Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Hun gjør seg til på en måte.. Feks når jeg skal hente henne på skolen, så slår jeg ofte av en prat med sfo-ansatte. Dersom de spør jenta mi om noe, så gjør hun til stemmen sin og svarer på en rar måte.. Jeg skjønner ikke hvorfor og jeg har spurt henne om det uten at hun kan svare på det. Jenta min sliter også med å komme helt inn i klassemiljøet, da hun lekte med noen andre første tiden av skoleåret og ikke ble kjent med jentene i sin egen klasse.. Som de sier på skolen, jenta mi blir inkludert, men hun trekker seg automatisk unna. Hun kan ofte sitte sammen med andre barn å leke, men de leker sammen, mens barnet mitt leker for seg selv. Jeg syns dette er så utrolig sårt.. Så jeg begynner å lure på om jenta min er utrygg? Hun lager aldri den rare lyden når hun snakker hjemme, ALDRI. Kun på skolen eller eventuelt i andre settinger. Og når hun er hjemme så vil hun alltid ha besøk eller dra på besøk, så hun er veldig sosial av seg. Kan det være at hun faktisk ikke liker barna i klassen sin? Eller kan det være at hun er for utrygg til å tørre å være med de? Hvorfor er hun isåfall utrygg? Huff, kjenner jeg har vondt i magen.. jenta er forresten 6 år... Anonymous poster hash: e5cb9...99a
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Høres ut som om hun blir usikker ig engstelig når det er flere til stede. Veldig vanlig å få annerledes stemme når man er usikker. Hun har neppe sosial angst, men hun er kanskje litt engstelig? Anonymous poster hash: 0847a...309
Gladmor30 Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Hørrs ut som jenta mi. Hun er 5, og prater alltid med babystemme utenfor hjemmet, blant andre. Hun er veldig usikker og engstelig av seg. Jeg føler jeg gjør alt rett, da jeg har vært og fått veiledning hos fagfolk for hvordan jeg skal håndtere situasjonen. Eneste måten jenta mi klarer å åpne munnen på blant folk er ved å gjøre til stemmen sin. Håper og tror hun vokser d av seg. D fjør sikkert jenta di også. Og du har IKKE gjort noe feil 😊
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #4 Skrevet 16. april 2016 Takk for svar Anonymous poster hash: e5cb9...99a
Anonym bruker Skrevet 16. april 2016 #5 Skrevet 16. april 2016 Takk for svar Anonymous poster hash: e5cb9...99a Det kunne kanskje vært fint for deg å snakket med en fagperson? Både for beroligelse på at det hun gjør ee normalt, og for tips om hva du kan Gjøre for å hjelpe henne. Hva om du spør helsesøster om det finnes lavterskel tilbud med psykolog i kommunen? Anonymous poster hash: 0847a...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå