Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Å da mener jeg SKIKKELIG angst ! Hva mener dere ? Anonymous poster hash: d6512...fb1
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Yes!! Jeg hadde mye angst som barn. Angst for krig. Angst for å dø. Det verste er at ingen "så" at jeg hadde det. Så jeg led i stillhet Anonymous poster hash: 6741f...93e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Yes!! Jeg hadde mye angst som barn. Angst for krig. Angst for å dø. Det verste er at ingen "så" at jeg hadde det. Så jeg led i stillhet Anonymous poster hash: 6741f...93e Helt enig med deg! Grunnen er at jeg selv hadde mye angst . Men av helt andre grunner . Men jeg spør her no for å undersøke "omfanget " av angst i ung alder. For mange mener dette ikke eksisterer i den grad . Å jeg mener det er er her mye av de psykiske problemene oppstår 😐. Å det er fortsatt tabu! Å det er så utrolig tragisk .. For det må taes mer tak i! Ikke ryddes under teppe ! Samtidig så "vi" skylder på foreldrene 😐 Anonymous poster hash: d6512...fb1
Gjest 5 andre Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Absolutt. Selv var jeg livredd krig, jordskjelv, brann, vulkanutbrudd, verdens ende, død, skumle menn Har hatt skikkelig panikk flere ganger Kjenner ei som ble diagnostisert med OCD som 9-åring. Hun har lidd av angst lenge før det. Redd for at hun kan være skyld i andres død. Helt absurde ting, som å gå forbi en stilletående traktor og sett mennesker rett etterpå, og tenkt at hun har gjort ett eller annet som får traktoren til å trille over disse menneskene (uten at hun har vært borti den). Da har hun tenkt på worst case scenarios, og moren har måttet ringe rundt for å få bekreftet at det faktisk ikke har skjedd en ulykke. Vet om ei på 6 som har vært utredet for ADHD. Hun har visst ikke det (slik alle vi rundt også har mistenkt), men de mener bestemt at hun har depresjon og angst.
Lille krøll Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Min mann hadde angst som liten og plages til dels av det idag. Han var blant annet fedd for å sove og drømte mye, både livlige drømmer og skikkelige mareritt. Legen foreslå å låse han inne på soverommet for at han bare skulle gi seg. Svigers klarte det i 2 kvelder før de ikke klarte høre hans desperate hyl mer. Herregud for noen råd folk fikk for 30 år siden....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 Var det jeg mente! Men tror dere også at barn kan ha sosial angst? Generell angst? Anonymous poster hash: d6512...fb1
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 Gutten min er redd for å sove. Han sov ekstremt lite som spebarn (sikkert Pga kolikk) men han sov heller aldri på dagtid, hverken hjemme eller i barnehagen. Nå er han 7 år og fremdeles redd for å sove.nhan er helt ærlig om det. Han må ha full blysning på rommet, døren må vær åpen, må være voksne i stua. Han må lugge med hele seg inni dynetrekket, og alle kosedyrene må være inne i dynetrekket for at han skal tørre å legge igjen øynene. Jeg syns dette er utrolig synd. Jeg og han har daglige kamper hver kveld, fordi jeg er redd han skal bli kvelt av å ligge med hodet inni dynetrekket, sp jeg må fler ganger om natten ta ut hodet hans fra dynetrekket. Fortsatt kan han våkne fler ganger om natten oppløst i tårer, inn på mitt rom, fordi han er redd. Anonymous poster hash: 9271f...751
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 Å herregud, så dårlig norsk jeg skrev. Jeg er fra Norge, fikk 5 i norsk skriftlig og har ikke dysleksi. Er det mulig. Tror jeg tar kvelden Anonymous poster hash: 9271f...751
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 Gutten min er redd for å sove. Han sov ekstremt lite som spebarn (sikkert Pga kolikk) men han sov heller aldri på dagtid, hverken hjemme eller i barnehagen. Nå er han 7 år og fremdeles redd for å sove.nhan er helt ærlig om det. Han må ha full blysning på rommet, døren må vær åpen, må være voksne i stua. Han må lugge med hele seg inni dynetrekket, og alle kosedyrene må være inne i dynetrekket for at han skal tørre å legge igjen øynene. Jeg syns dette er utrolig synd. Jeg og han har daglige kamper hver kveld, fordi jeg er redd han skal bli kvelt av å ligge med hodet inni dynetrekket, sp jeg må fler ganger om natten ta ut hodet hans fra dynetrekket. Fortsatt kan han våkne fler ganger om natten oppløst i tårer, inn på mitt rom, fordi han er redd. Anonymous poster hash: 9271f...751 Off😞. Dette må være helt forferdelig for både deg og gutten din😐. Har dere noe hjelp inni bildet ? Hi Anonymous poster hash: d6512...fb1
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #10 Skrevet 16. april 2016 Jobber med barn som har alvorlig angst. Så nei, jeg tror ikke....jeg VET. Anonymous poster hash: aafad...c2e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #11 Skrevet 16. april 2016 Ja. Jeg har mitt første minne om angsten allerede i barnehagen. Prøvde å skjule det så godt jeg kunne, og av de voksne og venner var jeg bare sjenert. I voksen alder ble jeg diagnostisert med sosial angst og generell angst. Har båret det med meg siden barnehagen, men det vokste etter hvert, og i tenårene slet jeg skikkelig. Så ja, jeg er ikke i tvil om at angst kan ramme barn. Anonymous poster hash: 40e6f...390
