Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #1 Skrevet 15. april 2016 Kan jeg spise påsmurt frokostbrød med ost og skinke fra kantina? Det var nettopp smurt, og dama brukte hansker.. Men vet jo ingenting om holdbarhet eller oppbevaring av pålegget.. Står på matportalen at man skal være forsiktig med pålegg, og at det skal spises godt innenfor holdbarhetsdato, men hva gjør jeg når jeg ikke vet? Fornuften i meg sier at de jobber med mat, og at det er noe de sjekker, men irrasjonelle og ocd pregede meg sier at jeg ikke bør spise maten jeg har kjøpt... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: e19f7...732
Marriet Skrevet 15. april 2016 #2 Skrevet 15. april 2016 (endret) Selvsagt kan du spise det. Regner med at smaksløkene og luktesansen fremdeles fungerer på tross av graviditet? Er det gammelt og surt spiser du ikke. Det er rått kjøtt du skal være obs på. Altså speket eller understekt kjøtt. Røkt fisk bør også være fersk. Endret 15. april 2016 av Marriet
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #3 Skrevet 15. april 2016 Ja, "skikkelige" spisesteder kan du nok stole på. Mattilsynet er ganske strenge. Men shabby gatekjøkken o.l hadde jeg vært mer skeptisk til. Anonymous poster hash: c02f9...4dc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2016 #4 Skrevet 15. april 2016 Personlig hadde jeg holdt meg unna skinken, men jeg er mer forsiktig enn mange andre. Det er bare snakk om noen måneder, så å være litt overforsiktig skader ikke. Men velger du å spise det, så vit at det går vanligvis bra! Lykke til videre i graviditeten! Anonymous poster hash: 656e7...8e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå