Yellow Brick Road Skrevet 16. april 2016 #1 Skrevet 16. april 2016 Er dette en diskusjon i virkeligheten også, eller er det en typisk dib/nettforumting? Gjør det virkelig noe om søskenbarn, nabobarn eller venners barn heter det samme? Hva slags alvorlige problemer vil barnet mitt bli utsatt for om det hadde fått samme navn som noen andre barn vi kjenner? Jeg innbiller meg at hun hadde klart seg helt utmerket her i livet og hadde hun likevel ikke det, så tviler jeg på om det hadde nyttet å hevde at grunnen var at naboen min har kalt sin datter det samme. Jeg lurer på hva er problemet? Og hvorfor tror noen at de kan eie et fornavn?
Yellow Brick Road Skrevet 16. april 2016 Forfatter #2 Skrevet 16. april 2016 Ta andres navn, mener jeg selvfølgelig. Klarer ikke å redigere overskriften sånn at jeg får rettet det.
Superdolly Skrevet 16. april 2016 #3 Skrevet 16. april 2016 Jeg må si at jeg har lurt på det samme. Her inne er det noen anonyme som skriver sinte og såre innlegg hvis slekt, venner eller naboer kaller sitt/sine barn det samme som de selv har valgt. Jeg har også lest innlegg hvor folk har skrevet at hvis de en gang får ei jente/en gutt så skal de kalle ham/henne for xxx, men nå har svigerinna/naboen/tanta til søskenbarnet til Kjell TATT navnet og brukt det på sitt barn. Dette er et fenomen jeg kun har vært borte i her inne. Jeg tror, uten at jeg kan bevise det på noen som helst måte, at det har en sammenheng med at når for tiden er det så veldig viktig å være unik og enestående. Selv vokste jeg opp med et navn som var veldig vanlig,og jeg ble alltid kalt fornavn + første bokstav i etternavnet, eller til og med hele etternavnet. Uten at jeg har tatt noen skade av det. I den verden jeg selv lever i, blir folk litt stolte når noen kaller barnet sitt opp etter dem eller barna deres.
TPK Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Innad i familien er det jo veldig merkelig at man må ta samme navn da, det blir jo veldig upraktisk og lite oppfinnsomt. Og dette er jo vanligvis folk man må forholde seg til hele livet. Men ellers ser jeg ikke helt problemet om naboen heter det samme...
sug lut Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 Nå har jo sjelden folk her inne problemer særlig langt utenfor navleregionen, og med et tilhørende fattig indre liv er vel andres tyveri av "deres" navn omtrent så langt horisonten rekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå