Gå til innhold

Hvilke navn syns du ikke passer til voksne menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Felix

Theodor

Anonymous poster hash: 305b3...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chrisander

Leander

Anonymous poster hash: cb6d9...719

Skrevet

Tenker at snart blir Einar, Arve og Finn baby-navn og ingen voksne menn kan hete det!

Synes alle navn kan brukes på alle, jeg. De populære babynavnene nå vil være tilsvarende populære voksennavn om noen år. Og uansett venner man seg til alt.

Dere kan mene hva dere vil, men sånn er det.

Anonymous poster hash: dd211...12e

Skrevet

Bror

Anonymous poster hash: 77994...2a4

Skrevet

Matheo

Leander

Sander

Theodor

De jeg kommer på nå men er sikkert flere.

Søte navn på små gutter, men ikke mye manndig over de navna

Anonymous poster hash: a9ae6...d32

Skrevet

Emilian

Anonymous poster hash: 3a7f0...051

Skrevet

Tenker at snart blir Einar, Arve og Finn baby-navn og ingen voksne menn kan hete det!

Synes alle navn kan brukes på alle, jeg. De populære babynavnene nå vil være tilsvarende populære voksennavn om noen år. Og uansett venner man seg til alt.

Dere kan mene hva dere vil, men sånn er det.

Anonymous poster hash: dd211...12e

Nei. Sånn er det ikke.

Oppdiktede/fjasete/sammensatte navn kan ikke sammlignes med stødige tradisjonelle (om enn litt trauste) navn som du eksemplifiserer.

Anonymous poster hash: 3a7f0...051

Skrevet

Liam

Dennis

Leander

Theodor

Chrisander

Mio

Caspian

Kasper

Anonymous poster hash: 7b409...b6f

Skrevet

Mio.. Men det går det egentlig ikke ann å hete i det hele tatt..

Anonymous poster hash: 35551...e98

Skrevet

Linus

Anonymous poster hash: 5aca5...cbf

Skrevet

Theo

Chrisander

Milo

Emilian

Vetle

Bastian

Anonymous poster hash: 8d916...e77

Skrevet

Martinius er den værste

Anonymous poster hash: 5b4f7...84e

Skrevet

Emilian

Kenneth

Maximilian

Emil

Adrian

Tobias

Anonymous poster hash: 495a6...a71
Skrevet

Åh, er så sinnsykt enig med flere av navnene dere nevner altså! Dette har irritert meg i lang tid, tenker ikke folk på at barna skal bli store en gang? Kan ikke se for meg at Mio blir en direktør akkurat.

Leah

Ihle

Leander

Matheo

Mio

Vetle

Bror

Theodor

Matheo

Chrisander

Lucas

Theo

Alma

Osv, osv. Ser ut til at danske potet-i-halsen navn er blitt en trend...

Anonymous poster hash: a4476...f23
Skrevet

Åh, er så sinnsykt enig med flere av navnene dere nevner altså! Dette har irritert meg i lang tid, tenker ikke folk på at barna skal bli store en gang? Kan ikke se for meg at Mio blir en direktør akkurat.

Leah

Ihle

Leander

Matheo

Mio

Vetle

Bror

Theodor

Matheo

Chrisander

Lucas

Theo

Alma

Osv, osv. Ser ut til at danske potet-i-halsen navn er blitt en trend...

Anonymous poster hash: a4476...f23

Du minner meg litt om bestemor i uttalelsen :P

"Tenker ikke folk på at barna skal bli store en gang".. Bestemora mi trodde det hadde rabla for foreldrene mine da de, i 1980, valgte å døpe meg Silje. "For DET var da et veldig uvanlig navn, og bare tenk når denne Silje en dag blir voksen, og har et så ukjent navn. Sissel, derimot, DET kunne voksne damer hete!"

Vel, vi vet jo alle hvor "uvanlig og ukjent" dette navnet er på voksne i dag ;)

Navnene vi gir barna i dag vil være helt vanlige navn for dem når våre barn vokser opp. For DEM blir det helt normalt at sjefen heter Leander, for dette er navn de selv har vokst opp med og er kjente for dem ;)

Anonymous poster hash: 73b1f...009

Skrevet

For meg vil Theodor alltid forbindes med bamsen og Mio med MIO min MIO så synes ikke de passer på en voksen mann. Men, hadde jeg truffet en som het det så hadde sikkert også de navnene blitt naturlige.

