Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 De reddet min bestevenninne fra misbruk, vold og omsorgssvikt. Dessverre ble ikke søskene tatt og de ble ødelagt. Omsorgssvikten går i "arv" og de har også mistet barna. Jeg kjenner også en skolevenninne som ble reddet av barnevernet og et søskenpar her i nabolaget som ble reddet. Deres stemor og far slo og ikke ga barna mat, klær og kjærlighet. Det var vondt å se barna som gikk gatelangs i tynne klær og ikke fikk inn i huset før 20 om kvelden. Stakkars barn... Hjertet mitt blør for alle de barna som lever under forferdelige forhold og som ikke blir tatt. Ja det er enkeltsaker der barna ikke burde blitt tatt men stort sett gjør barnevernet i Norge en fantastisk jobb! Anonymous poster hash: 28d27...fb5
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #2 Skrevet 16. april 2016 Slenger meg på denne! Barnevernet hjalp to barn jeg gikk på skole med, og gudskjelov for det! Foreldrene var rusmisbrukere, og det var mye vold i hjemmet! Anonymous poster hash: 9a50c...f9e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Jeg er enig i at barnevernet gjør mye bra. Men også viktig å huske at det er avdekket en del feil og områder hvor de ikke bare bør, men også må bli bedre på! Anonymous poster hash: b25b9...76b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Jeg er også glad vi har Barnevernet. Har selv meldt bekymring på barn jeg er lærer til, og opplevt at foreldrene fikk hjelp slik at både de og barna fikk en bedre hverdag. Du vet du har gjort noe rett når en tenåringsgutt takker deg for at du bryr deg, og for det du gjorde. Anonymous poster hash: c77ba...397
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 Jeg er et bv-barn. Jeg er glad de kom for å hjelpe, skulle bare ønske de kom litt tidligere. Kan ikke si de gjorde noe galt hos oss. De prøvde å hjelpe mamma så godt de kunne, veilede; rusmiddel-psykolog, samtaler med legen, antabus osv. Det hjalp lite. Fikk beredskapshjem som jeg til slutt flyttet til. De hjalp meg masse, til og med økonomisk da jeg flyttet for meg selv. De krevde kvittering, med det var helt greit. De tok meg på alvor da jeg begynte med selvskading, og skaffet meg hjelp innen 24 timer. Uten bv ville nok løpet mitt vært kjørt. De fikk selvtilliten min opp. TRE GANGER HURRA FOR BARNEVERNET 😄 Anonymous poster hash: 649cc...26d
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #6 Skrevet 16. april 2016 Hvis de hadde fulgt loven og ikke forfalsket papirene, løyet for domstolene og NEKTET å etterfølge rettskraftige dommer ved å tilbakeholde barna de ikke hadde lov til å holde tilbake, ville jeg ha hatt respekt for dem. Alle andre offentlige myndigheter, NAV, skatteetaten osv må følge norske lover, men det virker som mange barnevernsansatte mener at de er hevet over disse lovene. Ikke så lenge siden var det en sak der dommeren gjorde barnevernsansatte som vitnet falsk oppmerksom på at det har skjedd før fra hennes side, og hvis det skjer igjen vil det få konsekvenser. Fullstendig unødvendig å styre på slik. Hvis en offentlig myndighet ikke kan vinne med loven i hånden, men må jukse, trikse og juge, så har de ikke en holdbar sak, og bør pigge av. På en annen side har det selvfølgelig vært mange saker der de har gjort alt riktig. Men det er veldig synd at man skal være prisgitt den enkelte saksbehandleren og håpe på at denne er redelig. Burde ha vært mye mer kontroll og, ikke minst, harde konsekvenser for barnevernsansatte som driver med myndighetsmisbruk. Anonymous poster hash: 2c09c...16c
aanonym Skrevet 16. april 2016 #7 Skrevet 16. april 2016 Enig, hurra for barnevernet. Men, det er ganske mange saker som skurer nå for tiden, ser ut til at en dårlig kultur har fått etablert seg. Ikke bare alle de enkeltsakene man leser om i media, men generelt. I min by ble det gjort tilsyn på 40 saker i fjor, bv hadde gjort lovbrudd i 19 av dem. Til dels alvorlige, bl.a avsluttet saker uten å i det hele tatt ha møtt barna. Foreløpig virker bv ute av stand til å se at de må gjøre endringer. Når de blir stilt spørsmål bare "ber (de) om forståelse for at vi ikke kan gå inn i enkeltsaker".
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #8 Skrevet 17. april 2016 Jeg er også glad vi har Barnevernet. Har selv meldt bekymring på barn jeg er lærer til, og opplevt at foreldrene fikk hjelp slik at både de og barna fikk en bedre hverdag. Du vet du har gjort noe rett når en tenåringsgutt takker deg for at du bryr deg, og for det du gjorde. Anonymous poster hash: c77ba...397 Håper ikke du underviser i norsk😦 Anonymous poster hash: e5fca...bcc
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #9 Skrevet 17. april 2016 Håper ikke du underviser i norsk Anonymous poster hash: e5fca...bcc Det er så flott med slike som deg, slike som virkelig får tak i essensen i en tråd og gir svar deretter.... Anonymous poster hash: b25b9...76b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #10 Skrevet 17. april 2016 Håper ikke du underviser i norsk😦 Anonymous poster hash: e5fca...bcc Hun er uansett mer empatisk enn deg. Dust Anonymous poster hash: 4d424...51f
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #11 Skrevet 17. april 2016 Hadde en grusom sak i familien hvor barnefar drepte mor. Bv gjorde en fantastisk jobb der. Synd at bv som så mange andre innen kommunen mangler penger. Anonymous poster hash: e5d70...8c6
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #12 Skrevet 17. april 2016 De gjør helt sikkert mye bra og finnes og helt sikkert fantastiske bv ansatte med erfaring som gjør en god jobb. Men så er det de uerfarne som gjør feil etter feil, og nekter for feilene de gjør. Lyver en masse for å dekke over. Hva med faktisk å innrømme sine feil for å tenke på barnas beste. For det er faktisk barnas beste de skal tenke på, og ikke dekke over sine egne feil. For feil kan skje. Og veldig mange av de ansatte har lite kunnskap om psykopatiske trekk, spesielt de uerfarne. Dette burde de få mye mer kunskap om. Anonymous poster hash: 7723d...986
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #13 Skrevet 17. april 2016 Ingen tvil om st bv gjør veldig mye bra, men systemet slik det er i dag gir rom for for mange personlige feil. Vi trenger absolutt et bv, men med bedre sikkerhetsnett og mer profesjonelt enn det er i dag. Anonymous poster hash: b0dfc...ba1
februarprins2013 Skrevet 17. april 2016 #14 Skrevet 17. april 2016 heia barnevernet ja kjempe glad for vi har dem
Anonym bruker Skrevet 17. april 2016 #15 Skrevet 17. april 2016 Barnevernet trenger vi og i de fleste tilfeller gjør de helt sikkert en veldig god jobb! De mangler penger og ressurser som så mange andre etater i stat og kommune. Jeg mener at er det en etat hvor det er viktig å med erfaring og videreutdanning så er det innenfor barnevernet. Det er jobbe i barnevernet må igjen bli attraktivt og for å nå det målet så må etaten prioriteres. Her hvor jeg bor er barnevernet underbemannet og dyktige folk " rømmer" fra tjenesten. Dårlige avgjørelser tas når man ikke har tid og ressurser til å undersøke sakene grundig nok. Anonymous poster hash: 6777e...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå