Gå til innhold

Er min treåring normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er de tingene han gjør som får meg til å lure.

Han sitter ikke i ro. Aldri. Rumpa går opp og ned av stolen når han spiser, vrir seg rundt hele tiden, skikkelig mark. Sitter ikke i ro til barne tv hell.

Hører ikke når vi sier nei, uansett hvor mange ganger han har fått konsekvenser for handlingene sine, han overser oss totalt.

Han er 3 år, språket er helt perfekt, prater flytende, teller til 30, kan mye av alfabetet, og han ligger foran med språk, men han vil ikke følge ordre. Vil ikke forstå ordet nei.

Han er veldig dominerende og leker ikke bra med andre barn, sparker og slår, og spytter.

Gråter for absolutt ingenting. Om han mister noe i gulvet så er det høylytt sutring og skriking.

På matbutikk kan han legge seg rett ned og ble helt gele så det er umulig å få tak i han; hvis han ikke får det han vil ha.

Han sutrer hele dagen, fra vi kommer hjem til han blir levert dagen etter.

Jeg er rådløs.. Hva har vi gjort galt og hva feiler det den lille gutten. 😔 Han er så smart hvis han vil, men har så utrolig dårlige sosiale manerer... Hjelp. 😔

Anonymous poster hash: 27585...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye av det du skriver kan være normalt for en treåring, men at han er så fysisk mot andre barn er ikke normalt.

Anonymous poster hash: b11f3...5f2

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe. Min 3-åring sutrer en god del. Sutrer før han spør om hjelp til noe feks. Men er veldig lite fysisk mot andre. Stort sett blid og god.

Har dessverre ingen råd. Har du snakket med helsesøster? Er jo veldig forskjellig hvor langt de har kommet med språk i den alderen. Henger han etter språklig? En venninne sin sønn gjorde det og ble dermed veldig frustrert og fysisk av seg.

Anonymous poster hash: 7607d...369

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe. Min 3-åring sutrer en god del. Sutrer før han spør om hjelp til noe feks. Men er veldig lite fysisk mot andre. Stort sett blid og god.

Har dessverre ingen råd. Har du snakket med helsesøster? Er jo veldig forskjellig hvor langt de har kommet med språk i den alderen. Henger han etter språklig? En venninne sin sønn gjorde det og ble dermed veldig frustrert og fysisk av seg.

Glem det med språk.. Ser nå at du skriver at han er god der..

Skrevet

For å gå rett på sak - hva er det du tror feiler han? Slike beskrivelser tyder på at du har tenkt på en diagnose

Anonymous poster hash: 68221...a62

Skrevet

Høres helt normalt ut.

Forøvrig vil jeg gjerne påpeke at konsekvenser for en treåring neppe gjør noe godt for noen. Han er kun 3, og det er ikke alt han forstår. Min var helt lik da han var 3, uten at det er noen diagnoser på ham.

Han forsto heller ikke hvorfor det var så viktig å høre etter når noen sa "Nei".

Ikke straff ham for det. Han er stadig et lite barn.

Anonymous poster hash: 96fc5...f5d

Skrevet

Han sitter ikke i ro. Aldri. Rumpa går opp og ned av stolen når han spiser, vrir seg rundt hele tiden, skikkelig mark. Sitter ikke i ro til barne tv hell.

Hører ikke når vi sier nei, uansett hvor mange ganger han har fått konsekvenser for handlingene sine, han overser oss totalt.

Han er 3 år, språket er helt perfekt, prater flytende, teller til 30, kan mye av alfabetet, og han ligger foran med språk, men han vil ikke følge ordre. Vil ikke forstå ordet nei.

Han er veldig dominerende og leker ikke bra med andre barn, sparker og slår, og spytter.

Gråter for absolutt ingenting. Om han mister noe i gulvet så er det høylytt sutring og skriking.

På matbutikk kan han legge seg rett ned og ble helt gele så det er umulig å få tak i han; hvis han ikke får det han vil ha.

Jeg er rådløs.. Hva har vi gjort galt og hva feiler det den lille gutten. Han er så smart hvis han vil, men har så utrolig dårlige sosiale manerer... Hjelp. Anonymous poster hash: 27585...675

Høres ut som en skikkelig bortskjemt drittunge. Han har fått dårlig oppdragelse?

Anonymous poster hash: 201aa...f48

Skrevet

sønnen min passer inn på det meste du skriver her å han er 4.5 år :P

Bortsett fra å sitte i ro ,det går fint så lenge det er en gøy film.

