Gå til innhold

Har legen lov til å lure meg, for mitt eget beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler legen ikke forteller meg alt. Har legen lov til å lure meg, eller la være å opplyse meg om saker og ting, hvis han vurderer det dit hen, at det er for mitt eget beste. Jeg har hatt en del kroniske leddsmerter og prøvd mye forskjellige medisiner alt fra tabletter til stikkpiller. Noe virker, noe har jeg ikke tålt over tid, og fått innvendige blødninger osv. Nå har legen satt meg på sarotex sammen med tramadol og paracet. Han sier at det er viktig at jeg tar paracet og sarotex hver dag, også de dagene jeg føler meg god. Men kan det stemme da? Mistenker at han tror jeg er deprimert i tillegg til smertene og at han derfor presiserer at jeg må ta medisiner hver dag, spesielt siden Sarotex er en medisin som tidligere ble brukt mot deprisjon. Jeg er redd for at jeg skal å få mageproblemer igjen av alle disse medisinene. Så, har legen lov til å skjule noe for meg om han mener det er for mitt eget beste?  

Anonymous poster hash: 735ed...e42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få god effekt må Sarotex tas hver dag. De styrkene man bruker til smertepasienter, er langt lavere enn doseringen til deprimerte pasienter, så en anti depressiv effekt får du lite eller ingenting av.

Sarotex brukes i dag i hovedsak kun til smertepasienter. Fastlegene har mye bedre og nyere medikamenter til deprimerte pasienter.

At du blir bedt om å ta disse medikamentene fast er nok for å danne en god grunnsmertedekning. Av og på medisinering gjør at man får større smertetopper, er min erfaring.

Basert på egen erfaring synes jeg dette smertemedikamentregimet ser normalt og bra ut.

Skrevet

Nei, det har han ikke rett til. Det er du som pasient som bestemmer, men han har plikt til å sørge for at du tar informerte valg.

Anonymous poster hash: 5cb65...58c

Skrevet

Det er viktig med en grunnleggende smertelindring. Trinn 1 er ofte paracet. Deretter bygger man på med det som er hensiktsmessig. I ditt tilfelle sarotex og tramadol. For god effekt av sarotex må den tas regelmessig.

Forsøk å stole på legen din...

Anonymous poster hash: ffcb2...cc5

Skrevet

Det stemmer at Sarotex før ble brukt mot depresjon, men de fant ut at den ikke virket så godt for det. Nå brukes den mest som smertestillende, det er en vanlig smertestillende medisin. Selv bruker jeg den for migrene, jeg tar den hver kveld etter beskjed fra legen. Så jeg tror ikke legen prøver å lure deg, prøv å ikke henge deg opp i at den tidligere ble brukt mot depresjon

Anonymous poster hash: c858c...526
Skrevet

Ja, dere har sikkert rett. Bare jeg som er litt skeptisk. Redd jeg skal bli avhengig av Sarotex. 

Skrevet

Er det du som har skrevet så utrolig mange tråder om Sarotex? Kan nesten virke slik.

Hvis du har så liten tiltro til legen din bør du nesten bytte lege, til noen du føler du kan stole på. Du velger jo såklart selv om du vil følge legens råd eller ikke, men ta nå i det minste et valg/diskuter medisinene med legen din, hvis du er så i tvil

Anonymous poster hash: 9a43f...1d3

Skrevet

Er det du som har skrevet så utrolig mange tråder om Sarotex? Kan nesten virke slik.

Hvis du har så liten tiltro til legen din bør du nesten bytte lege, til noen du føler du kan stole på. Du velger jo såklart selv om du vil følge legens råd eller ikke, men ta nå i det minste et valg/diskuter medisinene med legen din, hvis du er så i tvil

Har det vært mange tråder om Sarotex her i det siste? Hvorfor tror du hi har skrevet alle tråder om Sarotex?

Skrevet

Har det vært mange tråder om Sarotex her i det siste? Hvorfor tror du hi har skrevet alle tråder om Sarotex?

Den siste tiden har det vært en del innlegg om Sarotex ja, og de fleste er en variant av "noen som har erfaring med Sarotex, jeg får det mot smerter men er redd legen gir meg det fordi han tror jeg er deprimert men jeg er ikke det altså, kan jeg tro på ham?"

Derfor jeg lurte, er jo litt rart hvis det er så mange forskjellige med akkurat samme problemstilling.

Skrevet

Den siste tiden har det vært en del innlegg om Sarotex ja, og de fleste er en variant av "noen som har erfaring med Sarotex, jeg får det mot smerter men er redd legen gir meg det fordi han tror jeg er deprimert men jeg er ikke det altså, kan jeg tro på ham?"

Derfor jeg lurte, er jo litt rart hvis det er så mange forskjellige med akkurat samme problemstilling.

Det har vært flere innlegg om Sarotex ja, akkurat som det er flere innlegg om mange ting. Med så mange som det er her inne, så er det vel ikke så rart om det er flere med nogenlunde samme problemstilling eller erfaringer

Skrevet

For info, så har jeg ikke skrevet flere innlegg om Sarotex. 

Har lest litt, noen steder kan en lese at en blir lett avhengig av de, mens andre sier at du ikke blir avhengig i det hele tatt. Hva er deres erfaring med tanke på avhengighet?

Skrevet

Sarotex trapper man helt fint ned på uten noe problem, verre med tramadol.

Anonymous poster hash: 4651f...9db

Skrevet

For info, så har jeg ikke skrevet flere innlegg om Sarotex.

Har lest litt, noen steder kan en lese at en blir lett avhengig av de, mens andre sier at du ikke blir avhengig i det hele tatt. Hva er deres erfaring med tanke på avhengighet?

Ingen problemer med å slutte med Sarotex her ivertfall

Anonymous poster hash: f23b9...20b

Skrevet

Jeg bruker sarotex nå, opplever ingen bivirkninger bortsett fra at jeg var litt trøtt i begynnelsen. Det er ingen problem for meg å la være å ta de i flere dager, så føler ikke noen avhengighet,

Hvor stor dose skal du ta hi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...