Skrevet

Mitt barn heter et av de nevnte og jeg kjenner selvfølgelig jeg blir støtt. Hvem er dere til å mene at visse navn ikke passer til voksne menn? Virkelig? Mange navn stammer fra andre land men fordi de er litt nye her er de ikke bra nok? Skal alle hete Ole, lars, magnus, line, julie og anna? Ingen Knut , Maud eller Nathaniel og Angelica? Det er ikke rart det er mobbing i skolene. Hehe og virkelig ? Ingen burde hete Mio? I en post her igår var det virkelig mange som nevnte de likte Mio som navn f eks. Personlige meninger er ok men det er hvordan man legger frem denne meningen som er poenget.

Anonymous poster hash: da59e...3c1

Skrevet

Jeg har en Theodor. Damer på min alder sier alltid at det ikke passer til en voksen mann, bare søtt på smågutter. Det morsomme er at farmor var helt i mor vi skulle kalle ham Theodor. Det passet ikke på en baby, bare på en gammel mann, mente farmor.

Anonymous poster hash: 87346...b48

Skrevet

Håkon. Så jeg har valgt Håkon som navn på sønnen min nå mens han er liten, og når han blir så gammel at vi synes det ikke passer lenger, og han trenger et navn som passer til voksne så bytter vi til Geir.

Seriøst? Navnet "passer" ikke til en voksen mann?!

Anonymous poster hash: ae323...4d1

Skrevet

Marius

Rasmus - passer ikke på verken barn eller

voksne😜

Anonymous poster hash: 32590...0e7

Skrevet

Timian!!

Leon

Theo

Matheo

Mio

Anonymous poster hash: dde5f...442

Skrevet

Du minner meg litt om bestemor i uttalelsen :P

"Tenker ikke folk på at barna skal bli store en gang".. Bestemora mi trodde det hadde rabla for foreldrene mine da de, i 1980, valgte å døpe meg Silje. "For DET var da et veldig uvanlig navn, og bare tenk når denne Silje en dag blir voksen, og har et så ukjent navn. Sissel, derimot, DET kunne voksne damer hete!"

Vel, vi vet jo alle hvor "uvanlig og ukjent" dette navnet er på voksne i dag ;)

Navnene vi gir barna i dag vil være helt vanlige navn for dem når våre barn vokser opp. For DEM blir det helt normalt at sjefen heter Leander, for dette er navn de selv har vokst opp med og er kjente for dem ;)

Var mange "Siljer" på åttitallet og videre inn i nitti.. Bare se ssb. Hilsen enda ei Silje, som fikk det navnet fordi det andre navnet jeg skulle hete var utenlandsk og dermed umulig å svelge for besteforeldre.

Anonymous poster hash: 94ff5...895

Skrevet

Har faktisk ingen guttenavn som jeg tenker at kun passer på små barn. Men jentenenavn. ...Jeg sliter med Liselotte og Anneline. Dette til tross at jeg kun kjenner voksne som heter det og ingen barn.

Anonymous poster hash: 0ee57...147

Skrevet

Var mange "Siljer" på åttitallet og videre inn i nitti.. Bare se ssb. Hilsen enda ei Silje, som fikk det navnet fordi det andre navnet jeg skulle hete var utenlandsk og dermed umulig å svelge for besteforeldre.

Anonymous poster hash: 94ff5...895

Ja, mot slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet, så.. Men ikke i året 1980 (er født på slutten av 1979).

Skrevet

synes maskuline navn, som ofte ender på konsonant er de som passer best på menn. Som regel passer ikke lange navn på menn, ei heller de som slutter på vokal eller er avledet av kjælenavn, samt myke navn (med "ia", "iu" "ea" og andre vokalkombinasjoner), men det finnes unntak.

Disse navnene kommer jeg på i forbifarten av navn jeg IKKE synes passer til voksne menn:

Liam

William (fungerer på engelsk, tvilstilfelle på norsk)

Emilian

Martinius

Oleander (men Leander går, under tvil. Ender på r og er et relativt kort og sterkt navn..)

Maximilian (men Max fungerer)

Vetle (betyr den lille...)

Tommy (veikt kallenavn)

Lasse (barneversjon av Lars..)

Jimmy

Og sikkert mange flere jeg ikke kommer på nå.

Anonymous poster hash: 1a2c8...7b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...