Gå til innhold

Babyen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

elsker at jeg danser sakte med henne om kveldene, mens vi hører på fin og rolig musikk. 

Men veldig ofte så kommer surleppa og tårene frem, mens hun bare klynker litt. Det virker rett å slett som om hun blir lei seg/ rørt.. Men så stopper hun igjen.. Men så kan det komme igjen  når det blir ekstra trist eller fint i sangen.. Hva skjer? Blir hun rørt av sangen??

Blir så usikker på om jeg skal fortsette eller ikke. Vil jo ikke at hun skal bli lei seg. Men igjen så virker det jo som om hun elsker det...

Noen som har opplevd lignende?

Hun er 3mnd :) 

Anonymous poster hash: 91c27...007
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig lite tro på dette med at babyer blir rørt til tårer av sanger osv. Ofte reagerer de på hva du beskriver som "fine partier" som ofte innebærer lysere toner/lengre toner. Jeg tror dette kan minne babyen om gråt eller andre "nød-lyder" og at den derfor sympatiserer eller kopierer som et instinkt (på lik linje med at babyer som hører andre babyer gråte eller ynke seg gjerne begynner med det samme). 

Her i huset har vi droppet slike sanger, og hører heller på sanger uten disse lyse lange tonene og partiene. Babyen blir jo på en måte redd eller usikker av slike type sanger.

Anonymous poster hash: b8443...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...