Gå til innhold

Trenger tips, "ensom" feiring av 8-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

8-åringen har bursdag i neste uke, og mann og søsken er bortreist slik at det kun er oss to + lillebror på 1. Han har egentlig skyhøye forventninger til dagen og det er ikke så lett å oppfylle siden vi er alene og det er hverdag. Har noen noen tips til noe som likevel kunne gjort dagen hans spesiell, på enkle premisser?? Tenker og tenker, men det eneste jeg har tenkt ut er kake til frokost😳😜

Anonymous poster hash: 1982f...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra å gjøre noe han synes er koselig eller gøy etter skolen? Peppes, museum, lekeland, tur å grille pølser, badeland....et eller annet sånt hadde jeg gjort (har også en på 8 og en på 1 år).

Skrevet

Sønnen min ble 9 år denne uken, og bor bare med meg og sin søster. Og her ble han vekket med pakker, kake og bursdagssang på senga. Så fikk han favoritt middagen sin, og 2 kompiser kom på besøk, og de koste seg med is og kake. Han hadde en veldig bra dag.

Anonymous poster hash: 34870...2f2
Skrevet

Tusen takk, dere, men lille stjerne - badeland/museum/lekeland er IKKE "på enkle premisser" for meg😳😱😜 Det er hverdag og jeg skal på jobb (i tillegg ekstraordinært hektisk dag på jobb den dagen) og deretter hente barna på skolen/bhg. Derfor jeg søkte råd her - for tingene du foreslår kunne vi gjerne gjort med hele familien, men det jeg nå er på jakt etter er noen små, enkle men likevel koselige/spesielle tips. Men jeg lytter!! Tar gjerne imot flere tips☺️

Anonymous poster hash: 5a4b5...a57

Skrevet

Tusen takk, dere, men lille stjerne - badeland/museum/lekeland er IKKE "på enkle premisser" for meg😳😱😜 Det er hverdag og jeg skal på jobb (i tillegg ekstraordinært hektisk dag på jobb den dagen) og deretter hente barna på skolen/bhg. Derfor jeg søkte råd her - for tingene du foreslår kunne vi gjerne gjort med hele familien, men det jeg nå er på jakt etter er noen små, enkle men likevel koselige/spesielle tips. Men jeg lytter!! Tar gjerne imot flere tips☺️

Det var HI, forresten (vet ikke hvorfor det kom opp en annen kode).

Skrevet

Hva med å invitere ett par venner til is og film i stua? Ta de med etter sfo.. :)

Eller grill pølser i hagen, nærmeste strand.. Hva vil bursdagsbarnet da?

Anonymous poster hash: ff29a...634
Skrevet

Hva med å invitere ett par venner til is og film i stua? Ta de med etter sfo.. :)

Eller grill pølser i hagen, nærmeste strand.. Hva vil bursdagsbarnet da?

Anonymous poster hash: ff29a...634

Lurt!! Dèt skal jeg tenke på👍🏻 Tør/vil ikke spørre bursdagsbarnet for da blir det nok badeland/lekeland e.l., og det er ikke aktuelt denne gangen (i hvert fall ikke på selve dagen).

HI.

Skrevet

Vaffel frokost. Du lager røra kvelden før. Ha litt eplemost i et fint glass og et flagg på bordet.

Legg en fin lapp i matboksen med favoritt frukten og en liten kopp med bær.

Til middag får han favoritt retten sin og is til dessert. Pynt med fin duk og lys og flagg.

Hvis han får gave kan du kjøpe sånn konfetti kanon på Søstrene Grene som du skyter over han når han åpner gaven.

Til kvelds kan han få være litt lenger oppe. Når lille har lagt seg kan du og han spille et spill, lese eller se en film i lag.

Skrevet

Vaffel frokost. Du lager røra kvelden før. Ha litt eplemost i et fint glass og et flagg på bordet.

Legg en fin lapp i matboksen med favoritt frukten og en liten kopp med bær.

Til middag får han favoritt retten sin og is til dessert. Pynt med fin duk og lys og flagg.

Hvis han får gave kan du kjøpe sånn konfetti kanon på Søstrene Grene som du skyter over han når han åpner gaven.

Til kvelds kan han få være litt lenger oppe. Når lille har lagt seg kan du og han spille et spill, lese eller se en film i lag.

Perfekt - eksakt dette jeg mente👍🏻 Her var det MANGE tips jeg skal ta med meg😀

Takk!

HI

Skrevet

-Pynt på forhånd. Duk, flagg, ballonger, vimpler etc. konfetti-kanoner er stas og setter stor stemning.

-Gavebord, lag et fint kort med mye skryt.

-Synge/danse bursdagssang.

-Favoritt frokost (nugatti-skiver, pannekaker, egg, smoothie etc)

- Favoritt matpakke (type bento box? Små-snacks, bær etc. Kan lage kvelden før)

- Ha med venner hjem til middag, f.ex pizza. (Er jo lettere å gå ut å spise). Lage noen leker for dem, de kan leke med bursdagsgave etc.

- Filmkveld med snop. Tenn levende lys.

- Lese på sengen. Se i baby-album sammen.

