Gå til innhold

13 års dag - kun invitere 3 stk :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen har snart bursdag og har et ønske om å invitere kun tre stykker slik at de blir fire. Han vil på kino og pizza etterpå. De blir da to gutter og to jenter ;-). Jeg syns dette virker kjempekjipt for han og har foreslått alle guttene på badeland eller hjemme eller noe. Men nei. Han har masse venner i klassen og er veldig populær men ønsker en rolig feiring. Jeg skjønner det ikke. Syns dere dette er kjipt for han?

Anonymous poster hash: 7577d...5f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel virkelig ikke kjipt om han ønsker det? Det som er kjipt er å bli påtvunget noe man ikke ønsker!

Skrevet

For en 13-åring er det helt ok, synes jeg.  Så lenge man ikke har fått beskjed fra skolen om at det trengs en ekstra innsats med tanke på klassemiljøet og at bursdager er en måte man har avtalt å gjøre dette på.  Samtidig er 13-årsdagen, om den er nå på denne tiden, den siste bursdagen på barnskolen, så det er siste sjanse til å samle hele klassen.  Hos oss hadde nesten alle klassebursdag med hele klassen det siste året, men noen få valgte å ha bare de aller nærmeste, og det ble respektert fullt ut og skapte ingen problemer.

Skrevet

Nei det er ikke kjipt så lenge han ønsker dette :)

Skrevet

Ikke kjipt om han vil det selv :) Når de er 13 må det være lov å dele opp klassen og ha bare vennene synes jeg.

Anonymous poster hash: f4213...53f
Skrevet

Min blir 12 nå, og vil bare ha 2 kompiser på overnattingsbursdag. Har sagt han kan be alle i klassen om han vil, men det vil han ikke. Så da blir det sånn 😊

Anonymous poster hash: 5c4ed...570

Skrevet

Det er da en helt normal trettenårsdag.

Skrevet

På min tolvårsdag hadde jeg med meg to venninner på badeland og så pizza etterpå. Jeg HATET å ha store selskaper, jeg ble bare stresset av det. Kanskje sønnen din er likedan? Jeg ser uansett ingen grunn til at han skal "påtvinges" et stort selskap han selv ikke ønsker.

Anonymous poster hash: 5665b...fce
Skrevet

Guttungen har snart bursdag og har et ønske om å invitere kun tre stykker slik at de blir fire. Han vil på kino og pizza etterpå. De blir da to gutter og to jenter ;-). Jeg syns dette virker kjempekjipt for han og har foreslått alle guttene på badeland eller hjemme eller noe. Men nei. Han har masse venner i klassen og er veldig populær men ønsker en rolig feiring. Jeg skjønner det ikke. Syns dere dette er kjipt for han?

Anonymous poster hash: 7577d...5f2

Altså seriøst, hadde DU syntes det var fint hvis noen bestemte at det du ønsker til bursdagen din var kjipt? Hvorfor er det kjipt med intimt selskap med 4 stk? Må det være bråk og masse folk for at det skal være gøy? Han ønsker rolig bursdag. Du lager rolig bursdag for ham. Problemet løst.

Skrevet

Helt normalt her fra 13 og oppover.

Anonymous poster hash: 59bbb...411

Skrevet

Hvorfor er det kjipt når det er hans eget ønske?! Da er det jo heller perfekt for ham! Hørtes koselig ut syns nå jeg:)

Anonymous poster hash: dfd3b...2e3

Skrevet

Det er ofte i denne alderen man ønsker å være sammen med sine beste venner enn alle i klassen, helt normalt

Anonymous poster hash: b714c...c89
Skrevet

Det må da være OK😊

Skrevet

Gjør nå det han ønsker da. Helt normalt å kun ta de nærmeste vennene fra denne alderen :-)

Anonymous poster hash: dd12e...cc8

Skrevet

Oj...du er pr definisjon en slitsom mamma😦

Anonymous poster hash: 09504...df1

Gjest Stjerneklart
Skrevet

At en 13-åring kun vil ha sine nærmeste venner i bursdag syns jeg er helt normalt, og absolutt ikke kjipt om han ønsker det selv.

Det er en ting å gå overens med alle og å klare å være hyggelig, selv mot dem man ikke er bestevenn med. Det er en flott egenskap! Men nå er de så store at det er nok mer fristende å feire dagen sin med dem man ser på som sine ekte venner, også utenom skolen.

Syns det hørtes ut som en koselig bursdag jeg :-) 

Skrevet

Det er vel vanlig med klassefeiringer fram til ti år, og deretter bare en liten gruppe på kino el.l.

Skrevet

Oj...du er pr definisjon en slitsom mammaAnonymous poster hash: 09504...df1

Dårlig svar

Anonymous poster hash: df5d8...42c

Skrevet

Det er ganske vanlig i den alderen :)

Min eldste sluttet å ha bursdag når han begynte på ungdomsskolen. Det gjorde også de fleste andre guttene i klassen.

Anonymous poster hash: df5d8...42c

Skrevet

Han begynner å bli ungdom med behov for dypere vennskap, noe han gir uttrykk for bl.a ved å droppe barnebursdag.

Skrevet

Det er ikke vanlig med barnebursdag når han er 13. Og enig med sønnen din, badeland er teit.. du har tenåring nå, ikke en liten gutt. La han få det som han vil. 

Skrevet

Synes det høres kjempekjekt ut jeg :) 

Det skal sies at på min 14-årsdag var vi bare 4 jenter. Det var likevel nok til at 3 av oss ble fulle på brennevin stjålet fra bestefar, to spydde og en gråt og vi endte opp med 4 ukers husarrest etterpå og alt dette gjorde vi på loftstua mens vi kikket på She`s all that og drømte om å bli kjæreste med Freddie Prinze jr :P (mamma var i underetasjen og bakte pizza) 

Håper min datter ikke har arvet meg, for å si det sånn. Da blir hun innelåst til hun er 30!

Skrevet

I mitt hode er det ok både som 13 åring og 8 åring.

Anonymous poster hash: be87e...258

Skrevet

han er jo 13 og valgt det selv, da er det selvagt ikke kjipt for han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...