Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Det er snart klart for feiring av 6 års dag av guttungen. I fjor feiret vi et annet sted sammen med en veninne av han, men i år blir det ikke det. Vi har ikke råd til å feire noe ant sted, og han har også lyst å ha det hjemme så han får vist vennene sine rommet og lekene sine før han slutter bhg. Vi har aldri hatt noe sånt selskap hjemme før, har null erfaring med det. Familiebesøk ja, men da bare ett annet barn i tillegg. Og vi har en veldig liten leilighet. Rommet hans er fryktelig lite, det gulvarealet han har å leke på e kanskje 2x1 m ca. Resten er dekket med seng/pult/oppvevaring hyller til lekene og kommode. Så er ikke veldig god plass til å leke på, spesielt med mange unger. Han har en liten lekekrok i stuen, men den vil jo da bli okkupert av bord og stoler der barna skal sitte å spise. Uteplass er det også dårlig med. En mini altan og en liten hage som ikke er brukende til mye. Husverten stabler "søppel" rundt omkring og somler seg aldri til å fjerne det selv om vi maser.. Gamle Brukte møbler osv. Mitt spm er vel egentlig, hva gjør dere som har små steder å feire bursdag på? Eg er jo livredd for at det blir for trangt og liten plass til 8-9 unger i selskap. Å invitere færre er ikke aktuelt for det er de som er i gruppen hans og han leker mest med jenter, aå ingen guttefest heller. Blir vel enda mer mareritt når han begynner på skolen med 20 stk i klassen.. 😉 han har alltid lekt mest og nesten bare med jenter, så å invitere til bare gutteselskap syns eg blir feil. Bør eg ha noe underholdning/leker klar i tilfelle ting klasher litt? Han er ihuga Michael Jackson fan, så tenkte å la de få spille/danse litt Michael Jackson på Nintendo wii om de ville det, men vet ikke helt noe mer enda... Eg sliter med å snakke og underholde andre sine barn og. Vet ikke koffor, det bare er sånn, så eg stresser vel kanskje litt for mye.. 😉 De selskapene han har vert i i år, der har de bare fått leke fritt etter maten. Men de har også hatt mye større hu og rom og uteplass.. Anonymous poster hash: 69a91...0f7
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 Barn tenker nok ikke så mye på plassen som vi voksne gjør:) De kan jo lage en hytte under bordet, dra inn alle lekene og invitere oss inn;) Er det ting som kan settes i bod el.l. under selskapet? Litt aktiviteter som ikke krever så mye plass kan man jo ha. Fiske etter godtepose, tegne, film osv. Barna MÅ ikke løpe og herje i bursdager. Det blir nok koselig:) 20 stk blir nok mer utfordrende, ja;) Anonymous poster hash: 9da81...a1a
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Utebursdag i skogen! Anonymous poster hash: 5f119...9b8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Utebursdag i skogen! Anonymous poster hash: 5f119...9b8 Men gutten ønsker å vise frem rommet og lekene sine:) Anonymous poster hash: 9da81...a1a
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #5 Skrevet 15. april 2016 Hvor stor er leiligheten/stua? Vi hadde 19 barn her sist bursdag. Serverte pølse og lompe, de sto i kø og hentet på kjøkkenet, og satte seg i ring på gulvet i stua og spiste. Drikke i plastbeger med lokk og sugerør. Leiligheten er 65 kvm. inkludert liten balkong og ett soverom som vi stengte. Det gikk fint Anonymous poster hash: 88f3e...9f7
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #6 Skrevet 15. april 2016 Ikke sett opp bord, lag piknik på gulvet. Rull ut masse hvit engangstilfelle og kjøp billige tusjer på nille slik at de kan tegne på duken mens de blir servert og spiser. Ikke styr med aktivisering, de klarer fint å styre leken selv. Og de bryr seg heller ikke om det stort eller lite lekeområde. Og skal de fiske godteposer kan du jo henge de bak sofaen. Ikke noe problem med 8-9 barn i selskap med de mulighetene du beskriver. Anonymous poster hash: 3e6e8...3bd
the amazing spidermamma Skrevet 15. april 2016 #7 Skrevet 15. april 2016 Jeg tror ikke du kommer til å trenge å aktivisere, det klarer de nok helt selv. Vi bor også på 65 kvm, fikk helt fint plass til sju barn og tilhørende voksne (dette var for en treåring). Jeg synes alltid disse bursdagene er over på et blunk. Pølser, leking, kaker, fiskedam, og vips, så er det over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå