler av tiden. Jeg er redd for at eldste skal føle seg glemt og forsømt

Skrevet

Jeg hadde hyperemesis i begge svangerskapene. Med nr 2 ble da mannen stort sett sittende alene med alt ansvar for eldste barnet og alt i huset i tillegg til full jobb.

Jeg var sykemeldt fra uke 8 og inn og ut av sykehuset. Da jeg passerte uke 25 klarte jeg å være med å levere/hente i barnehagen enkelte dager.

Anonymous poster hash: 01353...d3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...