Men er ett mareritt å ha han med andre steder der det kreves at barnet skal sitte fint i ro på stolen som familiebesøk,restaurant osv.

Anonymous poster hash: dd522...280
Skrevet

Høres helt normalt ut. Kutt ut ordet "nei" og konsekvenser. Ha fokus på å skape en god relasjon med masse kjærlighet og undring. Da kommer samarbeidet av seg selv. 😊

Anonymous poster hash: e1a04...cda

Skrevet

Høres helt normalt ut.

Forøvrig vil jeg gjerne påpeke at konsekvenser for en treåring neppe gjør noe godt for noen. Han er kun 3, og det er ikke alt han forstår. Min var helt lik da han var 3, uten at det er noen diagnoser på ham.

Han forsto heller ikke hvorfor det var så viktig å høre etter når noen sa "Nei".

Ikke straff ham for det. Han er stadig et lite barn.

Og når mener du er rett alder for konsekvenser av dårlig adferd?!?
Skrevet

Og når mener du er rett alder for konsekvenser av dårlig adferd?!?

Er det konsekvenser som i konsekvenser du mener eller som i straff!

Skrevet

Er det konsekvenser som i konsekvenser du mener eller som i straff!

Kall det hva du vil, men dårlig oppførsel bør en 3 åring få høre ikke er greit! De skjønner myyyye!!!

Skrevet

Høres ut som en skikkelig bortskjemt drittunge. Han har fått dårlig oppdragelse?

Anonymous poster hash: 201aa...f48

Ikke ta til deg denne kommentaren, HI.

Bare en høne som har en dårlig dag.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat som deg for litt siden! Har en som er/var helt lik! Er jo et h.... Når det sto på. Og tilsnakk osv. Gjorde ikke saken bedre,men heller værre. Vi pratet med bhg. Og fant en måte å gjøre ting på i felleskap. Det har gått veldig fint. Nå er han så snill og høflig som bare det. Går opp og ned,men nå har vi mye av de gode periodene oftere enn før. Unger er forskjellig og noen er bare mer viljesterke enn andre. Det går nok over 😉

Anonymous poster hash: 4af81...167

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Fått noen gode råd nå, og innsett at noen unger bare har slike perioder..

Jeg mistenker ingen diagnoser.. Er selvsagt redd for noe. Håper han er frisk. Han er jo veldig smart når han vil.

Konsekvenser for oss er at vi for eks tar fra han det han kastet, en av bøkene ved leggetid utgår... Osv. Han mister fordeler, men mye er vanskelig å utføre :(

Til du som kaller barn drittunger... Huff, ja hva skal man si, det er bedre at du bare kaller meg udugelig mamma, det er bedre.

Takk dere andre, kom gjerne med flere råd ❤️

Hi

Skrevet

Jeg er rådløs.. Hva har vi gjort galt og hva feiler det den lille gutten. 😔 Han er så smart hvis han vil, men har så utrolig dårlige sosiale manerer... Hjelp. 😔

Dette var som å lese en beskrivelse av min mellomste sønn. Han blir 4 år til høsten.

Han har alltid vært en håndfull. Veldig aktiv baby, aldri hørt på nei og det har egentlig bare blitt vanskeligere og vanskeligere jo eldre han blir. Han har en uro i kroppen. Han klarer rett og slett ikke å sitte rolig. Vil veldig gjerne sitte på fanget feks, men jeg orker ikke å ha en mark som klatrer, tråkker og åler seg rundt på fanget mitt. Sier at han får sitte på fanget, men da må han sitte rolig, hvis ikke må han gå ned igjen. Han anstrenger seg for å sitte rolig, men han klarer det ikke. Kanskje et minutt, hvor han virkelig anstrenger seg så er det på'n igjen.

Alt du skriver om din sønn stemmer med min sønn. Jeg har to gutter til, som er helt anderledes. De hører på nei, har ro og konsentrasjon osv. Har ofte tenkt på om han kanskje har AdHd, men også at jeg kanskje sammenligner han med brødrene som jeg kanskje ser på som "normalen".

Barnehagen mener han er helt normal, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å tro på det.

Han kan slite ut hvem som helst. Har ingen venner og det er vondt å se. De andre barna orker ikke å leke med han.

Det er ikke snakk om bortskjemte dritt unger her for den som mente det over her. Alle barn er forskjellige. Noen er mer vilje sterke enn andre.

Mine barn har samme oppdragelse, men likevel skiller nr to seg ut fra de andre..

Anonymous poster hash: 47dc4...f9b

Skrevet

Høres ganske normalt ut, min har flere sider som din, er nok alderen tenker jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...