Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Jeg begynner å bli veldig redd og bekymret for mannen min. Siden i fjor sommer har han vært veldig mye sliten. Han har gått ned ca 10 kg siden jul, spiser lite, får vondt i magen sier han. Jeg stekte 2 speilegg og salat til han til lunsj i dag, han spiste ett halvt egg. Den super tålmodige mannen min har også fått mye humørsvingninger, blir rasende for filleting. Han orker ikke være stort med ungene, blir helt utslitt I dag sov han til 10.30 og etter ca 1,5 time var han utslitt, og slitt med å holde seg våken i hele dag. Han sa godt natt og gikk å la seg kl.20 i kveld. Han klager på smerter i magen og hodet. for 3 uker siden dro han endelig til legen. Det ble tatt noen blodprøver og mannen fikk en sms på ettermiddagen at det var noen levertall i grenseland, og at han blir henvist til sykehuset for ultralyd av lever, men han sa at alt var sikker fint,og det var ikke noe å bekymre seg for. Nå har det gått 3 uker, og han har fremdeles ikke fått noe time på sykehuset. Mannen min har ADHD men klarer ikke lengre å ta oppvasken en gang. Skjønner ikke at lege gjør så lite, og at vi ikke får noe info og aner ikke hva som er galt Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Ville kanskje ringt sykehuset og purret på timen.... Anonymous poster hash: 54330...65f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Ville kanskje ringt sykehuset og purret på timen.... Anonymous poster hash: 54330...65f gjorde det for en uke siden. fikk beskjed om at timen kommer i posten (veldig sur dame) HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Hvilke blodprøver tok legen av ham? Anonymous poster hash: ddc44...6b4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 Det ble tatt noe leverprøve, diverse allergi (gluten,laktose osv) og crp Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 Det ble tatt noe leverprøve, diverse allergi (gluten,laktose osv) og crp Anonymous poster hash: 18b99...3f9 mulig det var mer, men det er det jeg har fått med meg. HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 Det ble tatt noe leverprøve, diverse allergi (gluten,laktose osv) og crp Anonymous poster hash: 18b99...3f9 Siden leveren er affisert, be også om at det tas blodprøve for kobber og ceruloplasmin (begge må tas!). D-vit. bør også sjekkes. Samme med f.eks. kronisk borrelia, mycoplasma m.fl. Anonymous poster hash: ddc44...6b4
Gjest Skrevet 16. april 2016 #8 Skrevet 16. april 2016 Her ville jeg ha purret på både fastlege og sykehuset. Og ikke misnt fått rekvirert en MR av hodet i samme slengen for event å utelukke!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #9 Skrevet 16. april 2016 Siden leveren er affisert, be også om at det tas blodprøve for kobber og ceruloplasmin (begge må tas!). D-vit. bør også sjekkes. Samme med f.eks. kronisk borrelia, mycoplasma m.fl. Anonymous poster hash: ddc44...6b4 Hva betyr det at leveren er affisert? HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 Her ville jeg ha purret på både fastlege og sykehuset. Og ikke misnt fått rekvirert en MR av hodet i samme slengen for event å utelukke! Legen virker veldig avvisende når vi spør om han kan henvise,og sier at det er ikke noe å være hysterisk for, at det sikkert ikke er noe galt. Jeg kan prøve å ringe sykehuset HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 Hva betyr det at leveren er affisert? HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9 At "noe" påvirker leveren - dvs. det at leverprøvene legen sjekket var for høye. Da kan det være f.eks. en leverbetennelse eller at leveren sliter av en annen grunn. Det kan være helt uskyldig - f.eks. er det noen forkjølelser som kan gi noe økte leververdier - eller det kan være tegn på at det er annen sykdom i leveren eller som påvirker leveren. Anonymous poster hash: ddc44...6b4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 At "noe" påvirker leveren - dvs. det at leverprøvene legen sjekket var for høye. Da kan det være f.eks. en leverbetennelse eller at leveren sliter av en annen grunn. Det kan være helt uskyldig - f.eks. er det noen forkjølelser som kan gi noe økte leververdier - eller det kan være tegn på at det er annen sykdom i leveren eller som påvirker leveren. Anonymous poster hash: ddc44...6b4 ok, takk for svart Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 ok, takk for svart Anonymous poster hash: 18b99...3f9 svar, ikke svart HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 Legen virker veldig avvisende når vi spør om han kan henvise,og sier at det er ikke noe å være hysterisk for, at det sikkert ikke er noe galt. Jeg kan prøve å ringe sykehuset HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9 Da synes jeg dere skal bytte fastlege for mannen! Det at han har vært så dårlig i nesten et år, og i tillegg har gått ned 10 kg siden jul, det er absolutt grunn til å ikke vente med å ta en bredere utredning! Bytt lege - synsing er ikke bra nok med de symptomene som mannen din har! Snakker av erfaring - jeg har de siste årene måttet kjempe for hver eneste test som er tatt, hver eneste undersøkelse jeg har tatt. Og jeg har fått dem. Legene har innrømmet at jeg er fysisk syk, men hva det er, det vet de ikke enda. Hadde jeg ikke presset på som jeg har gjort selv så hadde jeg blitt stemplet som kun psykisk syk. Så stå på, dere må ikke gi dere! Bytt lege og krev å bli tatt på alvor. Om mannen din synes det er vanskelig å fortelle om alt, så se om du kan få bli med ham til legen slik at du også kan forklare hvordan helsen hans har vært det siste året. Om mannen ikke vil ha deg med, da synes jeg dere sammen skal skrive ned symptomene hans (og nå også de prøvene han har slått ut på) og så kan han ta den listen med til legen. Vet du forresten hvor høye leververdiene hans var? Anonymous poster hash: ddc44...6b4
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 Da synes jeg dere skal bytte fastlege for mannen! Det at han har vært så dårlig i nesten et år, og i tillegg har gått ned 10 kg siden jul, det er absolutt grunn til å ikke vente med å ta en bredere utredning! Bytt lege - synsing er ikke bra nok med de symptomene som mannen din har! Snakker av erfaring - jeg har de siste årene måttet kjempe for hver eneste test som er tatt, hver eneste undersøkelse jeg har tatt. Og jeg har fått dem. Legene har innrømmet at jeg er fysisk syk, men hva det er, det vet de ikke enda. Hadde jeg ikke presset på som jeg har gjort selv så hadde jeg blitt stemplet som kun psykisk syk. Så stå på, dere må ikke gi dere! Bytt lege og krev å bli tatt på alvor. Om mannen din synes det er vanskelig å fortelle om alt, så se om du kan få bli med ham til legen slik at du også kan forklare hvordan helsen hans har vært det siste året. Om mannen ikke vil ha deg med, da synes jeg dere sammen skal skrive ned symptomene hans (og nå også de prøvene han har slått ut på) og så kan han ta den listen med til legen. Vet du forresten hvor høye leververdiene hans var? Anonymous poster hash: ddc44...6b4 Nei, vi har ikke fått svar på det. Når jeg har spurt, sier han bare i grenseland og snakker videre til mannen. Vi tar kontakt på mandag, så får jeg prøve å snakke med den legen tror jeg.. Trist at du har måtte gå igjennom så mye i helsevesenet, håper de finner ut av det, og at du blir frisk HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 Ville bedt om CT av abdomen. Anonymous poster hash: 673f1...672
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 Ville bedt om CT av abdomen. Anonymous poster hash: 673f1...672 Jeg skal prøve å overtale legen HI Anonymous poster hash: 18b99...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå