Gå til innhold

Dåpsgave fra besteforeldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva/hvor mye er det vanlig at besteforeldre gir i dåpsgave?

 

Anonymous poster hash: 57466...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det vel like stor variasjon på som det er besteforeldre?

 

Folk gir vel ut fra ønske og evne, og ikke hva andre gjør?

 

Når det er sagt husker jeg ikke hva våre barn fikk av besteforeldrene. Det betyr ingenting.

 

Anonymous poster hash: e07f7...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre fikk en sølvting som hadde vært lenge i familien (arvegods). Aner ikke hva de hadde kostet eller kunne selges for.



Anonymous poster hash: 68edc...32a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre er ikke døpt, men fikk det samme som de barnebarna som er døpt.

Barnesett i sølv med skje og gaffel



Anonymous poster hash: 2d0c5...101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på økonomien og hvor mange barnebarn de har. Farmor og farfar her gir billigere gave enn mormor og morfar. Ikke fordi de er kjipe, fattige eller noe. Men farmor og farfar har nesten 10 barnebarn,mens mormor og morfar bare har to. Derfor sier det seg selv at det ikke blir like dyre gaver fra ene siden enn andre.

Forøvrig har våre fått flotte gaver som varer med farmor og farfar. Som f.eks sølvbestikk.

 

Anonymous poster hash: 40b7e...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar! Vi har nemlig dåpsbarn og min mor spurte om kontonummeret til barnet vårt for de ville gjerne sette inn 10.000,- i gave til barnet. Tenkte det var helt normalt, men så spurte svigermor om babyen trengte bæresele, vippestol eller noe babyutstyr de kunne gi i dåpsgave, så skjønner det er store forskjeller. Synes for øvrig svigermors forslag ikke er gaver som passer seg å gi til dåpen, da det hadde vært fint med en gave h*n også kan ha senere i livet. Da er det bedre med sølvskje, kopp/skål osv. Men men... Første barnebarn på begge sider. HI

 

Anonymous poster hash: 57466...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Vi har nemlig dåpsbarn og min mor spurte om kontonummeret til barnet vårt for de ville gjerne sette inn 10.000,- i gave til barnet. Tenkte det var helt normalt, men så spurte svigermor om babyen trengte bæresele, vippestol eller noe babyutstyr de kunne gi i dåpsgave, så skjønner det er store forskjeller. Synes for øvrig svigermors forslag ikke er gaver som passer seg å gi til dåpen, da det hadde vært fint med en gave h*n også kan ha senere i livet. Da er det bedre med sølvskje, kopp/skål osv. Men men... Første barnebarn på begge sider. HI

 

Anonymous poster hash: 57466...9f7

Du kan virkelig ikke forvente 10 000 fra svigerforeldrene dine. Du kan si at dere ønsker noe som barnet kan ha som minne om dåpsdagen, feks kopp/skål, barnebibel, sølvskje. Men de bestemmer selv hva de vil gi.

 

Foreldrene dine er veldig generøse, men det er ikke alle besteforeldre som har råd til en så stor gave.

 

 

Anonymous poster hash: 9afe5...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Vi har nemlig dåpsbarn og min mor spurte om kontonummeret til barnet vårt for de ville gjerne sette inn 10.000,- i gave til barnet. Tenkte det var helt normalt, men så spurte svigermor om babyen trengte bæresele, vippestol eller noe babyutstyr de kunne gi i dåpsgave, så skjønner det er store forskjeller. Synes for øvrig svigermors forslag ikke er gaver som passer seg å gi til dåpen, da det hadde vært fint med en gave h*n også kan ha senere i livet. Da er det bedre med sølvskje, kopp/skål osv. Men men... Første barnebarn på begge sider. HI

 

Anonymous poster hash: 57466...9f7

Du kan virkelig ikke forvente 10 000 fra svigerforeldrene dine. Du kan si at dere ønsker noe som barnet kan ha som minne om dåpsdagen, feks kopp/skål, barnebibel, sølvskje. Men de bestemmer selv hva de vil gi.

 

Foreldrene dine er veldig generøse, men det er ikke alle besteforeldre som har råd til en så stor gave.

 

 

Anonymous poster hash: 9afe5...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ofte man får så utrolig mye ubrukelig i dåpsgaver, så hvis svigermor hadde ville gitt en babybjørn vippestol isteden for sølvbestikk, hadde jeg hoppet i taket! Sølvbestikk er ikke boe man trenger, bæresele, ullklær, vippestol, det trenger man. Og det er slett ikke vanlig å få 10 000,- i dåpsgave! 😳😳 tror du er litt kravstor.

 

Anonymous poster hash: abf3a...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... Barnet vårt er strax 8 år hun har farmor og farfar med god økonomi, men jeg tror ikke at hun har oppigjennom årene fått gaver som kommer opp i halvparten av den summen.

 

Anonymous poster hash: 36960...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk han 5000 fra ene siden og 3000 fra andre siden i tillegg til mummiservise.

 

Anonymous poster hash: 85223...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3000 fra begge. Du trodde 10.000 var normalt? Lyser trolling evt lav iq lang vei. 3000,- er mye! 10.000 er enormt mye.

 

Anonymous poster hash: aa411...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1.000 kr fra begge sider her

 

De har gitt ting som barnesølje, smykkeskrin, gravert sølvkniv, strikked bunad str 1 år o.l til barnebarna sine.

 

Anonymous poster hash: 136af...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Var på ingen måte meningen å virke kravstor, for det er jeg ikke! Jeg spurte her fordi jeg ikke aner hva som er "normalt", så nå vet jeg at mine foreldre da er litt mer generøse enn normalen. Synes som sagt det er heeeelt fint å få andre ting av svigerforeldrene mine, -har aldri sagt at jfg forventer eller krever noe mer av de.

 

Anonymous poster hash: 57466...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de fått livstidsmedlemsskap i DNT samt turutstyr og 50.000 kr av den ene siden og barnebestikk i sølv av den andre. Pengene er ment som bidrag til oppstartskapital når de en gang skal inn på boligmarkedet. De to sidene har omtrent like god økonomi og like mange barnebarn. Skjevheten betyr ikke at det ene settet er mer glad i barnebarna enn det andre. De andre gir ofte litt mer til jul og bursdag. Ulik kultur i ulike familier.

 

Anonymous poster hash: e6b72...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...