Det viktigste er å ha godt humør, og gjøre stas på gutten med opmerksomhet, ros, "tenk at han har blitt så stor gutt", klemmer, vitsing, vise hvor stas du synes han og dagen er. 😀

Anonymous poster hash: eceba...f9d

Skrevet

Lage middag sammen? Bake boller sammen?

Anonymous poster hash: eceba...f9d

Skrevet

Finn frem julepynten og heng opp masse glitter og annen moro i taket på kjøkkenet. Is til frokost, telefon fra bestemor, masse høy musikk, god mat, picknik på stuegulvet, massasje...

Anonymous poster hash: f00cd...735

Skrevet

Her får det muffins med lys på senga, samt presang og postkortet fra oldemor.

Så frokost og vanlig skole! Jeg putter en liten muffins med nonstop i matboksen sammen med maten!

Når han kommer hjem gjør vi lekser. Så går vi på resturant og spiser middag og dessert! Bursdagsbarnet får velge fritt mellom de rundt:mcdonald, pizza, kinamat eller biffresturant!

Så var det fotballtrening. Etter trening ringte besteforeldre og tanter og gratulerte med dagen. Barnebursdag samt familiebursdag tar vi en helg.

Anonymous poster hash: 0741c...aa6

Skrevet

Antar dere skal ha en feiring med selskap senere?

Bestill pizza og la han ha med kompiser på selve dagen. Se en film.

Anonymous poster hash: 76b23...614

Skrevet

"Fyll" senga/rommet hans med ballonger før du legger deg kvelden før, slik at han våkner til en skikkelig ballongfest:-)

Anonymous poster hash: 5b696...580

Skrevet

Vi har pleid å blåse opp hen hel haug med ballonger kvelden før og

Vi pynter kjøkkenet med flagg og masse stæsj.

Vekker barna med sang og pakker. Liten kakebit ol med lys på er også stas.

De får gjerne nugatti på frokosten.

Til middag får bursdagsbarnet velge hva vi skal ha.

Stort sett har vi enten barne eller familie feiringen på selve dagen, men skulle vi ikke ha det så hadde vi spilt spill, hatt kake og kanskje en venn på besøk som kunne vært litt med på feiringen. Gjøre litt ting som man ikke normalt gjør en hverdag ;) blir sikkert kjempe bra.

Anonymous poster hash: 180e6...de3

Skrevet

Hva med å lage pita-pizza til frokost, også kake/muffins/is til "dessert"? Fyll kan lages dagen før, eller du kan bare bruke skinke og ost med litt tomatsaus under 😃 Kanskje kan dere spise frokost i din seng alle tre denne dagen, med ballonger, lys og kos ❤️ Ha med noen venner hjem fra skolen, så kan du kanskje lage skattekart eller rebusløp eller noe slikt til dem, så får de godteri, kake, popcorn eller noe annet godt og kan se en film eller bare leke? Hvis dere vil være alene kan dere gå på skattejakt dere tre, og kanskje kose der med film etterpå? Noe annet han liker å holde på med? Kanskje noen kan passe minste for deg noen timer, så kan du og bursdagsbarnet finne på noe, bare dere to?

Kos dere med feiring 😃

Anonymous poster hash: 1b41f...947

Skrevet

8-åringen har bursdag i neste uke, og mann og søsken er bortreist slik at det kun er oss to + lillebror på 1. Han har egentlig skyhøye forventninger til dagen og det er ikke så lett å oppfylle siden vi er alene og det er hverdag. Har noen noen tips til noe som likevel kunne gjort dagen hans spesiell, på enkle premisser?? Tenker og tenker, men det eneste jeg har tenkt ut er kake til frokost😳😜

Anonymous poster hash: 1982f...c6a

Kake til frokost er ikke dumt :)

I vår familie vekkes bursdagsbarnrt med sang (den svenske "ja må hon/han leva") kake og pakker (kaken kan godt være en enkel muffin) / frokost i sengen - gjerne også lys, flagg og/eller ballonger. Jeg ville ha kjørt på med bursdagkrone.

"Balkongflagg" henges ut og det avertetes m/bilde i lokalavisen (dette er bare gøy til man fyllet 13, men 8/9-åringer vil sikkert synes det er stas - dette må fikses noen dager i forveien).

Jeg regner med at dagen markeres på skolen m/sang etc. Kan du sende med noe til klassen? Is? En langpannekake? Boller? Frukt? Bestille pizza?

La barnet få bestemme middag og velge en film på kvelden, kanskje ekstra spilletid, kanskje besøk av et par venner/besteforeldre e.l.

Jeg ville så ha kjørt på en en heftig bursdagfeiring påfølgende helg.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!!!

Nå må jeg bare sortere litt og velge ut det som passer best for oss😊 Vi skal både ha feiring med familien og alle guttene i klassen, så det er ikke akkurat "synd" på ham, men selve bursdagen er litt spesiell i år siden jeg er alene med ham og lillebror, det er hverdag - og særdeles travel dag på jobb (derfor begrenset med overskudd til heftige overraskelser😀). Men nå vet jeg at jeg med enkle grep kan gi han en kjempefin dag.

Tusen takk, dib-damer💐

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...