Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Jeg har ikke spist snop på 1 uke, og jeg har aldri vært så hard i magen som nå. Kan gå noen dager uten snop, men pleier alltid å kose meg i helga og ta litt i ny og ne i hverdagen. Har bare gått ned 200 gram også, har vært endel oppblåst og noe mageknip denne uka. Godt det er fredag og jeg skal virkelig kose meg!:-))) Anonymous poster hash: 28b39...309
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Altså, er det noen som har opplevd det samme? MÅ nesten fortsette å ta litt en dag i hverdagen nå fremover da? Hi hi:) Hi Anonymous poster hash: 28b39...309
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Grovt brød, frukt og grønnsaker kan være krevende for tarmene hvertfall. Får du i deg for mye fiber kanskje? Anonymous poster hash: 3db5b...1c4
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Jeg spiser grovt brød hver dag, grønnsaker til middag (inntil middag) og et par frukter. Ellers spiser jeg havrefras, blåbær, gresk yoghurt og knekkebrød. Jeg har altså bare droppe godisen. Etter jeg kom hjem fra jobb jstad tok jeg meg ei stripe med melkesjokolade. Kort tid etterpå var det rett på "ramma", da var jeg ikke hard og den så mer normal ut(beklager detaljer!) Har hatt veldig mørk avføring denne uka, nesten sort. Anonymous poster hash: 28b39...309
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Jeg spiser grovt brød hver dag, grønnsaker til middag (inntil middag) og et par frukter. Ellers spiser jeg havrefras, blåbær, gresk yoghurt og knekkebrød. Jeg har altså bare droppe godisen. Etter jeg kom hjem fra jobb jstad tok jeg meg ei stripe med melkesjokolade. Kort tid etterpå var det rett på "ramma", da var jeg ikke hard og den så mer normal ut(beklager detaljer!) Har hatt veldig mørk avføring denne uka, nesten sort. Anonymous poster hash: 28b39...309 Kanskje du ikke tåler melk? Siden du måtte rett på do etter å ha spist sjokoladen? Ubalanser i tarmfloraen kan gi slike symptomer som du har også. Når du plutselig slutter å spise sukker så får plutselig ikke en del bakterier i tarmene nok mat, og det kan skape luft og forstoppelse forbigående - snakker da om bakterier som vi skal ha der, men som gjerne det er blitt for mange av slik at det totalt sett er ubalanse. Prøv med tilskudd av gode tarmbakterier? Anonymous poster hash: 01bd9...bf3
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 Drikker du nok vann? Mørk og hard avføring kan man også få av jerntabletter dersom du tar det. Anonymous poster hash: a0ae2...2da
TPK Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 Du bør passe på å drikke mye vann når du spiser mye fiber. Og ta deg heller et par svisker eller en kiwi enn den sjokoladen, det har samme effekt 😃
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #8 Skrevet 15. april 2016 Takk for svar:-) Skulle nok drukket litt mer vann, ja... Det kan nok stemme. Drikker 1/2-1 l på jobb (nærmere en halv enn en hel da). Gjerne et glass til middagen og når jeg trener, men burde nok bytte de to glassa med Pepsi Max jeg tar på kvelden med vann kanskje? Og enda mer på jobb. Jeg tar ikke jern, men kalsiumtabletter. Har tatt det mer regelmessig i det siste for jeg skal snart på ny bentetthetsmåling. Da blir det skjerpings på vann Anonymous poster hash: 28b39...309
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #9 Skrevet 15. april 2016 Jeg er lik. Spiser jeg mye frukt og grønnsaker stopper magen opp, og lager MYE luft😝 Trikset er å ikke spise usunt, men mindre av dette og mer allsidig. Og glem ikke fett selv om du skal spise sunt. Fett smører tarmene😊 Dette er forresten noe jeg må huske på hver dag da jeg er veldig glad i salat og frukt. Jeg gjør det ikke fordi jeg vil leve på en viss måte, men fordi jeg elsker grønt. Dessverre gjør ikke magen det😉 Anonymous poster hash: 71fd0...467
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #10 Skrevet 15. april 2016 :-) Ja, det har blitt mye grønnsaker denne uka(grønnsaker inntil alle middager, grønnsakssuppe, wok, salat til lunsj +eple og banan hver dag), derav mye luft og hard mage. Men tror jeg må drikke enda mer vann også Takk for svar! Hi Anonymous poster hash: 28b39...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå