Gå til innhold

Avlastningshjem og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber i barnehage som er avlastningshjem for et barn du har ansvar for i barnehagen også? Hva er positive og negative sider med dette? Føler du at det hindrer deg i å være profesjonell på jobb? Trenger hjelp, dette er et vanskelig valg etisk for meg..

Anonymous poster hash: 26962...6f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Mange som har sitt eget barn i barnehagen også, så ser ikke at det skal være så mye vanskeligere enn det. Men det kommer vel litt an på grunnen til at barnet er i avlastningshjem også, og samarbeidet barnehage/foreldre til barnet.

Anonymous poster hash: a4eae...95f

Skrevet

Samarbeidet er for tiden bra, men det er en belastet familie med mye utfordringer, det samme med barnet. Jeg vil gjerne si ja, men er usikker på om det vil gjøre arbeidsdagen min vanskelig. Hos oss får vi ikke ha egne barn i samme barnehage..

Skrevet

Hva er det egentlig du er redd for ift "å hindre deg i å være profesjonell på jobb"? Jeg spør oppriktig for jeg kan ikke tenke meg de store problemene ila dagen, at du har et ekstra nært forhold til ett barn skader jo ikke de andre. Så da står du igjen med hente og leveringssituasjonene, og hvis du kan anta at de vil gå tålig greit burde det vel være i orden.

Dette høres ut som en veldig ideell løsning for barnet, siden det formodentlig allerede er tilknyttet til deg :-)

Anonymous poster hash: 26bbf...94d

Skrevet

Hva er det egentlig du er redd for ift "å hindre deg i å være profesjonell på jobb"? Jeg spør oppriktig for jeg kan ikke tenke meg de store problemene ila dagen, at du har et ekstra nært forhold til ett barn skader jo ikke de andre. Så da står du igjen med hente og leveringssituasjonene, og hvis du kan anta at de vil gå tålig greit burde det vel være i orden.

Dette høres ut som en veldig ideell løsning for barnet, siden det formodentlig allerede er tilknyttet til deg :-)

Anonymous poster hash: 26bbf...94d

Takk for svar. Vil ikke utlevere for mye, men barnet har store vansker i hverdagen og er redd det vil knytte seg for mye til meg, evt bli forvirret i forhold til ulik grensesetting og deling av meg som voksen. Jeg ønsker dette sterkt, men er redd det vil gjøre jobben min verre på sikt.

Skrevet

I min bhg er det ikke lov og ha barn som man er avlaster for på samme avd som man jobber på så dermed løse dette seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...