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #12 Skrevet 16. april 2016 Ja, datteren min på 9 har sosial angst. Anonymous poster hash: a76e8...9be
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #13 Skrevet 16. april 2016 Gutten min er redd for å sove. Han sov ekstremt lite som spebarn (sikkert Pga kolikk) men han sov heller aldri på dagtid, hverken hjemme eller i barnehagen. Nå er han 7 år og fremdeles redd for å sove.nhan er helt ærlig om det. Han må ha full blysning på rommet, døren må vær åpen, må være voksne i stua. Han må lugge med hele seg inni dynetrekket, og alle kosedyrene må være inne i dynetrekket for at han skal tørre å legge igjen øynene. Jeg syns dette er utrolig synd. Jeg og han har daglige kamper hver kveld, fordi jeg er redd han skal bli kvelt av å ligge med hodet inni dynetrekket, sp jeg må fler ganger om natten ta ut hodet hans fra dynetrekket. Fortsatt kan han våkne fler ganger om natten oppløst i tårer, inn på mitt rom, fordi han er redd. Anonymous poster hash: 9271f...751 Kanskje dere kan prøve kuledyne? Google det. Eller sove i sovepose slik at bare ansiktet er fremme. Angst hos barn er vanlig mener jeg å ha lest. De fleste har perioder der de er veldig redd for noe. Fra naturens side skal vi jo frykte mørket, være vaktsom på nye steder, frykte krypdyr, fremmede osv. Noen ganger skjer det noe i livet til barnet som gjør det ekstra sårbar eller de får ikke forklaringer på det som skjer. Vi voksne tror de har forstått, men de har laget seg sin egen teori (jeg dro opp etter å ha bæsjet da jeg gikk på turn før skolestart. Doen ble oversvømt. Jeg ble livredd for å bæsje og begynte å bæsje på meg i en alder av 5...). Anonymous poster hash: 6b614...cb3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #14 Skrevet 16. april 2016 Kanskje dere kan prøve kuledyne? Google det. Eller sove i sovepose slik at bare ansiktet er fremme. Angst hos barn er vanlig mener jeg å ha lest. De fleste har perioder der de er veldig redd for noe. Fra naturens side skal vi jo frykte mørket, være vaktsom på nye steder, frykte krypdyr, fremmede osv. Noen ganger skjer det noe i livet til barnet som gjør det ekstra sårbar eller de får ikke forklaringer på det som skjer. Vi voksne tror de har forstått, men de har laget seg sin egen teori (jeg dro opp etter å ha bæsjet da jeg gikk på turn før skolestart. Doen ble oversvømt. Jeg ble livredd for å bæsje og begynte å bæsje på meg i en alder av 5...). Anonymous poster hash: 6b614...cb3 Og selvfølgelig trenger det ikke bety at foreldrene har skyld eller har skapt det! Anonymous poster hash: 6b614...cb3
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #15 Skrevet 16. april 2016 Var det jeg mente! Men tror dere også at barn kan ha sosial angst? Generell angst? Anonymous poster hash: d6512...fb1 Oh yes!!! Jeg har hele livet slitt med sosial angst også. I tillegg til angst mot krig og død som jeg skrev over. Som lite barn hang jeg i skjørtekanten til mamma. Snakket ikke et eneste ord til andre voksne. På barneskolen sa jeg ikke et pip i klassen. Alltid vært full av angst. Men vet faktisk ikke hvorfor. Lurer på om det kan være arvelig?? Anonymous poster hash: 6741f...93e
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #16 Skrevet 16. april 2016 Sønnen min har angst. Både sosial angst og redsel for å være alene. Og angst om nettene. Anonymous poster hash: 81093...bf6
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 16. april 2016 #17 Skrevet 16. april 2016 Nå har ikke jeg lest alle svarene, men min mening er at barn absolutt kan ha angst. Jeg tror også angsten kan ha større omfang for barn og unge enn for voksne. Dette blir såklart synsing, men eg tenker at barn ikke har samme logiske tankegang som voksne, de vet ikke like mye om sannsynligheter osv slik at angsten kan oppleves mye mer reell enn for en voksen person (ikke at voksne mennesker ikke har angst!). Som voksen VET man jo logisk sett at et vulkanutbrudd f.eks her i Norge er ytterst umulig, men som barn vet man ikke det, og da vil jo angsten for noe slikt føles helt reell.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #18 Skrevet 16. april 2016 Ja, vi har gjennomgått dette som en bieffekt av diagnose. Måtte til med sovemedisiner mot panikkangsten på kvelden. Må ha spesielle rutiner rundt legging og hva som skal være i senga. Anonymous poster hash: 4a261...2b7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #19 Skrevet 16. april 2016 Ja, har et barn som har slitt med separasjonsangst, nå sosialangst, og også redd for å bli kidnappet, eller at det skal skje noe med de hun er glad i. Anonymous poster hash: fabeb...922
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #20 Skrevet 16. april 2016 Var det jeg mente! Men tror dere også at barn kan ha sosial angst? Generell angst? Anonymous poster hash: d6512...fb1 Jepp. Da jeg jobbet på BUP var det slett ikke uvanlig at barn fikk diagnosen "generalisert angstlidelse". Anonymous poster hash: a3cb4...5b6
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #21 Skrevet 16. april 2016 Den første gangen jeg kjente angst, gikk jeg i 2.klasse på barneskolen. Så ja. Anonymous poster hash: 5bb9f...e5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå