Gå til innhold

Hvilken prevansjon anbefaler du av annet enn p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? Hva er din erfaring?

Har selv ikke gått på annet enn p-piller, men det er ikke aktuelt nå. Tror jeg - hva anbefaler dere?

Anonymous poster hash: 67e7a...45c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig. P-sprøyte var det desidert verste, gikk opp 10 kg på 4 uker, og endret ikke kostholdet, så spiste normalt. Så mistet jeg all sex lyst. Så har jeg prøvd kobberspiral, og da blødde jeg enorme mengder, så måtte ta den ut igjen. Hadde den i over 1 år, for å se om det bedret seg. Så har jeg prøvd p-piller, men føler jeg reagerer litt på de, litt kviser og småblødninger. P-plaster reagerte jeg allergisk på klisteret. Det jeg er veldig fornøyd med er nuva ring, har ingen bivirkninger, kjenner ikke at den er der, blødningene blir mindre, og man kan utsette mensen. Enkel å huske og, da den byttes hver tredje uke.

Anonymous poster hash: 530c9...467
Skrevet

P-sprøyte er det verste jeg har gjort.

Hormonspiral derimot, den er min beste venn! 5 år uten man trenger å tenke på den, og ingen bivirkninger.

Anonymous poster hash: d6543...1ea

Skrevet

Jeg har prøvd mye forskjellig. P-sprøyte var det desidert verste, gikk opp 10 kg på 4 uker, og endret ikke kostholdet, så spiste normalt. Så mistet jeg all sex lyst. Så har jeg prøvd kobberspiral, og da blødde jeg enorme mengder, så måtte ta den ut igjen. Hadde den i over 1 år, for å se om det bedret seg. Så har jeg prøvd p-piller, men føler jeg reagerer litt på de, litt kviser og småblødninger. P-plaster reagerte jeg allergisk på klisteret. Det jeg er veldig fornøyd med er nuva ring, har ingen bivirkninger, kjenner ikke at den er der, blødningene blir mindre, og man kan utsette mensen. Enkel å huske og, da den byttes hver tredje uke.

Anonymous poster hash: 530c9...467

Nuva ring, hva er det da? 

Hi

Skrevet

P-sprøyte er det verste jeg har gjort.

Hormonspiral derimot, den er min beste venn! 5 år uten man trenger å tenke på den, og ingen bivirkninger.

Anonymous poster hash: d6543...1ea

Er det sånn spiral som folk har snakket om i alle de år og gjerne blitt gravide på? 

Hi

Skrevet

Nuva ring, hva er det da?

Hi

Nuva ring er P-ring, settes inn i skjeden, får sitte inne i 3 uker før den byttes. (Nok hormoner til 4 uker, så ikke krise om man går over)

Hormonspiral er den sikreste prevensjonen som finnes, utenom sterilisering. 99,9% sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...