Gå til innhold

Har du oppdaget omsorgssvikt i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var det som fikk deg til å tenke det?

Anonymous poster hash: c5d57...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urenslighet, utryggehet, oppmerksomhetkrevende, konktakten med foreldre mange andre små og store ting som man begynner å lure på. Magefølelsen stemmer ofte når man har jobbet noen år i bhg.

Anonymous poster hash: 95bbc...6b0

Skrevet

☝ what she said.

Anonymous poster hash: 14497...f1c

Skrevet

Ja, dessverre... Når jeg var i praksis var det en jente på knappe 5 år som fortalte at pappa slo mammaen hennes og henne :( meldte det samme øyeblikk etter en prat med daglig leder i barnehagen... Viste seg i ettertid at jenta snakket sant, moren kom faktisk og takket barnehagen for at vi meldte det til barnevern og politi.

Skrevet

Ja, men omvendt, og angrer på at jeg ikke gjorde noe. Sønnen min var bare 2,5 da han startet i friluftsbhg. Det hendte støtt og stadig at vi hentet ham i samme bleie som han ble levert med på morgenen. Noen ganger hadde den inntørket avføring. Han var liten og tynn, og uansett hvor mye ull og gode dresser vi pakket ham inn i ble han kald på de kaldeste dagene. Han prøvde å stikke av og gjemme seg inne. Som straff måtte han sitte på utedoen. Kunne skrevet mye mer, men enden på visa ble at vi tok ham ut og at jeg gikk over i ulønnet permisjon. Burde ha meldt det videre. I perioden han gikk der var det mye rot med de ansatte. Mange gode forsetter, men ingenting ble holdt.

Anonymous poster hash: 1570e...883

Skrevet

Ja, men omvendt, og angrer på at jeg ikke gjorde noe. Sønnen min var bare 2,5 da han startet i friluftsbhg. Det hendte støtt og stadig at vi hentet ham i samme bleie som han ble levert med på morgenen. Noen ganger hadde den inntørket avføring. Han var liten og tynn, og uansett hvor mye ull og gode dresser vi pakket ham inn i ble han kald på de kaldeste dagene. Han prøvde å stikke av og gjemme seg inne. Som straff måtte han sitte på utedoen. Kunne skrevet mye mer, men enden på visa ble at vi tok ham ut og at jeg gikk over i ulønnet permisjon. Burde ha meldt det videre. I perioden han gikk der var det mye rot med de ansatte. Mange gode forsetter, men ingenting ble holdt.

Leit å høre, men jeg blir faktisk provosert over at du ikke tok det videre.

Anonymous poster hash: 12ed7...efc

Skrevet

Leit å høre, men jeg blir faktisk provosert over at du ikke tok det videre.

Anonymous poster hash: 12ed7...efc

Ja, jeg angrer på det. Hadde det svært tøft på den tiden, så vi orket ikke kampen. Vonde dødsfall, blant annet. Vet at flere er fornøyde med barnehagen, så vi var maksimalt uheldig med tid (pedleder som måtte på krisehjelp og mye annen sykdom på avdelingen), og med at vår gutt var så liten (eneste bleiebarn). Jeg vet det er bra der nå. Det tok flere år før sønnen vår trivdes utendørs etterpå. På vinteren kan han fortsatt nekte å gå ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...